Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 11:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Tænkte lige mht. dunking; er regnvand at fortrække? Og vil de være fint nok, hvis jeg følte nogle glas med vand og så kogte dem i en time?

Titel:
Medlem

Det ville være helt fint med sterilt postevand. Regnvand har sikkert bare bedre energier i sig! (;

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Så vidt jeg ved er regnvand er uden salte, dvs. mere eller mindre demineraliseret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

En lille update.

Jeg ville have gjort det i går, men strømmen er gået 4-5 gange over de sidste 3 dage pga. sne her (går jeg ud fra).

Jeg vil til at starte med lige sige, at mine glas er temlig store (5,8 dl), hvilket jeg tror er mindre smart, da det tilsyneladende går langsommere med at blive helt dækket af mycelium, så jeg vil til næste grow også prøve mig med nogle 2,5-3 dl glas.

Incubator-boksen står under mit skrivebord, faktisk lige ved mine fødder.
Billede

Boksen er strammet fast ved hjælp af to snore. Anskaffer mig i nærmeste fremtid en boks som er lidt større og med låg, da det efter sigende skulle være mere effektivt.
Billede

Det er tomme glas, hvor der tidligere har været stearinlys i :)
Billede

Selve vandvarmeren er sat fast på et glas, hovedsagligt pga., at bunden i boksen er rillet, så sugekopperne ikke kunne få ordentlig fat, og så fordi, at jeg læste, at vandvarmeren i visse tilfælde har smeltet hul i plastikken, hvilket jeg ikke vil have, da min computer jo også står der
Billede

Selve boksen hvor glassene står i (dækket af en gammel t-shirt og et håndklæde).
Billede

Som sagt, så er det stadig i det små (hvis I har læst hele tråden ved I også, at forhandleren til vandvarmeren sendte en forkert vare, hvilket gjorde, at jeg først modtog varen 6 dage senere :evil:)
Billede

Billede

Det her glas er det frækkeste, mmm.
Billede

Det var så det - jeg skal nok komme med flere billeder, når det er lidt mere værdigt at vise frem :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det stryger frem af, og jeg fik i går nat lavet et glas mere.

Denne gang brugte jeg Piercers guide, dvs. med hele grødris og øjemål mht. vand. Det ser ret spændende ud, og der er en lidt højere fugtighed i glasset efter kogning, så det glæder jeg mig til at se, hvordan kommer til at gå.
(Førhen var det 50% verm, 25% blendede ØkoBruRis og 25% vand).

Mit forsøg med risene i vand gik fint nok, men jeg skrottede det, da risene simpelthen stank noget så fælt, så nu må jeg til at lave et "casing-glas", ligesom der bl.a. bliver vist i Growing Made Easy, på YouTube.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

UPDATE PLX :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opdatering

Siden sidst har jeg lært en hel del. Bl.a., at kogning af glas kan fungere, men for mig virkede det ikke så godt, da jeg kogte dem over længere tid, og de blev for tørre. Resultatet var, at mine glas stoppede helt, og jeg havde så valget mellem at lave casing ud af dem, eller bare at smide dem helt ud.

Da jeg nu har beskæftiget mig med min nye hobby i et stykke tid, og jeg stadig har blod på tanden, besluttede jeg mig for at investerer lidt penge i projektet, og har derfor købt med et ret lækkert growkit.

Lidt billeder

Mit fruitingchamber står på mit værelse under mit lidt kedelige fjernsynsbord.
Billede

Jeg har lavet en lille kasse med ledninger i, da jeg var en smule bange for, at undslippende fugt ville kunne forsage ulykker.
Billede

Varme-termostat (sat til 24 grader - svinger fra 23 til 25 grader)
Billede

Luftpumpe + fugter.
Billede

Selve fruitingchamberet.
Billede

Billede

Billede

Her kan man se, at de er ved at titte frem :)
Billede

Når jeg får løn skal jeg så ud, og på udkig efter en trykkoger. Udover det, så har jeg tænkt mig, når jeg får min trykkoger, at starte på en frisk med de gamle glas.

Jeg har derfor bestilt tre strains hjem; Golden Teacher, Z og Mexican Albino.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
De er vel nok nuttede de små pins. Tillykke
Husk at lave sporeaftryk.

Når du køber en trykkoger, så køb den største de har.
Det gjorde jeg desværre ikke og det er sgu' ærgeligt.
Så må man koge af flere omgange og det er rigtigt irreterende.

Hilsen Flimmer

Titel:
Junior medlem

Citat:
Når jeg får løn skal jeg så ud, og på udkig efter en trykkoger. Udover det, så har jeg tænkt mig, når jeg får min trykkoger, at starte på en frisk med de gamle glas.

Godt nok er jeg totalt noob, men baseret ud fra mine erfaringer med glas, er det ret upraktisk med glas uden skruelåg(for så slutter det ikke tæt) og glas der har glaslåg(for så bliver du nødt til at åbne låget for at sprøjte sporer ind). Jeg tror dine glas opfylder begge ulemper? Derfor ville jeg anbefale dig at købe nogle små geleglas med skruelåg når du alligevel er i gang med at købe trykkoger.
Mit første grow baseret på nogle opbevaringsglas med glas vacumlåg fra søstrene grene fejlede totalt (alle glas blev grønne). Jeg lærte dog en masse om hvad man ikke skal gøre for at skære hjørner (som f.eks. at bruge en teske i stedet for en sprøjte :roll:).
Har lige sat gang i mit andet forsøg, hvor jeg har brugt sprøjte og geleglas med metal skruelåg. Arbejdsprocessen var laangt nemmere og bortset fra at jeg ikke har brugt trykkoger så har jeg bestemt mere tiltro til steriliteten denne gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

OPDATERING TAK :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ja Jaspar, lad os se hvad den boks kan præstere, udbytte / Størrelse / Tid

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opdatering

Jeg har allerede høstet, og jeg har desværre, til min store skam, ingen billeder at vise :oops: Min søster er den eneste med kamera, og hun er ikke hjemme for tiden. Jeg kunne jo ikke vente med at høste :?

Anyways, har fået lavet fire prints, og det er fine nok.

Jeg har mistet casingen og sat tilbage.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Jeg har allerede høstet, og jeg har desværre, til min store skam, ingen billeder at vise :oops:

Oh yes, shame on you. :evil:
Håber de virkede trods alt. :D

Citat:
Jeg har mistet casingen og sat tilbage.

Hvad mener du med det :?:

Hilsen Flimmer

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

flimmer skrev:
Håber de virkede trods alt. :D

Det gør de :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
OPDATERING :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok, nu har jeg så endelig fået fingrene i et kamera, og så skal der jo lige en opdate på bordet.

Jeg har lavet 11 nye glas. 6 af de 11 glas er med Z strain, og de resterende 5 er med Ecuador. Ecuador-sporerne kom fra en tidligere høst, men jeg har desværre ingen fotos fra der :(

Jeg tog en del sporerprint, og har derefter puttet dem allesammen i nogle smarte vakum-poser, som kan fåes i de fleste supermarkeder.
Billede

Her ses kassen med resten af de vakum-pakkede sporerprint i, og med en fiskepumpe til brug af fugttilførsel.
Billede

Siden sidste opdate har jeg fået mig en lidt større incubator - den her er på 70 L (kan købes i Silvan - spørg efter Hammarplast). Papkassen står der, for at holde låget på incubatoren nede. Det fandt jeg mest praktisk.
Billede

Termostat.
Billede

Incubatoren uden det låg, hvor der er en mindre kasse på omkring 30L.
Billede

Så kommer der mycelie (undskyld de halvslørrede billeder).
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg havde bestilt tre forskellige sporer hjem, så jeg har stadig Golden Teacher (den glæder jeg mig virkelig til) og Cambodian igen.

Jeg vil prøve at holde jer opdaterede.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser godt ud Jasper, dog lidt sløret, eller er det bare mig :lol:

Men din incubator :roll:
Køb en bedroller magen til den du har og sæt den i, istedet for den lille kasse der :wink:

Hilsen Gammelpot

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke dig, billederne er desværre ret slørede. Jeg er ikke så ferm med kameraer ;)

Mht. det med bedroller-i-bedroller, så vil jeg hellere bruge den her løsning, fordi der er rigeligt plads til de glas jeg har, og fordi, at der kan sættes låg på hele incubatoren, så ingen fugt ryger ud.

Det kunne dog godt være, at jeg senere hen opgraderer til endnu en 70 L boks.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Det er ikke dig, billederne er desværre ret slørede. Jeg er ikke så ferm med kameraer ;)

Mht. det med bedroller-i-bedroller, så vil jeg hellere bruge den her løsning, fordi der er rigeligt plads til de glas jeg har, og fordi, at der kan sættes låg på hele incubatoren, så ingen fugt ryger ud.

Det kunne dog godt være, at jeg senere hen opgraderer til endnu en 70 L boks.

Løsning: Få flere glas af gangen! :D

Titel:
Medlem

ser rimelig omfattende ud det projekt du har gang i der. måske jeg spørger dumt men hvad bliver det endelige resultat af det der?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]