Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har intaget svampen, -dog kun blandt andre normale SN, så det vides ikke hvorvidt den er psykoaktiv eller ej.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeps.. jeg har også indtaget et par af de lyse, blandt andre. Uden maveproblemer. (jeg napper også næsten altid en af de der piller mod bakterier, som man altid har med ud at rejse. Ellers kan SN godt give en lille smule uro i maven for mig)

Jeg tror ikke helt på at det er en mutation, eller en underart. Jeg tror selv på at det er svampe der er en smule underernæret. Der har været tørt længe, og der er ikke blevet vasket så meget gødning ned i jorden som der plejer. Efter at regnen kom i torsdags, har jeg ikke set en eneste med lyse lameller. Hvad med jer?
Jeg har nået 3 ture siden vandet kom :lol: Jeg håber det topper i morgen, med alt den regn vi får i dag.

(De har ikke taget skade af frosten søndag nat, har tjekket i morges!!)

-Fest-

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg tror helt bestemt ikke, at der blot er tale om underernæring, dade vokser fint side om side med de almindelige. Dvs i samme lille klynge på marken. Desuden ser svampene ikke underernærede ud (de er store og flotte).

Jeg fandt en både torsdag og fredag.

Btw, ved godt det er en mindre detalje, men de piller mod dårlig mave er oftest MED bakterier, ikke mod bakterier. Hvertfald hvis det er Paraghurt du indtager...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
nogen burde ta og prøve at klone de der svin med lyse lameller og dyrke dem selv...det havde da været noget af en kuriositet...og det er faktisk muligt: grow liberty caps

Prøv osse lige at se de billeder her: P.semilanceata

:o nogen der blev sultne?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Prometheus og jeg fandt 4 lyse SN igår, og idag spurgte jeg så eksperten om det kunne være rigtige SN eller en slags underart af dem. Han sagde at det helt sikkert var Spids nøgenhat, men at den var steril, -dvs den havde ingen sporer (derfor de hvide lameller). Steriliteten kunne skyldes en mutation i myceliet forårsaget af frost eller andre klimatiske ekstremer. Den orange hat er svampens naturlige farve, når farven fra sporene ikke skinner igennem.
Den gode professor bad mig hilse mine "syge venner" fra nettet og sige at I rolig kunne spise dem :lol: , og gjorde mig i øvrigt opmærksom på at det var ulovligt at besidde svampene :roll: (nej, han er god nok, det er bare hans specielle form for humor).

Så dermed blev det mysterium opklaret. Spørgsmålet om hvorvidt de VIRKER er jeg så netop igang med at løse, idet jeg spiste de 4 små eksemplarer jeg havde, da jeg kom hjem. Og jo, der er helt sikkert en svag men tydelig psilocybin virkning :mrgreen: .

Psykedeliske hilsner,
Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Spændende info! Og cool gjort btw;-)

Æv æv - vi smed dem vi fandt væk :evil:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tak for opklaringen Fanny, og tak til alle jer andre for jeres engagement. Spændende tråd.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Fedt! God stil fra din side af Fanny...

Jeg håber stadig at samle mig nok til et helt trip på et tidspunkt, men det ser nok lidt sløjt ud når der ikke er så mange af dem på marken.

Endnu engang, thumbs up til dig! :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
har også fundet et par stykker af de lyse..

Billede.

Tror ikke på at manglende vand er grunden, det er markerne alt for våde til nu..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Fanny skrev:
Prometheus og jeg fandt 4 lyse SN igår, og idag spurgte jeg så eksperten om det kunne være rigtige SN eller en slags underart af dem. Han sagde at det helt sikkert var Spids nøgenhat, men at den var steril, -dvs den havde ingen sporer (derfor de hvide lameller). Steriliteten kunne skyldes en mutation i myceliet forårsaget af frost eller andre klimatiske ekstremer. Den orange hat er svampens naturlige farve, når farven fra sporene ikke skinner igennem...

Psykedeliske hilsner,
Fanny

Ja super god tråd - overgår skú Da Vinci Mysteriet! :shock:
Jeg var ude idag med eb og vi fandt igen som jer andre nogle få stk. af de albino-agtige Spids Nøgenhat.
I øvrigt godt udbytte i dag - så det er bare ud af huse :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Var lige ude og finde lidt svampe i lørdags, ca. en trejedel af de svampe jeg fandt havde lyse lameller! Det lyder meget sansynligt at det har noget med vejret at gøre, for sidst da jeg var ude og kigge samme sted, fandt jeg højest et par stykker med lyse lameller..
http://img.photobucket.com/albums/v162/ ... ede046.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v162/ ... 513801.jpg
Men desværre kom jeg til at blande dem sammen med de andre idag, da der kom en underskriftindsamler og ringede på døren, og jeg skulle skynde mig at gemme dem afvejen da de lå midt på mit bord på en avis og tørrede.. :cry:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Wauh! Der var mange med lyse lameller! Ja, det må da have noget med frosten at gøre. Har der været meget frost i det område?

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg tror faktisk ikke der har været frost, siden natten til mandag for 14 dage siden, det vil sige én frostnat siden sidst jeg var derude.. Men til gengæld er der blevet meget fugtigere på den mark, flere steder var der store vandpytter, hvilket der langt fra var sidst..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]