Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
De fleste slags frugt te virker meget godt efter hensigten, mener jeg har forelsket mig i den der hedder T-Kick med citronsmag fra Pickwick.
Men altså, så længe at man lader teen trække i 5-10 minutter med svampene i, så kan det altså ikke gå helt galt!
Må sige at kakao pulver nok ikke lige var mit første bud på noget der er godt til svampedrikkelse :lol:

Medlem

@Visual Mind: ang. dit spørgsmål om halveringstid på svampe, som du kalder det, så har jeg ikke nogen personlige erfaringer, men har læst herinde, at der skulle være en del tolerance-opbyggelse på svampe! Nogen siger, at man skal vente 2-3 dage, andre 5-7 dage. Læs f.eks. denne tråd:
http://ww.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =tolerance

Eller søg på "tolerance", så er der mange tråde at kigge igennem...

Tolerancen opbygges især over for den psykedeliske effekt, således at du skal have højere doser for samme effekt. Men generelt anbefales det vist, at holde 3-4 ugers pause mellem trippene, så man kan nå at "fordøje" og "bearbejde" trippene ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Tak for de gode svar alle sammen :D

Er blevet meget klogere på det nu, så tak for jeres tid :)

-Thank god for yum yums :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej jeg har lige et hurtigt:

Når jeg skal lave casing lag til Panaeolus Cyanescens kan jeg så godt bruge ganske almindelig pottemuld, eller vil der kunne komme kontamineringer i det? Jeg har tænkt mig at lægge det i en alubakke, og så lægge kagerne oven på det, ligesom her: http://www.youtube.com/profile?feature= ... z13uiDOnuc

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

hey folkens jeg har hørt at efter man har spidst svampen, vokser den videre i maven på dig. Og at dette kan man undgå med lidt alkohol. passer det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Gubben skrev:
hey folkens jeg har hørt at efter man har spidst svampen, vokser den videre i maven på dig. Og at dette kan man undgå med lidt alkohol. passer det?

Den der skrøne er da helt ude i hampen :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Du skal have et fuldstændig fucked up indre system, for at den vokser videre i din krop.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogle der gider at svare på mit spørgsmål? haha :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
weeerneeer skrev:
Hej jeg har lige et hurtigt:

Når jeg skal lave casing lag til Panaeolus Cyanescens kan jeg så godt bruge ganske almindelig pottemuld, eller vil der kunne komme kontamineringer i det? Jeg har tænkt mig at lægge det i en alubakke, og så lægge kagerne oven på det, ligesom her: http://www.youtube.com/profile?feature= ... z13uiDOnuc

Mvh.

Du kan sikkert godt lave en blanding af pottemuld og vermiculit, og derefter sterilisere det i en mikroovn. Men tjek lige op på shroomery, der må helt sikker være nogle casing guides. Men jeg kunne måske godt forestille mig kontaminerings risikoen er stor ved brug af pottemuld.

Hvorfor ikke bare bruge det samme som de bruger i videoen? Efter en hurtig google søgning fandt jeg da noget til forholdsvis billige penge.

Edit: Kan man egentlig ikke bruge samme casing som ved cubensis? - altså 60/40 coco-coir og vermiculit?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kunne også sagtens bruge lergranulat ligesom i videoen, hvilket jeg sikkert også kommer til. Det var mere fordi jeg bare havde en masse pottemuld stående, og så kunne jeg ligeså godt have brugt det. Så på mandag tager jeg et smut ud til det lokale have center og køber noget lergranulat.

Man kan sikkert godt bruge samme casing som man bruger til cubensis, tror ikke der er så vigtigt hvilken slags blanding man bruger, så længe at det er en anerkendt casing måde self..

Mvh.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

weeerneeer skrev:

Du kan sagtens case med pottemuld, men Shroomery skriver komposteret kolort iflg.http://www.shroomery.org/8694/Panaeolus-Species-Cultivation Det er fordi lort indeholder tryptaminer, der er den vigtigste bestandel i svampens produktion af psilocybin.

Godt nok er det p.cubensis de har leget med her, men potato potato :lol: http://www.shroomery.org/9040/Tryptamine-Cubensis

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flimmer skrev:
weeerneeer skrev:

Du kan sagtens case med pottemuld, men Shroomery skriver komposteret kolort iflg.http://www.shroomery.org/8694/Panaeolus-Species-Cultivation Det er fordi lort indeholder tryptaminer, der er den vigtigste bestandel i svampens produktion af psilocybin.

Godt nok er det p.cubensis de har leget med her, men potato potato :lol: http://www.shroomery.org/9040/Tryptamine-Cubensis

Lol det lyder jo helt åndssvagt godt det der? Har du afprøvet teknikken, og har du kunne mærke forskel på potensen af svampene?

Nu skriver du at fæces indeholder tryptamin - det troede jeg bare var den type stof som psilocybin var, hvis man kan sige det sådan. Jeg ved ikke nok om det, så det ikke fordi jeg tvivler på det du siger er rigtigt, men umiddelbart ville jeg tro at det var nogle at næringsstofferne i lort som myceliet kunne omdanne til det aktive stof, tryptaminet psilocybin. Hvis det giver nogen mening for dig?

Har du nogle links hvor man kan læse om tryptamin/ de næringsindholds stoffer der er i ko bæ, eller whatever? :D

EDIT: Pottemuld indeholder jo også en vis mængde næringssalte, men man kunne måske tilføre lidt ekstre gødning ved f.eks. at tage en ml af noget flyde gødning ( f.eks. substal gødning fra supermarked eller whatever) og blande i sin pottemuld inden man pasteurisere det?

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sorry. Jeg mente tryptophan http://www.znaturforsch.com/ac/v63c/63c0082.pdf

Dedikeret medlem

weeerneeer; Det er rigtigt nok, at psilocin (og psilocybin) er et tryptamin, men tryptamin er ikke kun navnet på en stofgruppe - det er også et stof i sig selv.
Tryptamin ser således ud:
Billede

Psilocin er så bare tryptamin med en hydroxyl-gruppe (-OH) på fire-positionen og to methyl-grupper (-CH[sub]3[/sub]) på nitrogenatomet længst til højre. (derfor er psilocin 4-hydroxy-N,N-dimetyltryptamin):
Billede

Ifølge Jochen Gartz, så danner svampen psilocin ved at 4-hydroxylere et precursor-tryptamin - men enzymet som gør dette, kan åbenbart også uden problemer 4-hydroxylere andre tryptaminer. Både Jochen Gartz og nogle brugere på shroomery har haft gode resultater med at tilføje andre tryptaminer til gro-mediet, hvorefter de er blevet 4-hydroxyleret af svampen. Shulgin skriver:
Citat:
He has taken things like DPT or DIPT and put them in the growth media and the fruiting bodies that came out contain 4-hydroxy-DPT or 4-hydroxy-DIPT instead of psilocin. In fact, he has a patent on the process. These active compounds are made by the mushroom so they really are natural and yet they never have been observed in nature

Men det var et lille sidespring :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er indlæg som disse der gør at Psychedelia.dk er det for mig, som facebook er for andre mennesker.. :)
Mange tak for den faglige information culpepers :)
Citat:
Citat:
He has taken things like DPT or DIPT and put them in the growth media and the fruiting bodies that came out contain 4-hydroxy-DPT or 4-hydroxy-DIPT instead of psilocin. In fact, he has a patent on the process. These active compounds are made by the mushroom so they really are natural and yet they never have been observed in nature

Det er ret syret at du lige nævner dette, da jeg faktisk har siddet og snakket om lige præcis dét med nogle af drengene tidligere i dag, på et svampetrip :D
Men det var også bare et sidespring.. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Citat:
Det er indlæg som disse der gør at Psychedelia.dk er det for mig, som facebook er for andre mennesker.. :)
Mange tak for den faglige information culpepers

Fedest - takker!

Jeg overvejer om det kan lade sig gøre at tilføje noget 5-metoxy-diallyltryptamin (5-MeO-DALT) til substratet og så få 4-hydroxy-5-metoxy-diallyltryptamin. Jeg må lige læse lidt op på det, men jeg overvejer stærkt at give det et forsøg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, spændende og informativt indlæg, Culpepers. Thumbs up!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flimmer skrev:

Her var den. http://www.shroomery.org/forums/showflat.php?Number=13200397&page=0

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu læste jeg noget om tryptofan, som jeg går ud fra er den danske udgave af tryptophan right? Som er en af de essentielle aminosyrer som jo indgår som en del af proteinsyntesen når der skal laves et givent protein, så vidt jeg kan huske fra biologi undervisningen? :) Men hvor kommer det ind i billedet når vi snakker om nærings medie kontra svampedyrkelse - er der tryptofan i kvæg-møg?

Mvh.

EDIT: Kigger lige på linket i morgen flimmer, når jeg har fået noget søvn :peace:

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja mit spørgsmål har sikkert været oppe 10 millioner gange...
Men er vi enige om at køber man en kit engang og man bruger koldt postevand fra hanen til dunkning, så sker der ikke noget ved det frem for at bruge destilleret vand? Eller er det kun første gang man kan det? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]