Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jun 2024 09:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2010 09:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 okt 2009 08:53
Indlæg: 189
Hej, jeg trænger til lidt hjælp fra nogle kloge hoveder :)

Jeg er igang med mit eget grow - se min growlog her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=33479&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Nu er mine små babyer begyndt at poppe frem, men ser desværre ikke helt raske ud :?

Billede

Hvad jeg har kunnet læse mig frem til, er det højst sandsynligt pga. af for lav luftfugtighed... Er der rigtigt læst frem til? Eller kan der være andre grunde....

Jeg kom til at lave mit casing-lag alt for fugtigt og har derfor ikke "mistet" med en forstøver, men har "nøjes" med en akvarie-bobler...
Skal jeg til at "miste" mon?

I så fald overvejer jeg at komme en lille sjat brintoverilte i mit forstøver-vand, for at sænke risikoen for kontanimition... Er det en dum ide, og kan det risikere at skade min svampe?

På forhånd mange mange tak for hjælpen - håber virkelig de kære små står til at redde :gud:

p.s. Suser ud og køber et hygrometer i dag, så jeg kan holde bedre styr på temperatur og luftfugtighed.... Burde jeg have gjort fra start af, men længe leve nærighed og dovenskab :roll:

EDIT: har ikke længere brug for svar, har fået styr på mit grow... fik mig nogle dejlige svampe og er nu igang med 2. flush :peace:


Senest rettet af Gryphon 30 sep 2010 12:48, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2010 12:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 sep 2010 12:50
Indlæg: 8
hejsa har lige et lille spørgsmål.. vilken vær skal det være for at det er bedst at finde sn


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2010 13:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
kew: alt det er besvaret under "Svampejagt 2010" tråden som du finder her:
Svampe Jagt anno 2010 aug-dec

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2010 18:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg en Panaeolus cyanescens rug kage, som jeg snart skal blande med noget heste møg. Har tænkt mig at lægge det inficerede rug og heste møgen oven på hinanden ligesom i en lasagne. Mit spørgsmål er: Skal jeg case kagen med det samme, eller skal den lige ind i indkubation kammeret et par dage først, før jeg caser, eller skal casing laget på med det samme, og så ind i inkubation kammeret?

mvh

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2010 21:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 mar 2007 16:08
Indlæg: 41
Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
er der nogen som ligger inde med vermiculite, som ikke koster en bondegård. den lokale dyrepusher vil have 80 kroner for en mini pose, som jeg simpelthen mener er alt for dyrt. rene rocker priser...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2010 21:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Arla skrev:
er der nogen som ligger inde med vermiculite, som ikke koster en bondegård. den lokale dyrepusher vil have 80 kroner for en mini pose, som jeg simpelthen mener er alt for dyrt. rene rocker priser...



pssssst....*host*..google...*host host*


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2010 02:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har ikke kunnet finde noget info om halverings tid på svampe, nærmere betegnet Spids Nøgenhat og ville også høre hvordan resistancen er på svampe, altså hvor lang tids pause kroppen skal have før den kan reagerer ordentlig på psilocybinen igen.

På forhånd tak :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2010 10:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Mener at psilocybin stort set er ude af dit system så snart du er færdig med at trippe, så omtrent 2-3 timer wiki bekræfter http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocin

! måned er bedst IMO, men du kan reagere på psilocybinen dagen efter, bare som regel ikke på en særlig behagelig måde...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2010 12:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Tak for hurtigt svar Snoezel :)
Mente nok at det er hurtigt ude igen, var bare meget i tvivl om "pausen" :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2010 17:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 nov 2006 19:34
Indlæg: 16
Hej har lavet kager af verm og ris, og vil gerne prøve og smuldre dem ud i en bakke og så lægge noget casing (verm) hen over. hvor tykt lag skal der på og skal det være vådt eller tørt og skal det være steriliseret eller pasteuriseret, og hvordan gør man det bedst, i ovn??

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2010 07:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Du kan følge vejledningen i disse links.

http://www.shroomery.org/55/60-40-Vermi ... Casing-Tek

http://www.fungifun.org/English/Casing (istedet for at bruge hele kager, så smuldre du dem bare i en aluminiumsbakke)

Det er forholdsvis nemt, og lige til at gå til. Jeg har brugt netop denne teknik en del gange, med gode resultater.

Held og lykke med projektet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2010 17:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 nov 2006 19:34
Indlæg: 16
Tak for links BehindMind, var lige det jeg skulle bruge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2010 14:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har tidligere fundet en guide eller forklarring her på siden der fortæller ret godt hvordan man kloner ud fra sporeprint og kager uden brug af f.eks trykkoger. Det virkede til at være en ret simpel process, men kan simpelthen ikke finde det mere :(

Er der en der ved hvor det ligger? Håber nemlig at kunne nå at være klar til arbejdet når mit growkit er kommet i gang :)
På forhånd tak

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2010 22:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2010 22:53
Indlæg: 3
Geografisk sted: København
Hey Psych :) Jeg var til ryger aften her forleden dag med en hel masse gutter, og en af dem fortalte mig, at hvis man skal prøve svampe første gang, er det en god ide at gøre det med noget han kaldte for "Svampe-vodka" altså en drikkelig blanding, som skulle give et svampe trip. Han sagde det var bedst at bruge det, fordi så undgår man at få for meget første gang.

Er det rigtigt? Kan det betale sig at købe en flaske af det der svampevodka af ham? eller er det et scam?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2010 22:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Scam!

Edit: Kunne godt sætte et ord eller 3 mere til dit spørgsmål. :)
Men det er fup og fidus det han prøver at sige til dig, det er jo ikke til at sige hvor mange gram svampe han har puttet i hans "svampevodka". Be istedet om 2 gram svampe, tørret.
Det gode ved svampe kontra LSD er netop at man nemt kan redosere på svampe, hvis ikke at man lige fik nok i den første mundfuld.
Jeg selv, indtager altid mine svampe i te, så slipper man for at smage på dem! (de smager ikke specielt godt)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2010 22:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jul 2009 16:48
Indlæg: 762
Ja, det lyder godt nok som noget vrøvl - men det siger næsten også sig selv: Hvorfor skulle et vodka-ekstrakt forhindre dig i at dosere for højt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2010 23:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Obama: Både friske og tørrede svampe smager da godt! Teen smager derimod forfærdeligt ;D

Til topic: Jeg ville ikke købe sådan en vodka. Som Obama siger, du ved ikke hvor meget der er i. Det kan være det bare er en kraftig vodka og ikke andet. Har du set flasken?
Hvis ja, er væsken klar som vodka eller er den mere mørk/grumset? Desuden vil jeg ikke anbefale svampe-alkohol drinks til førstegangsbruger. Spis dem hellere eller lav en te, sovs eller leverpostejsmad med tørre/friske. Så ved du præcist hvor meget du indtager (hvis du da kan veje det af) og på den måde kan du nok bedre kontrollerer hvor stærkt trippet skal være.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2010 00:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
@Visual Mind: Det handler bare om at vælge den rigtige slags te til svampene :) Så forsvinder smagen helt
Nogle er nede med smagen af svampe, andre er ikke, jeg er ikke!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2010 00:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2010 21:04
Indlæg: 74
Obama skrev:
@Visual Mind: Det handler bare om at vælge den rigtige slags te til svampene :) Så forsvinder smagen helt
Nogle er nede med smagen af svampe, andre er ikke, jeg er ikke!


Kan du anbefale noget? ;)

Prøvede at lave med kakao pulver, det var ikke ligefrem nogen kulinarisk oplevelse, og vel egentlig heller ikke nogen te :p


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2010 00:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
1: find shrooms
2: eat shrooms
3: eat more shrooms until they say "yum yum is good for your tum tum"
4: fly away (not too far)
5: remember condoms. You never know what you may see.

Obama: Det kan vel nok være fordi vores té bestod af svamp, lidt mere svamp, h2o og lidt sukker :)

Jeg prøver lige at finde en opskrift på chai da jeg længe har haft lyst til en god gang chai igen :)
Denne gang med secret ingredient of pot and shrooms :D

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team