Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg var på mit første svampe trip i går, og fuck hvor var det vildt! Jeg havde gjort mig mange forestillinger om hvordan det kunne blive men ingen af dem nærmede sig. Jeg havde tonsvis af OEV's og CEV's.

Det var en overvældende følelse. Jeg tror aldrig jeg har haft en så vild, lykkelig og overvældende oplevelse i hele mit liv. Jeg skal nok se om jeg ikke kan få skrevet en trip-rapport om det, men jeg føler bare at hvis jeg skal kunne beskrive en brøkdel af de tanker og følelser jeg havde/har ville rapporten fylde 100 sider.

Lige noget jeg kom til at tænke på. Jeg har læst om folk der har taget over 5 gram cubensis. Jeg tog 2 gram og jeg havde flere "ud af kroppen oplevelser" hvor der slet ikke var noget "mig". Man må da blive så ufattelig blæst på 5 gram!

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hej Troels.

Lækkert at høre at det var en overvældende dejlig og åbnende oplevelse - så kan det jo ikke blive meget bedre. Cubensis svinger ret meget i styrke, og jeg er selv blevet ret overrasket på 1,5 gram, men igen, settingen gør også underværker. Kan du prøve at beskrive dine ud-af-kroppen-oplevelser lidt nærmere? Trippede du i øvrigt alene eller sammen med andre?

Og ja, du må endelig dele dine oplevelser med os, selvom det skrevne ord ikke yder et svampetrip megen retfærdighed.

Mvt. Jesper.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej Troels!

Tillykke med dit vellykkede svampetrip!

Mht. dosis reagerer folk jo meget forskelligt på psilocybin og som Jespar også er inde på er der forskel på hvor potente svampene fra hvert enkelt strain er og set og setting er halvdelen af et trip i sig selv.

Personligt spiser jeg kun svampe på en måde nu (takket være Halifaxxx ;)) - nemlig ved at have en stor skål foran mig og så bare spise indtil jeg ikke har lyst mere. Det lyder måske skørt, men hvis man ikke bare gufler svampene i sig på to sekunder kan man i mange tilfælde selv finde ud af hvor mange svampe man har lyst til uden at veje dem op. På en eller anden måde kan man mærke når det er nok, selvom trippet ikke er sparket ind endnu... Dog er det nok en god ting at kunne lide smagen af svampene hvis man skal spise dem på denne måde ;)

That said lyder det som om at du startede med en god dosis, der passede godt til dig og du har vist haft en stor oplevelse :) - endnu en gang tillykke!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hej Troels, og velkommen til min svampe-verden :mrgreen:

Dejligt at høre at du havde en god oplevelse. Husk dog, at det er en god idé at skrive oplevelsen ned. Du behøver ikke at få alt med, men tag de vigtigste ting med. Disse rapporter kan se ret unyttige ud lige i øjeblikket, men du vil helt sikkert benytte dig af dem, når du har taget flere trips. De vil pludselig give mening på en hel anden måde, og dét kan du bruge til din personlige udvikling.

Som du har opdaget, så er det en rigtig lækker måde at udvikle sig selv på - og man får også en god oplevelse ved siden af.

Personligt er svampe mit absolut yndlingsstof... Udover svampe, har jeg prøvet hash mange gange, meskalin 2 gange, DMT 4 gange, DXM 1 gang og LSD 4 gange. Disse stoffer har givet mig gode oplevelser (bortset fra badtrip på DXM), men de har blot bekræftet mig i, at svampe er skræddersyet til mig. Ingen af dem kan overtage svampenes status hos mig :)

Håber også du har opdaget hvor fantastiske svampe er, og håber du kommer til at holde ligeså meget af dem som mig :)

-Ali

/Edit: Jeg tog engang 6,5g svampe og røg 1g hash. Du kan læse om min oplevelse her:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=619

Titel:
Medlem

Mange tak til jer alle sammen. Det var rigtigt dejligt at trippet var så vellykket. Jeg har lige skrevet en triprapport og sendt den afsted, så i kan læse den når der er en admin der har fået den valideret.

Man udvikler ikke tolerance for psilocybin, gør man?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
troelsmakholm skrev:
Jo, desværre ;)

Det gør man helt sikkert, så lad være med at æd dem flere dage i træk for det er bare et spild (og generalt en dum idé).

Lækkert at det påvirkede dig så godt og jeg glæder mig til at læse en god rapport :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

troelsmakholm skrev:

Jo, det gør man. Jeg spiste engang 25 spids nøgenhat. Efter 3 dage åd jeg 40 spids nøgenhat, og der kunne jeg intet mærke overhovedet. Efter et kvarter havde jeg godt nok lidt kilden i hovedet og tæerne, men dette forsvandt efter 5-10 minutter. Der skete ingenting overhovedet af denne store dose.

Man udvikler som regel en tolerance, hvor jeg vil mene at det er spild af svampe hvis man skal æde dem 3-4 dage efter sidste trip. Vent gerne en måned imellem trippene.

Jeg har selv holdt en pause fra svampe i nogle måneder nu og istedet snuset lidt til DMT, meskalin og LSD. Nu har jeg virkelig lyst til at trippe svampe igen, og det vil ske inden 3 uger :) Personligt synes jeg at svampene nydes bedst med lange mellemrum.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Personligt spiser jeg kun svampe på en måde nu (takket være Halifaxxx ;)) - nemlig ved at have en stor skål foran mig og så bare spise indtil jeg ikke har lyst mere. Det lyder måske skørt, men hvis man ikke bare gufler svampene i sig på to sekunder kan man i mange tilfælde selv finde ud af hvor mange svampe man har lyst til uden at veje dem op. På en eller anden måde kan man mærke når det er nok, selvom trippet ikke er sparket ind endnu... Dog er det nok en god ting at kunne lide smagen af svampene hvis man skal spise dem på denne måde ;)

Jeg vil stadig mene at den beskrevne indtagelsesmåde egner sig bedst til erfarne psykonauter. Nu kender jeg jo tilfældigvis dig, og derfor tror jeg også, at du kan klare det, men generelt bør der udvises forsigtighed, når det handler om (psykedeliske) stoffer.

Mvh. Psyko

/EDIT: Ændrede lige lidt, så folk ikke tror jeg er en slags smagsdommer, der foragter psykedeliske stoffer.

Senest rettet af Psyko 12 jun 2004 19:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yup, den er jeg med på Psyko!

Btw. Ali, men det har vi jo vist også diskuteret før, så er det ikke alle der har en så udtalt tolerance som dig.
Jeg har selv trippet svampe 4 dage i træk, den ene dag to gange, uden at opleve en synderlig tolerance. Doserne var omkring 1½-2 g hver gang.

Ikke at det er anbefalelsesværdigt, da det oftest er bedst at få bearbejdet et trip af gangen...

Titel:
Medlem

ok. Jeg havde nu også tænkt mig at vente en måned eller to med at tage det igen. Er tolerancen forsvundet efter den tid?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@noname: hehe, ja egentlig... glemte lige at pointere, at jeg er lidt hardhead når det kommer til svampe (desværre) :)

troelsmakholm skrev:
ok. Jeg havde nu også tænkt mig at vente en måned eller to med at tage det igen. Er tolerancen forsvundet efter den tid?

Det kan du bestemt regne med. Jeg tror ikke du skal regne med at tolerancen strækker sig over mange dage. Du kan have det som noname, ellers så skal du bruge flere og flere svampe for at få samme effekt som første gang, hvis du tripper flere dage efter hinanden. Men jeg mener også at have læst på erowid, at du simpelthen vil ramme en mur på et tidspunkt, hvor du overhovedet ikke kan mærke nogen effekt f.eks. efter 5 dages trip. Der er du næsten immun overfor stoffet indtil en vis antal dage er gået.

Udover tolerancen, så skal man også kunne behandle al den nye information man får af svampene. Det er ikke ligesom alkohol eller hash, hvor du bare kan tage det hæmningsløst. Det er en god idé at holde en lille pause og tænke over oplevelsen, ellers tror jeg sgu det kan stige en til hovedet i længden. Men det her styrer man helt selv - lyt til dig selv :)

Men 1-2 måneders mellemrum giver maksimal nydelse, IMO ;) Så får man også virkelig opbygget en lyst der vil noget :P

Læs lidt om svampe her, så kan du få lidt basal viden omkring det:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Psyko

Ok... jeg skulle nok have lavet en lille HR notits ;)

Titel:
Medlem

Så er triprapporten kommet ind, hvis i skulle være interesseret i at læse den.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Andreas/Saiko-Pod skrev:
@Psyko

Ok... jeg skulle nok have lavet en lille HR notits ;)

Det er også bare mig, der altid lige skal komme med en lille bemærkning. Det hænger nok sammen med, at jeg altid går så meget op i HR, når jeg selv tager stoffer! :lol:

-Psyko

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fed triprapport! tror osse jeg vil have mig sådan en growkit der laver den kvalli svampe :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]