Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
er der nogen der har erfaring med denne svamp?!? jeg har først lige fundet ud af at den rent faktisk findes (eller i hvert fald, hvor potent den er), og nu ærger jeg mig lidt over at jeg aldrig har set den nogen steder...
jeg har læst at den er ret svær at cultivere, så det kan være derfor man ik kan få den nogle steder?!
hvis der er nogen der kender til et sted hvor man kan købe spore, vil jeg meget gerne høre om det...

Medlem

nå, det er faktisk lykkedes mig at finde et sted at spore, så... det var i det hele taget ikke særlig besværligt, så jeg var nok lige hurtigt nok ude.
men er der nogen der ved om den er til at dyrke i et lille hjemmegartneri, eller om der er for besværligt at skabe de rigtige vækstbetingelser?!
kan det i øvrigt ik passe at jeg har læst noget om at det er den samme som den bluemeans ting, der er nævnt tidligere...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror ikke det er den berygtede 'Blue Meanie', i al fald ikke i alle tilfælde. Min teori omkring BM er at de er ligesom 'Super Pollen' eller 'ICE SUPER DRÆBER SKUNK' - Altså, noget som pusherne kalder en svamp for at bilde folk ind at den er ultra potent.

P. Azurescens er rigtigt nok den stærkeste psilocybe svampe der er, og den skulle være svær at kultivere, men jeg har ingen info på den [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Peace,
Tias.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Så vidt jeg ved jeg ved kan denne svamp kun dyrkes udendørs på træflis.
Det er sikkert muligt at finde nogle tips på www.shroomery.org

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
http://www.sporeworks.com

Medlem

thanx... det er jo en fascinerende lille fætter [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
men q godt være jeg bare sq satse på nogle mere almindelige hvis man sq slå sig på lidt hjemmedyrkeri.
jeg bliver jo fattig hvis jeg skal på staden og hente hver gang...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
De der Blue Manies, jeg snakkede med en bekendt om det og han fortalte at hvis man puttede helt friske danske svampe i fryseren ville de blive blå og havde et større indhold af psilocybin, er der nogen som kan be/af-kræfte dette ?

Jeg kan ikke tro at det vil forøge effekten, nærmer skade dem da psilocin er et temelig skrøbelig stof. Men jeg skal ikke kunne sige noget præsist

MVH
Piercer

In our memories
Brugeravatar

Nej, det man gør er netop at ikke skade dem... frysetørring er ganske effektivt, og svampe kan holde sig i mange måneder på køl.

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Psilocybe Azurescens er ligesom Ps. cyanescens utroligt nem at dyrke, du behøves ikke at sterilisere dit substrat inden du "inoculere" den vokser så voldsomt at den udkonkurerre alle andre svampe/mug/bakterier, jeg havde et glas som der gik skimmel i det var totalt grønt men efter en måneds tid var der kun hvidt mycelium at se, desværre kan du ikke "blomstre" disse to arter indenfor (det er i hvert fald meget svært) men et bed udendørs af grene eller træflis er perfekt, og så kan den også tåle frost, (kommunens bede er helt perfekte)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
@Dex> Svampene bliver ikke frysetørret hvis man bare putter dem i en dybfryser. Frysetørring kræver nogenlunde specielt apparatur.
Jeg har også hørt at spids nøgenhat skulle blive stærkere hvis man putter dem i fryseren når man har plukket dem. Det kunne måske forklares hvis biosyntesen af psilocybin på en eller anden måde aktiveres/accelereres af lave temperaturer.

In our memories
Brugeravatar

Ah, well... effektiv konservering i hvertfald...

Men eftersom svampen er "død" når den er blevet plukket, hvordan skulle alkaloide-indholdet bliver boostet?

Det er måske bare fandens effektive enzymer?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
@Dex> Ja, hvis der er noget om snakken, må det skyldes enzymer. Det kan måske forklares med at frosten sprænger cellerne i svampen, så at enzymer og substrat kommer i bedre kontakt med hinanden.
Men så igen, det kan også være at det bare er en myte.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
dex... svampen er ikke nødvændigvis død lige når den er blevet plullet fks. plukker du en kakdus vil den sætte nye skud og rødder og grunden til at grøntsager holder sig er fordi de lever men bliver slatne og visnet/tører når de dør sår hvorfor ikke oxo svampe.

hvis denne svamp er sår nem og effektiv hvorfor er det sår ikke den der har overtaget markedet ?

vh. doeneg

Junior medlem

Du kan prøve at lede efter "Forbyde hallucinogener Forbyd naturen at gro"
det er en gammel hippie bog men den er meget god. Der står lidt om dyrkning af svampe og en masse andet godt som du kan finde i naturen. Jeg er i gang med at lave en hjemmeside omkring denne bog, med billeder og xtra ting jeg har fundet som også virker.

Dedikeret medlem

jamen den side glæder jeg mig sq da allerede meget til at se [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] dzad_tsabu

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Flensborg
Kunne godt forestille mig at sbampe kunne leve videre et lille stykke tid efter plukning, de indholder jo trods alt omkring 90% vand.
Nu skal jeg ikke spille klog, bare en teori...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]