Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 22 jan 2013 17:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det første var også bare en antagelse :)

Når jeg har lavet the, har jeg altid ventet med at putte svampene i vandet til det små simre. Har i øvrigt aldrig kogt svampene. Og hvis stoffet ikke oxidere, må du komme med en bedre forklaring på hvorfor at theen bliver impotent jo længere tid der går.

Jeg er helt overbevist om, at oxidering er grunden. Men det kan være du ved bedre?

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 19:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Min kommentar omkring then var mest et forsøg på at mediere en årsag til at Fanny oplever at hendes the virker godt og at du oplever at din the virker mindre godt. Om jeg ved bedre er jeg ikke så sikker på.

Som sagt kan en oxidation jo godt finde sted uden ilt, men da vi/jeg ikke ved hvilken kemisk-tombola der foregår nede i then bliver det hele lidt spekulativt. Dette er det mest konstruktive jeg kan finde omkring emnet, hvilket jo konkluderer at mindre end 1 times kogning ikke lader til at ændre på psilocin/psilocybin indholdet.

Jeg lagde dog først nu mærke til at Fanny tilføjede C-vitamin til sin the, hvilket - hvis vi antager er der finder en oxidation sted - kunne forklare at hendes the ikke mistede potens.
Hypnos skrev:
[...]må du komme med en bedre forklaring på hvorfor at theen bliver impotent jo længere tid der går.

At then mister potens jo længere tid den står er jo logik; når vandet køler optages ilt igen og samtidig er molekyler i en væske sårbare overfor lys. Hvorvidt psilocin/psilocybin bliver nedbrudt af lys i nogen nævneværdig grad ved jeg dog ikke.


Det var ikke fordi jeg mente at jeg lå inde med den endegyldige årsag til dine erfaringer, jeg synes bare ikke at forklaringen med oxidation som hovedårsagen virker specielt troværdig. Dette både set i lyset af andre personers erfaringer med the samt kværning af svampe og erowid linket. Derfor synes jeg ikke umiddelbart der er nogen grund til at udnævne oxidation til den endegyldige årsag, specielt ikke når det ikke er klarlagt hvordan eller hvorfor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 19:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
"Det var ikke fordi jeg mente at jeg lå inde med den endegyldige årsag til dine erfaringer, jeg synes bare ikke at forklaringen med oxidation som hovedårsagen virker specielt troværdig. Dette både set i lyset af andre personers erfaringer med the samt kværning af svampe og erowid linket. Derfor synes jeg ikke umiddelbart der er nogen grund til at udnævne oxidation til den endegyldige årsag, specielt ikke når det ikke er klarlagt hvordan eller hvorfor."

Så fortæl mig hvad årsagen til at theen mister sin potens, hvis det ikke er på grund af nedbrydningen af de aktive alkaloider?
Hvor meget erfaring med svampe har du selv?
Jeg synes det er fint du at kritisk, men det er fjollet at du skyder alt hvad jeg siger ned, uden at komme med noget konstruktivt selv.
Jeg synes ikke det erowid link fortæller noget specielt brugbart, der står f.eks. ikke noget om hvordan svampene bliver tilberedt inden, hvilket er ret væsentligt - er theen brygget på hele svampe, eller pulveriseret svampe materiale? DEt er klart at jo større overflade areal jo hurtigere vil de aktive stoffer blande sig med vandet.

Igen da vi ikke har nogen videnskabelige undersøgelser, kan vi ikke slå noget fast. En ting kan jeg dog slå fast, i hvertfald over for mig selv - simre jeg mit svampe pulver meget mere end 5 minutter, mister theen gradvist sin effekt.

Det bedste ville være hvis man havde noget krystal psilocybin/psilocin man kunne eksperimenter med.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2013 02:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg tror ikke umiddelbart forarbejdningen har så meget at sige hvis det koger i 60 min, men du har da helt ret i at det heller ikke er nogen specielt informativ kilde.

Jeg har absolut ingen erfaring med svampe the, jeg synes det virker utroligt klamt og jeg har aldrig haft problemer med at gumle på svampe, det minder mig lidt om en smattet jordskok. Efter at læse Fanny's indlæg tror jeg dog at jeg vil forsøge mig med the, da jeg også synes man nogle gange kan få en oppustethed der lægger en dæmper på det hele. Derfor er jeg også interesseret i at finde ud af hvorfor du har så dårlig erfaring med the når nu Fanny har en så positiv.

Jeg forstår ikke at du ikke mener jeg bidrager med konstruktivt ved at så tvivl om din konklusion, når der alene i denne tråd er to førstehånds erfaringer om samme ting, der peger næsten direkte modsat af hinanden. Tydeligvis er der noget der mangler at blive klarlagt og derfor er det vel mere konstruktivt at skabe en åben debat omkring årsagerne og mulighederne for at undgå det, end blot at lukke debatten med den samme antagne konklusion man ser på andre fora. Selvom det måske er en helt korrekt konklusion, bidrager det jo ikke meget at vide at psilocin/psilocybin nogen gange bliver nedbrudt når det koges og andre gange ikke, hvis ikke man ved hvorfor det forholder sig sådan. :)
Hypnos skrev:
Det bedste ville være hvis man havde noget krystal psilocybin/psilocin man kunne eksperimenter med.

Så absolut - eller hvis efterårets høst når en størrelse ud over eget forbrug, så det er muligt at sammenligne tab af potens ved kværnede svampe under forskellige forhold. Der er desværre bare utroligt lang tid til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2013 12:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Jeg tror ikke du forstår, jeg har skam fine erfaringer med theen, fantastiske erfaringer! Det handler bare om fremgangs måden. :)

EDIT: Men ja, det er bare dybt underligt at theen variere så meget i styrken, når jeg har brygget the fra samme batch, jeg selv har dyrket. Derfor mine konklusioner.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2013 23:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det fremstod bare ikke sådan ud fra hvad du skrev, omkring en the på 8g der ikke havde nogen effekt. :P

Da jeg netop har modtaget en lille pakke med svampe idag, tænker jeg at jeg i weekenden vil prøve dem og se styrken an. I en efterfølgende weekend vil jeg så prøve at lave the jf. Fanny's opskrift - og hvis theen er en succes kan jeg næste gang lave the på samme måde og lade det stå lidt og se hvorvidt der er en nævneværdig ændring i styrke.
Hvis styrken så er den samme kunne man evt. prøve uden andre ingredienser end vand og svampe, for at se hvorvidt nogle af de andre stoffer i vandet måske beskytter psilocinen.

Om ikke andet kan man da i det mindste se om vi begge oplever nogenlunde det samme. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2023 01:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 maj 2023 23:49
Indlæg: 2
Jeg har aldrig fået kvalme af svampe og jeg har taget svampe og plukket svampe i over 20 år svampene skal være tørre lav the til hvor mange gram der skal indtages sukker og citronsaft og nogle theposer så er der ikke nogen mavekneb


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2023 11:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Oplever heller ik kvalme ved at spise dem tørret, lidt svamp jord smag.
Rugbrød med varm leverpostej og tørret svampe oven på er nok den underligste måde jeg har spist dem på.
Sukker/honning, citron og tebreve er en klassiker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team