Min kommentar omkring then var mest et forsøg på at mediere en årsag til at Fanny oplever at hendes the virker godt og at du oplever at din the virker mindre godt. Om jeg ved bedre er jeg ikke så sikker på.
Som sagt kan en oxidation jo godt finde sted uden ilt, men da vi/jeg ikke ved hvilken kemisk-tombola der foregår nede i then bliver det hele lidt spekulativt.
Dette er det mest konstruktive jeg kan finde omkring emnet, hvilket jo konkluderer at mindre end 1 times kogning ikke lader til at ændre på psilocin/psilocybin indholdet.
Jeg lagde dog først nu mærke til at Fanny tilføjede C-vitamin til sin the, hvilket - hvis vi antager er der finder en oxidation sted - kunne forklare at hendes the ikke mistede potens.
Hypnos skrev:
[...]må du komme med en bedre forklaring på hvorfor at theen bliver impotent jo længere tid der går.
At then mister potens jo længere tid den står er jo logik; når vandet køler optages ilt igen og samtidig er molekyler i en væske sårbare overfor lys. Hvorvidt psilocin/psilocybin bliver nedbrudt af lys i nogen nævneværdig grad ved jeg dog ikke.
Det var ikke fordi jeg mente at jeg lå inde med den endegyldige årsag til dine erfaringer, jeg synes bare ikke at forklaringen med oxidation som hovedårsagen virker specielt troværdig. Dette både set i lyset af andre personers erfaringer med the samt kværning af svampe og erowid linket. Derfor synes jeg ikke umiddelbart der er nogen grund til at udnævne oxidation til den endegyldige årsag, specielt ikke når det ikke er klarlagt hvordan eller hvorfor.