1. Følg PK Tek or MMGG metoden indtil du har fuldt koloniserede kager.
2. Fugt vermikulit og put det i en form/skål, steriliser og lad det køle af.
3. Steriliser vækst formen og lad den køle af.
4. Put 1” cm eller mere af det steriliserede vermikulit i bunden af vækst kontaineren.
5. Smuler eller put de hele kager i bunden oven på det steriliserede vermikulit
6. Tildæk kagerne med sterilt vermikulit (Nogle dyrkere forslår at lade de smulrede kager ligge uden casing indtil det begynder at gro igen (24+ timer))
7. Put folie over vækst formen prik nogle huller heri.
8. Lad den stå

Svampe frugter:
Nogle brugere har haft success, med denne casing uden nogen ektern form for fugt tilførsel. De fleste dyrkere har deres casing i et fugt telt/terraie og bruger en af de mange fugt teknikker (Sunbeam, fiske pumpe etc.) og andre igen bruger Perlit tek’en (
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... lite.shtml) som Rolf har nævt tidligere.
Svampe Frugt forme:
Nogle dyrkere prikker huller i bunden af vækst formen for at lade overskydende vand løbe fra, så det ikke drukner mycliet. Formen skal kunne holde til at blive steriliseret enten i microovn eller alm. Ovn.
-------------
Dette er den simpleste form for casing, og jeg kan ikke forstille mig den giver vanvittigt godt udbytte. Jeg tror ikke jeg vil anbeflale den, men den giver da et inblik i hvad en Casing tek går ud på.
Jeg er ved at oversætte Ryche Hawks 50/50 Casing tek, og poster den sikkert i aften engang.
MTV
Mads Jensen
PS! Fedt blad
[This message has been edited by briller (edited 02-02-2001).]