Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 15:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har lige været ude og kigge og det er gået op for mig at jorden i min have er som skabt til at der gror danske svampe, og så er alle de perfekte græs arter der sgu også for at det ikke skal være løgn. Men Møn er en Ø og jeg har ikke ført set nogen psiclocybe simenceata og jeg tror det er nødvendigt at importere det til denne skide ø. Er der nogen her der har erfaringer med sådan noget

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
bare der er noget ko lort... =)

Medlem

Geografisk sted: Mars
Nej, men jeg kunne forestille mig det nemmeste var at lave i myceliekultur i et glas og derefter sprede på områder med den rette biotop.
Kunne det være muligt at plante p. cubensis i dk om sommeren ved en sø eller lign så der er fugtigt nok ???

/Lyn

Efter hva' jeg har hørt så skulle det være muligt af få cubensis til at vokse frit her hjemme. Jeg tror det er svært og man skal nok passe lidt på da det er en svamp fra den anden side af verden (hvad kan der ikke ske.....hehehehe)

Piercer
Billede

------------------
Piercer@microsux.dk
http://www.kaktus.microsux.dk

Dedikeret medlem

problemet er bare at når man dyrker dem ude i naturen er der totalt mange bakterier´, og så kommer der kun en brøk del af de svampe man eller ville kunne lave i indendørs sterile forhold.

Når man dyrker indendørs gør man jo et stort nummer ud af at det er STERILT, og ens have er absolut sterilt... i luftenflyver der store mængder svampe sporer rundt i sæsonen og der kommer jo heller ikke svampe over alt... derfor er det svært at dyrke svampene udendørs, alt for mange bakterier... men at have hørt at det er ca. 1/100 change for at der kommer svampe i naturen hvis man "planter" dem....i forhold til at dyrke dem i en steril kultur...

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART =-
www.smurf3000.com

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Mon ikke det er muligt at tage en stikling ?

Find en mark hvorpå der gror spids nøgenhat, grav et stykke ud f.eks. 20 x 20 cm og tag stykket med til øen, gad vide om det ikke vil virke Billede ??

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Junior medlem

Geografisk sted: Fra landet hinsides fjorden.
Hmmmm kræver det ikke at jorden har samme PH værdi.
Jeg prøver selv ved at udvande den avis jeg tørrede sidste års høst på, ud på min grasplæne.

Billede Billede

Medlem

Geografisk sted: Mars
Hvis vi bruger så megen tid på at plukke dem kan det da godt være man skulle være flink og prøve at hjælpe dem lidt med at sprede sig. Jeg tror ikke ideen med græstørv er god, jeg tror det er bedre at gro en kage eller to og sprede dem over et stort område på den rigtige tid.

/Lyn

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]