Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 02:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fluesvamp
Junior medlem

Er det dumt at eksperimenter med fluesvamp
skal jeg starte med noget mere sikkert? :D

Titel: Re: Fluesvamp
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja, og ja!
Fluesvamp er ikke en psilocybin svamp, og den er giftig for mennesker hvis ikke forbehandlet rigtig.
Start ud med evt mexicanske svampe.
Ellers vores danske alternativ, Spids nøgenhat.
Du kan finde masser af info om den her på siden.

God søgen.

Junior medlem

okay tak :D skal de tørres først eller kan man spise dem som de er? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

123smoke skrev:
okay tak :D skal de tørres først eller kan man spise dem som de er? :D

Nu skal du først ud og finde den, sæsonen starter om ca 1 måned.
Men spids nøgenhat kan spises frisk eller tørret. :)

Læs lidt om den, og vend tilbage med evt spørgsmål.

Insane psychedelia user!

Børn bør overhovedet ikke tage stoffer!

Junior medlem

Børn?

Insane psychedelia user!

JA! Hvor gammel er du? At dømme ud fra de indlæg som du skriver er du ikke særlig gammel. :D :D :D

Junior medlem

jeg er snart 17 og det lyder som et barn fordi jeg ikke har haft noget med svampe at gøre før :D

Insane psychedelia user!

Så er du også et barn. ;)

Hvis du absolut insisterer på at eksperimentere med andet end alkohol, så forsøg dig med en joint. Svampe er ikke legetøj, og bør imo ikke indtages i så ung en alder. Du har masser af tid til det senere. Det du bør fokusere på nu er kærlighed, som kan være ret så psykedelisk.

Junior medlem

tak men har røget ville bare vide om det var dumt at eksperimentere med svampe og det svarede i på tak hehe :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

123smoke skrev:
tak men har røget ville bare vide om det var dumt at eksperimentere med svampe og det svarede i på tak hehe :D

Om det er dumt?
Hmm.. svampe er fantastiske..
Men ikke et legetøj, og før man ved det skal man ikke tage det.
Svampe er ubeskrivelige, og hvis DU kan mærke efter at det er noget du mangler..
Eller.. det kan du nok ikke vide før du har prøvet det.
Lige så fantastiske som de kan være, lige så meget kan de knække dit sind og få dig psykisk ned!

Junior medlem

det lyder fristende men det lyder som om at der er en 50/50 chance for at det går galt.

Admin
Brugeravatar

Jeg må også melde mig i koret, der siger du skal vente lidt. Der er masser andre ting at gi sig til, når man er 16. Hvis du tager psykedeliske stoffer som 16-årig, kan det godt komme til at fremmedgøre dig overfor nogle af dine jævnaldrene. De fleste bliver ændret for livet af psykedeliske stoffer, sjældent på en dårlig måde dog. Men det er godt med et solidt ståsted i livet, før man får udfordret sin virkelighedsopfattelse. Selvom du nok selv mener, du har et solidt ståsted i livet, tror jeg du er bedst tjent med at vente, til du er 18-20 år :)

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu synes jeg folk skal passe på med bare at sige "lad være". "Don't do drugs!"-strategien holder altså ikke. Der er nok også rigtig mange herinde, som prøvede svampe før de fyldte 17, jeg prøvede selv svampe som 15-16-årig, og det før jeg overhovedet havde rørt hash! Med det sagt, vil jeg så også sige, at jeg har fået meget mere ud af mine oplevelser senere, end tidligt, men jeg mener ikke at jeg har taget nogen skade, dermed ikke sagt at det er fuldstændig sikkert!

Mit råd er i første omgang at vente. Men hvis du har tænkt dig at prøve svampe, så lad være med at starte med Rød Fluesvamp. Start med Psilocybe Cubensis, eller Psilocybe Semilanceata aka. det danske navn Spids Nøgenhat, og aka. det engelske navn Liberty Cap. Der står en masse info rundt omkring på nettet, og lad for guds skyld være med at tage en stor dose. Vigtigt at huske på, er især engelske hjemmesider hvor folk ofte beskriver doser ud fra Psilocybe Cubensis, som altså ikke gror naturligt herhjemme. Denne svamp kræver størrer doser for at få samme effekt, som den danske Spids Nøgenhat. En god førstegangsdose med Spids Nøgenhat er 0,3-0,7g (tør vægt), eller 15-18 styk i mine øjne. Husk at passe på, at du ikke samler nogle forkerte svampe, så send i hvert fald et billede ind i tråden for svampefund her på siden, samt lad være med at spise før du er helt sikkert på at du ikke ligger og roder med nogle nasty sataner. Og du er altså højst tænkeligt ikke helt sikker før en svampekender har sagt go.

Til sidst så husk Set og Setting. Set (dit mentale helbred) og setting (omgivelser du tager stoffet i) skal være i orden. God mental balance, ikke for mange bekymringer og trygge omgivelser hvor du ikke bliver forstyret. Gerne gør det med en ven/veninde/kæreste som du er rigtig tryg ved, som kan holde øje med dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]