Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 02:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej har søgt lidt rundt, men kan ikke rigtigt finde svar på det her.
Altså jeg skal gemme mine spids nøgenhat svampe da mine forældre self. ikke skal se dem.
Og har læst at de først skal tørre på nogen aviser så f.eks. dyr dør.
Kan de godt tørre nede under en skuffe (hvis man hiver skuffen ud) hvor de kun får en lile smule luft?
og er de okay at opbevare i en frysepose under en skuffe? er det koldt nok?

Medlem
Brugeravatar

Nu er det ikke fordi jeg selv har de store erfaringer, men det burde nu være muligt at finde information på forumet. SÅ vidt jeg ved skal svampe opbevares tørt og koldt (dog vil jeg tro en fryser er for koldt) og lufttæt f.eks. i opbevaringsglas. Tørring kan så vidt jeg ved godt ske i en skuffe på nogle aviser.

Spids Nøgenhat finder du først om en min. en måneds tid, så hvordan har du skaffet dig nogle? (Nej jeg beder ikke om et forhandler link, jeg undre mig bare).

Medlem

Har selv tørret mine i en tom kasse fra et keybord, som bare stod lidt på klem, hvor de lå fordelt på plast tallerkener (syntes de sidder meget nemt fast hvis man ligger dem på papir)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lige pt. er jeg igang med at tørre lidt over 100 gr cubensis i en lille papkasse(faktisk den som growkittet kom i), hvor jeg har indstalleret en computerventilator i siden, hvilken er koblet til en mobiloplader.. Der ligger også et godt lag avis i bunden forresten.. :)

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I mine bukser
Må man se et billede af den :) ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig ;) Smider et billede op senere i aften :)

Cannabis entusiast

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
TAP skrev:
Nu er det ikke fordi jeg selv har de store erfaringer, men det burde nu være muligt at finde information på forumet. SÅ vidt jeg ved skal svampe opbevares tørt og koldt (dog vil jeg tro en fryser er for koldt) og lufttæt f.eks. i opbevaringsglas...

Jo lavere temperatur, des langsommere nedbrydning af aktive alkaloider.
En dybfryser på -18°C er langt bedre at opbevare svampe i, end ved stuetemperatur!

Som der er blevet nævnt tidligere: Mørkt, knastørt og koldt. F.eks i et tætsluttet opbavaringsglas e.l. er ideelt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Således ser mit "tørrings-setup" ud :)

Det er simpelthen blot en lille papkasse, hvor hvor har skåret et hul i siden som passer til en lille computerventilator.. Ventilatoren er koblet til et usbkabel som passer i min htc oplader. Jeg mener opladeren giver 5,4V eller så er det 4,6V, men hvertfald ikke 12V som jeg kom til at give den i starten. Den lød bogstaveligt talt som en lille motor der kørte på fuld smadder.. :)
Billede

Sådan ser den ud indvendigt. Og ja, jeg ved godt at svampe ser lidt smadrede ud, men hvor baked da jeg høstede dem, og blev lidt for ivrig om at pille vermacultilte stykker af dem.. De er blå pga. oxidationen som forekommer.. ;) Udover det har jeg også to sillacalgel poser liggende i shotglas, bare for at tage den sidste fugt. :) Tænker det kommer til at køre i to - tre dage før de er helt tørre. ;)
Billede
Der er præcis 100 gr og på billedet har de lagt i knap 12 timer.. :)

Edit: Det er forresten første flush :)
:peace:

Cannabis entusiast

Medlem

du kan sagtens bare ligge dem inde i en skuffe eller på et bord de skal nok tørre efter 1 eller 2 dage

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nikolajsen skrev:
Således ser mit "tørrings-setup" ud :)...
Udover det har jeg også to sillacalgel poser liggende i shotglas, bare for at tage den sidste fugt...

Det der silicagel har negligibel effekt, da du kører i mere eller mindre åbent opsæt - men på den anden side så skader det da heller ikke. Men regn blot med at det mister svampetørringskapacitet pga. luftens fugtighed...

Silicagels egenskaber kommer til sin ret i f.eks. en ekssikkator :)

Hvis du kender kapaciteten på silicagel, så kan du jo bestemme mængden der skal til, for at kunne tørre de 100g i en lukket beholder, hvis du stædigt holder på at bruge dette tørremateriale :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe ;) Nu var det bare fordi, at jeg havde nogle poser som lå og flød. Og ja, det var også hvad jeg kom frem til.. Men det lader skam til at ventilatoren klare det fint, så længe jeg ikke pumper 12V igennem svinet :)

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]