Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har nu fået svar fra forhandleren af kittet og blevet fortalt at kittet godt kan aktiveres igen med en gang dunkning.
Smider lige et billede op senere da jeg endelig har fået internet igen. På billedet skulle man gerne kunne se det grå "støv" der dækker kittets overflade og kunne godt tænke mig hvis nogen vidste hvad det kommer sig af og om det kan behandles, så det ikke giver videre konsekvenser for kittet.

Min kammerat smed hans kit ud som havde samme symptomer, da det slet ikke var til at redde.

Har læst et sted her på siden at man kan rense overfladen med brintoverilte (eller hvordan det lige staves). Om det vil virke i mit tilfælde ved jeg ikke endnu, men det er vel et forsøg værd?

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
SÅ kom nettet ENDELIG til at virke, så nu kommer der de billeder jeg fik taget i forløbet som mangler.
Billede
Billede
Billede

Det er nok ikke til at se den lille døde svamp mere da den ikke er større end 2 ris korn.
Kan i se om det fejler noget? Vil det kunne aktiveres igen - hvis ja, skal det renses eller bare direkte dunkes?
Det kan jeg ikke umiddelbart selv bedømme. Der lugtede muggent fra posen da jeg tog det ud tidligere i dag. Sådan lidt ligesom en pose meget gamle kartoffler eller vådt tøj der har lagt for længe.

Jeg er dog blevet anbefalet at droppe grow kits og lave det fra bunden ved hjælp af en syringe med spores og så lave mit eget medie samt bedre omgivelser.

Min plan er pt:

1: Skaffe et injection kit
2: Når kittet er kommet hjem, så skal der laves medie, her har jeg tænkt mig at bruge halm som skal behandles i ovn ved ca. 150 grader i omkring 1½ time. Dette skal dog pakkes ind i et materiale som holder det tæt men også filtrerer luften.
3: Plastikkasser fungerende som "væksthus" med opvarmet vand via. varmelegeme.
4: Når kagerne er kolonisseret skal de dunkes og tilbage hvor de kom fra, i det lille væksthus

Da jeg stadig mangler at købe alt hvad jeg skal bruge, er planen mere i grove træk, men jeg ved hvad der skal ske, så det er bare med at få det sat i gang ASAP :P

Edit: Tak for hjælp, vejledning og inspiration til dette setup. Du ved hvem du er ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]