Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg går ud fra at det bare er sterilt vand han bruger.

Myceliet er det trådformet netværk (altså alt det hvide), som kolonisere din kage, og derved gør den klar til at gro svampe.

Jeg går ud fra at den kagen du har brugt i dit kit, har gået igennem en del flush, og derfor er har brugt al sin næring. Jeg vil derfor ikke tro at du blot kan sprøjte nye sporer ind, og forvente en ny vækst af svampe.

Men det er altså heller ikke så svært, at lave disse kager. Samtidigt er det også billigere, og sjovere at lave det selv. ;)

Edit: Et alternativ kunne også være og gøre som culpepers skriver.

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår ikke hvad culpepers mente.
Men mit kit er ikke en kage nærmere et "bed" i en kasse. Der fulgte så en pose med som fungere som drivhus, derfor vil jeg helst undgå at lave en kage, for så skal jeg jo også lave en kasse at stille den i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Grain-to-grain er blot en anden teknik. Søg på google.

Nu ved jeg ikke hvor mange flush du har høstet, men som sagt, så er kagen nok drænet for næring, og jeg tvivler stærkt på at du får mere ud af den. Jeg er også sikker på at du godt kan banke kagen ud af kassen, også selvom den var lavet som et "bed". Da kagen allerede er fuldt koloniseret, er den også helt fast i det.

Under alle omstændigheder, så bliver du nok nød til at lave en ny kage for at kunne gro flere svampe. Jeg ved i hvertfald ikke hvad du ellers skal gøre.

Edit: Desuden behøves du jo ikke bruge en kasse.

Du kan f.eks bare sætte kagen på et stykke sølvpapir, et låg eller hvad du lige har ved hånden. Bare hust at spritte det af før du bruger det.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Okay. Så må jeg jo bide i det sure æble.
Ved en hurtig søgning fandt jeg kun sådan en forkortet video, der forklarede hvordan man laver grain-to-grain. Den varede kun to minutter, men det så ud til det andet er nemmere at have med at gøre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]