Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 05:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Yo!

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med psykedeliaer, men har snakket med et par venner om at tage ud og samle SN snart. Jeg glæder mig virkelig meget til det sker og har gjort det i et stykke tid nu, så jeg tænkte på om at følelsen af at trippe kan relateres det at drømme, som f.eks hvis man er et geografisk sted i sin drøm og bevæger sig rundt, som var det virkeliged?. Men ellers bare hvordan det i det hele taget kan relateres, hvis dette er muligt.

fred ud!

Junior medlem

eksempelvis. jeg drømte forleden at jeg kunne flyve på samme måde som superman og jeg fløj rundt inde ved kgs. nytorv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ja, til et hvis punkt så kan det.. Vedr. jeres tur ud og samle, så skal i til at få fingeren ud, da det er utrolig sent på sæsonen..

Cannabis entusiast

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at tage et kig på Psychedelias psilocybin svampe trip rapport forum: Psilocybin svampe

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg synes godt det kan relateres på den måde at, de ting man ser på et trip associerer man meget let med et eller andet underbevidst som har en symbolsk betydning for én. Drømme er ikke ret langt fra den beskrivelse, i drømme er det bare din underbevidsthed der producerer symbolerne for dig og de kan derfor forekomme sværere at tolke i vågen/bevidst tilstand fordi de måske ikke satte sig så tydeligt et indtryk mens du drømte. I et trip, derimod, oplever du måske pludselig en ting som har stærk symbolsk betydning for dig og du oplever den i vågen/bevidst tilstand (hvis du er klar til det vel at mærke) og det vil derfor sætte sig som et kraftigere indtryk, det er i hvertfald min erfaring med drømme vs. trips. Drømme kan være spændende at tolke på, men mht. personlig udvikling finder jeg svampe/psychedelia meget mere bevendt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror at får dig som første gangs bruger i det rigtige selskab, er det mere fest og farver :) Har selv taget et par svampe trips, har aldrig oplevet noget drømme agtigt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det kan også relateres på den måde som jeg har hørt en drøm blive forklaret: når man drømmer er det ikke underligt at chefen har en blæksprutte på hovedet, selvfølgelig har han det, det er da helt naturligt! Sådan er det også at , ligesom trippeat en bro kan blive til en gigantisk kvinde der hedder Lisbeth, eller ens bord naturligvis står og ånder, for det er jo et træbord.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Synes slet ikke svampe kan relateres til drømme tilstanden.. Meskalin minder en del mere om en drømmenligende tilstand - synes jeg :)

EDIT: Og så ikke alligevel..

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Nej, jeg synes heller ikke at oplevelsen af de to tilstande har meget til fælles. Men som Snoezel siger, så får associationerne og impulserne fra underbevidstheden frit løb under et trip, lidt ligesom i drømme. Men det er virkelig to meget forskellige tilstande :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Psilocin(4-hydroxy-dimethyltryptamine, 4-HO-DMT) er jo beslægtet med melatonin som udskilles i hjernen under REM-søvn.

Melatonin er ikke psykedelisk da det slukker for nogle funktioner i hjernen, så man ikke er ved fuld bevidsthed.

De to ting kan sagtens relateres, men man tripper som regel i vågen tilstand ;)

//blazR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan godt følge And lidt i det med at den "nye virkelighed" man træder ind i på svampe bliver helt naturlig som i drømme, man stiller ikke spørgsmål ved sære hændelser. Med mindre de virkelig er fucking freaky! Så er forskellen bare at der er timer på et svampetrip man vil vågne af hvor det næsten sker af sig selv i en drøm hvis man indser at man drømmer. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]