Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 08:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Så er det endelig kommet hjem til mig....mit første grow kit..... :roll: :roll: :roll: :-) Vil nu endnu engang nærlæse disse udemærkede sider inden jeg giver mig i kast med grow kittet....

********* har noget, de så fint kalder "liquid culture vial" som skulle speede selve koloniseringsprocessen op....er der nogen der har erfaring med det er I velkomne til at svare her eller pm mig :-)

Vender tilbage med mere om forløbet :rocking:

Ingen navne på forhandlere :roll: Flimmer

Senest rettet af acidaz 18 nov 2009 23:44, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
fjern lige navnet på shoppen inden du får røv får det, for man må ikke skrive forhandlerlinks. det gør du ved at trykke ret ,som er i højre side i bunden af dit indlæg.

Medlem

Ja, har erfaring med det, hvad vil du gerne vide?

Junior medlem
Brugeravatar

Røvsnaps skrev:
Ja, har erfaring med det, hvad vil du gerne vide?

skal jeg injektere hele spore væsken i liquid culture vial?

og kan jeg injektere andre liquid culture vials så jeg slipper for at købe sporer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, du skal sprøjte sporerne i liquid culture væsken. Du kan vist nøjes med kun at sprøjte 1CC i væsken. Så har du også så du kan lave andre kulture.

Du kan også selv lave din egen liquid culture. Der er en rigtig god guide på Shroomery. http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 137&page=0

Jeg er selv igang med at lave min egen og har netop brugt denne guide.

Junior medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Ja, du skal sprøjte sporerne i liquid culture væsken. Du kan vist nøjes med kun at sprøjte 1CC i væsken. Så har du også så du kan lave andre kulture.

Du kan også selv lave din egen liquid culture. Der er en rigtig god guide på Shroomery. http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 137&page=0

Jeg er selv igang med at lave min egen og har netop brugt denne guide.

jeg takker mange gange :-)

Junior medlem
Brugeravatar

melder sig lige nogle flere spørgsmål inden jeg vil gå i gang (er sådan en type, der lige dobbelttjekker og ikke bare kaster mig ud i det hehe).

Når mit medie er blevet befrugtet og jeg skal til at dunke, hvordan foregår selve processen? det synes jeg ikke jeg kan læse ud af de ellers udemærkede guides til grow kits.....

-Skal jeg bare klippe hul i den pose, det har ligget i og fylde den med vand? og skal jeg sørge for at holde det sterilt?

jeg kan heller ikke læse mig til/se på billederne i guiden, at jeg skal ligge noget imellem mediet og vermiculiten, men kan læse at flere her benytter det....er det nødvendigt?

og hvad gør jeg med vermiculiten, hvis jeg vil flushe flere gange? kan jeg genbruge den, evt koge den godt af for hver gang?

Håber igen at nogen vil forbarme sig over mig og hjælpe mig. Synes det er et kanont forum :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Spørgsmål til growkits/growbox
Det er tråden for dine spørgsmål. De fleste growkits kommer i en plasticbakke med låg, der fylder man bare bakken og mediet med vand og lader det trække i en tolv timer. Dernæst hælder man vandet fra, og sætter det i en medfølgende pose. Vermiculiten og perliten genbruger du, ja, og det gør du ved at dunke den efter hvert flush. Der er ingen videre grund til at du koger den. Men når du nu siger, at mediet ligger i en pose kunne jeg da godt tænke mig at se det, kan du ikke uploade et billede?

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Men når du nu siger, at mediet ligger i en pose kunne jeg da godt tænke mig at se det, kan du ikke uploade et billede?

jo skal jeg gøre, når jeg er hjemme fra job i dag :-)

Citat:
Spørgsmål til growkits/growbox
Det er tråden for dine spørgsmå

sorry.....begynderfejl

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]