Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu har jeg læst lidt rundt omkring og set at folk laver the med deres shrooms.. Men er der andre spændede måder at gøre det på? Og hvordan får man mest ud af dem? Ved bare at hapse dem, eller hvad?

Da jeg var i holland for et par måneder siden spurgte vi i en headshop og fik at vide at vi ikke måtte spise sukker under trippet fordi det dræber effekten.. Andre der har nogen erfaring med det?
Og hvad der er godt at spise under et trip hvis man bliver sulten.. Læste en tråd med nogen der snakkede om frisk frugt.. men er det okay fx at spise en burger uden at det slår effekten ihjel?

Det ville være fedt hvis nogen kunne linke til en guide om indtagelse af svampe fordi der har jeg ikke kunne finde.. altså noget med optimering af effekt og den slags.. Evt også hvordan man slipper af med kvalmen..

Jeg undskylder hvis det virker som en lidt uorganiseret post, men mit hovede er helt blæst i dag.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Her er nogle forslag
http://www.psychedelia.dk/forum/./view ... =2&t=28093
http://www.psychedelia.dk/forum/./view ... =2&t=29389

Om betydningen af at spise eller lade være med at spise andet
http://www.psychedelia.dk/forum/./view ... =2&t=29527
http://www.psychedelia.dk/forum/./view ... =2&t=30007

Sukker har så vidt jeg er temmelig sikker på ikke nogen betydning for svampe virkning. Jeg tror ham i headshoppen har snakket om røg.

hvis du drikker en te bliver svampene optaget rimelig ok, og hurtigt, selvom du har mad i maven. Der er nogle der får mavegener og kvalme når de spiser en voksenportion af svampe, så det kan være et argument for at lade være med at have for meget mad i maven, eller endda faste i nogle timer eller mere, hvis man kan holde til det. Frugt er godt hvis man bliver lidt sulten.

God tur!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Et godt glas vand med sukker i har tidligere hjulpet mig igennem et dårligt svampetrip.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
når jeg er på trip tænker jeg ikk rigtig på mad og drikke..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

diffy skrev:
Nu har jeg læst lidt rundt omkring og set at folk laver the med deres shrooms.. Men er der andre spændede måder at gøre det på? Og hvordan får man mest ud af dem? Ved bare at hapse dem, eller hvad?

Det varierer helt efter hvad man er ude efter!
Men i bund og grund er der på selve triptypen ikke den store forskel på om du spiser dem eller drikker dem.

Når jeg spiser dem så går der 60-90 minutter før jeg er godt i gang med mit trip. Et sådant trip er min erfaring varer i ret lang tid, især hvis man gumler svampene godt igennem inden man synker dem.

Når jeg sluger dem i pilleform (pulveriseret i gelantinekapsler) plejer der at gå 90-120 minutter før jeg er i gang for alvor. Dette er ikke en måde jeg foretrækker da jeg synes der går for lang tid før det virker, plus effekten langt fra er den samme hos mig. Til gengæld er det en fandens god måde at opbevare dem på og gør dem ekstremt nemme at dosere.
Hvis jeg har dem i gelantinekapsler, så plejer jeg at åbne kapslen og hælde indholdet ud i noget flydende jeg så drikker. Hvilket fører mig videre til de to næste punkter.

Når jeg drikker dem i the (knust, men ikke pulveriseret) er det umiddelbart samme styrke, men de virker meget hurtigere. Har prøvet at være godt i gang med mit trip efter 15-30 minutter. Det varer ikke helt i lige så lang tid, synes jeg.

Når jeg opløser dem (næsten pulveriseret) i saften blandet fra en citron og en appelsin, så virker det meget hurtigt, men styrken synes jeg er meget kraftigere. Til gengæld bliver effekten også forkortet markant. Appelsinjuice virker også lidt i samme stil, men er langt fra lige så effektivt.

Dette er mine erfaringer med fire måder at indta' svampe på. Jeg har hørt om en masse andre, bl.a. i bolcher, chokolade, smoothies, hovedretter osv. Alle sammen med stor effekt under de rette omstændigheder.
Så jeg kan kun give dig svar ud fra de erfaringer jeg har gjort mig. Men noget jeg i hvert fald kan fortælle dig er, at du skal ikke være bange for hvilken måde du indtager dem på. Bare de kommer ned i maven, så skal de sgu nok virke :)
Så kan du altid eksperimentere senere når du har noget mere erfaring.

diffy skrev:
Da jeg var i holland for et par måneder siden spurgte vi i en headshop og fik at vide at vi ikke måtte spise sukker under trippet fordi det dræber effekten.. Andre der har nogen erfaring med det?

Nej - det har jeg ingen erfaring med. Et enkelt trip tømte to kammerater og jeg en bolchedåse i jagten efter det perfekte bolche. Det blev vi ikke mindre flyvske af.
Men der er mange der siger det virker. Jeg og mine venner har aldrig oplevet det.

diffy skrev:
Og hvad der er godt at spise under et trip hvis man bliver sulten.. Læste en tråd med nogen der snakkede om frisk frugt.. men er det okay fx at spise en burger uden at det slår effekten ihjel?

Du kan sagtens spise en burger!
Grunden til bl.a. jeg altid anbefaler frugt er, at jeg tit føler jeg får præcis den effekt som man altid snakker om mad giver. At fed, kaloriefyldt mad gør een doven, lad og energiløs. Hvor sund, naturlig og grøn mad gør en frisk, energifyldt og klar i hovedet.
Derfor vil jeg altid anbefale frugt og grønt til trip - men du kan sagtens gufle en burger hvis det er hvad der ror din båd!

diffy skrev:
Det ville være fedt hvis nogen kunne linke til en guide om indtagelse af svampe fordi der har jeg ikke kunne finde.. altså noget med optimering af effekt og den slags.. Evt også hvordan man slipper af med kvalmen..

Prøv at kigge inde på Shroomery.org. De har ekstremt mange fede opskrifter til svampemad og -drikke. Plus en masse anderledes teknikker og forsøg for at finde den perfekte måde at indtage svampe. Et sandt knowledge haven hvis man er lidt nørdet med svampe :)

Apropos kvalme. Har du prøvet svampe før?
Jeg har prøvet svampe en del gange efterhånden. Og ikke én eneste gang har det forårsaget kvalme. Men det sker hos nogen! Dog vil jeg ikke sige du skal bekymre dig om det. Jeg og ingen af mine venner har oplevet det, så du kan i det mindste give det et forsøg :)
Men af de folk der faktisk får kvalme af svampe, der synes jeg de plejer at være enige om at drikke dem eller sluge dem i gelantinekapsler for at formindske kvalmen, hvis ikke endda fjerne den helt!

diffy skrev:
Jeg undskylder hvis det virker som en lidt uorganiseret post, men mit hovede er helt blæst i dag.

Au contraire, diffy!
Jeg ville her ha' fortalt dig du sagtens kunne ha' fundet alle de oplysninger ved at bruge søgemaskinen, men fordi jeg har lyst til at spare dig for en masse søgen nu dit hoved er så blæst i dag, så har jeg hjulpet dig i gang med mine egne erfaringer :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]