Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle jer glade tryptamin-tossser :D

Jeg har to spørgsmål til "eksperterne"...
Je har lavet en 330ml kage, og en 660ml kage med vermerculite, ris (rune, økologiske, long grain). Ladet vermer'enm optage vandet som normalt og soaked risene i 24 timer , kold vand. OG BLANDET DET SAMMEN SÅ DET HAVDE EN PERFEKT FUGTIGTHED... Jeg gav den store kae ca 20ml sporinge og 10ml i den lille - det skal siges jeg selv har lavet disse syringes fra prints, men har har myceliumpå honning fra same nål som virker helt fint... prøoblemet er at der hvor det startede med komme mcelium, så blev kagerne faktisket sorte omkring og nu har det er meget sort farve stort set det hele i begge kager.... mit spørgsmåpl er bare; er de lige til skaldespanden? det er nu synd :(

Jeg er ved at dyrke 'ban hua thanon' på popcorn og det gå+r rigtigt godt :) Tazmanske i alm. riskage. Psy. Transkei (Afrikansk art) i flydende kultur og det som er i risene (fornævnte). Så har jeg Texas og Orissa India i flydende kultur. Quuador på ris grain. og så har jeg 10ml Burma syringe, 10ml Laos syringe, 10 Vietnameser syringe, 10ml B+ syringe, 10ml Bang Phang Ka syringe og 80ml Panaeolus Cyanscenes syringe :) så har en masser projekter kører og skal nok lave en hjemmeside/blog hvor jeg viser mine eksperimenter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
mandenmh skrev:
Jeg er ved at dyrke 'ban hua thanon' på popcorn og det gå+r rigtigt godt :) Tazmanske i alm. riskage. Psy. Transkei (Afrikansk art) i flydende kultur og det som er i risene (fornævnte). Så har jeg Texas og Orissa India i flydende kultur. Quuador på ris grain. og så har jeg 10ml Burma syringe, 10ml Laos syringe, 10 Vietnameser syringe, 10ml B+ syringe, 10ml Bang Phang Ka syringe og 80ml Panaeolus Cyanscenes syringe :) så har en masser projekter kører og skal nok lave en hjemmeside/blog hvor jeg viser mine eksperimenter :)

:shock: Ser frem til bloggen! (forhåbentlig med massevis af billeder!)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Lyder til at du endelig har fået alle dine sporer!! Fedt. :-)

Ang spørgsmålet. Det er al for meget sporeopløsning. De er sandsynligvis til skraldespanden, vil jeg tro. Hvis det er 'black pin mold' så kan du nok se de små pins stritte derinde? hvis ja, så bør du smide det i skraldespanden udenfor - i medvind så du ikke får det i hovedet. derefter rens i klor eller lignende. Smid evt hele glasset ud, hvis du ikke har det for kært.

Citat:
Ladet vermer'enm optage vandet som normalt og soaked risene i 24 timer , kold vand. OG BLANDET DET SAMMEN SÅ DET HAVDE EN PERFEKT FUGTIGTHED..

Den måde du har gjort det på kan sikkert godt fungere, med lidt kalibrering, men hvorfor brugte du ikke bare den normale pf tek? 1 del vand, 1 del rismel, 2 dele vermiculite. Eller hvis du vil bruge en større andel vermiculite så bare vandmæt vermiculiten til "mark kapacitet", og derefter tilsæt tør rismel.

Hvor lang tid trykkoger du dem?

Medlem
Brugeravatar

jeg tror også jeg brugte for meget sporevæske :(((( efterhånden som kagerne bliver helt sorte begyndte de at lugte forfærdeligt hvilketjeg syntes er ret vildt det kan lugte sådan når det er så isoleret - det STANK VIRKELIGT FÆLT! - men de er blev bakkerne er vaskede af og klar igen :)
Hvorfor jeg ikke bare bruger PF måden?! jeg syntes jeg vil udforske (gro -på diverse-, spise, ekperimentere) svampene... det er det jeg er ved at bygge en hjemme side over hvor jeg viser alle mine forsøg - og ja som sagt så skal i nok få at se når det er færdigt :)

Jeg har nu lavet "en portion" alien tek mix og blev godt nok forbavset over hvor stor en mundfuld det lige var... der vaar til 3 hele spawnbags.... så jeg har smidt 2 på køl og trykkogt den sidste og givet den 10ml B+ syringe :) så må vi se :)

Men der må jo være noget med indholdstofferne i substraterne de må give forskellige nærings stoffer osv. Jeg har læst noget om man kan lave svampene til småp tryptamin fabrikker ved at selv tilsætte en tryptamin... har derfor tænkt mig at prøve at bestille mimosa bark og dyrke på..... jeg har også tænkt på babnaner (eler banan 'strængler') tørre et kæmpe nbundt og tilføje - de sku jo efter sigende indeholde 4-ho-dmt...

Medlem
Brugeravatar

og kan en eller anden fortælle mig hvad "hydrated limestone" kan erstattes med? altså jeg med med på det er kalk sten (limsten) men hvordan fanden kan det var hydrated? altså indtage væske?!!

Dedikeret medlem

Der er en OH gruppe i molekylet (kalcium-hydroxid). Det bruges til at hæve pH niveauet og du kan erstatte det med ganske almindelige kalk (kalciumkarbonat), som heller ikke er nær så stærkt. De fleste opskrifter på bulk-substrat eller casing bruger sidstnævnte, så bare brug en af dem. Eller også kan du selv måle dig frem til det ved hjælp af et pH meter.

Eksperimenter er da gode, og hvis man rammer god vandmængde samt sikrer at substratet er luftigt kan i hvertfald cubensis jo vokse på mange ting. Den rette vandmængde bliver så lige en tand mere kompliceret hvis man vil bruge hele korn og ikke maler til mel. Men held og lykke.

Et par andre kagevarianter
Check evt nogle af ingredienser i "Hippie's supercake formula" http://forums.mycotopia.net/supercakes-brf-aka-pf-tek/
Rad El Baluvar "cyano" kager http://forums.mycotopia.net/exotic-magi ... cakes.html? (og se "ShroomTV" videoerne på youtube)
Waylitjim's pan cyan tek http://forums.mycotopia.net/exotic-magi ... n-tek.html
Gartz tryptamin ideen. Prøv evt at tilsætte små mængder quinoa.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret... Jeg er bare lidt i tvivl om hvor store forhold vi snakker, hvis vi f.eks jeg laver 5-10L casing alt i alt, hvor meget calciumcarbonate skulle jeg da tilsætte hvis jeg stadigtilføæjede østerskallerne som i opskriften - er det noget du ved nærmere om... jeg har aldrig cased med andet end ren vermerculite før så er lidt på bar bund.......

kEr coco fibre og coco fibre IKKE det sqamme? Jeg mener netop at have læst i nat at IKKE kan bruges sistedet for coir/choir.
og hvor finder man limestones/limstens/kalk sten - jeg tænkte på at bruge dolomitkalk det kan holde 12%, jeg ved ikke om det lyder helt hen i hegnet!?!

Dedikeret medlem

Du kan jo købe almindelig kalk i et havecenter.

Du kan få et ret billigt pH meter til brug i jord/have, fx på Ebay og sikkert også i Harald Nyborg eller lignende, det vil jeg anbefale dig at bruge. Jeg tør ikke sige præcis hvor meget du skal bruge af det ene og det andet, det afhænger jo af, præcis hvilke ingredienser du bruger til din casing. Omkring 6,8-7,2 mener jeg er hvad Stamets/Chilton anbefaler for cubensis. Så tag en opskrift fra nettet, og følg den, og så mål pH-en og korriger hvis den er for høj eller lav.

Østersskaller giver vist ikke så meget - de er rigtignok lavet af kalk, men de bliver kun langsomt opløst. Så det er kun i løbet af dage/uger de begynder at få en effekt, men de kan så korrigere for at substrate ellers bliver mere og mere surt pga reaktioner i myceliet. Fx kan der gå hul på aluminiumsbakker, hvilket jeg selv oplevede med en ny bakke efter kun et bræk! Så lidt surt kan det da blive.

Jeg tror desuden også østersskaller tilsættes for at give en luftig konsistens.

Man kan for det meste sagtens slippe afsted case fx cubensis 50/50 vermiculite/muld eller spagnum uden at pH justere, men de kloge siger altså at det er bedst at sikre pHen.. da der er nogle af mugarterne som trives bedre i et surt miljø end cubensis gør.

Så vidt jeg ved er coco coir da kokosfibre. Og hvis du vil case med det så behøver du ikke tilsætte kalk. Det er mest spagnum der er lidt surt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]