Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
God aften psy :)

Nu har jeg siddet og ledt efter de forbandede geléglas på 200 ml i over en time, men har været ude af stand til at finde nogen. Dog stødte jeg på disse glas:

Billede

Ville de ikke være fine nok? Går ud fra at jeg skal bruge mere spore opløsning til disse glas, men hvor meget tror i der skal bruges? Og vil det ikke tage noget længere tid at få dækket kagen med skimmel ved at bruge disse glas? Eller afhænger det af hvor meget opløsning man sprøjter i?

På forhånd tak :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

de er fine. bare åbningen ikke er smallere end resten af glasset, så kagen kan komme ud. koloniseringen tager måske lidt længere tid, men du kan også lave 4 inokulationhuller i låget. så går det hurtigere end med bare 2.

Medlem
Brugeravatar

Jo, de er perfekt. Hvis du har muligheden for det, så skaf dig nogle lange nåle der kan nå helt så langt ned i glasset som muligt. Det er en fordel at kunne.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Som jeg ser det er der til pf kagebagning ingen grund til at købe særlige glas eller andre dikkedarer. Jeg gætter på at de 5 glas løber op i en tur i biffen for to når der også kommer forsendelse på... de penge er bedre givet ud i biografen!

Almindelige drikkeglas (ofte fås 5-6 stk. til en 10er hos isenkræmmeren), et vermiculitelag øverst, og to lag aluminiumsfolie omkring er perfekt til PF tek. Og som nævnt skal åbningen være mindst ligeså bred som bunden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
Synes lige du skal vide at de ikk er som på fotoet..det er fra mrcashop ikke.??? Synes jeg kan kende det vandmærke der er på billedet... De glas jeg fik der fra er meget mere flade og tykke...

EDIT: Synes forresten at de er gode, men trykkog dem i længer tid ellers bliver de ikke sterile

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
når glassene er så store ville jeg i hver fald lave fire inokulationhuller, og så er 1,5 ml til hvert hul fint nok, med en opløsning med et sporeprint til ca. 100 ml vand. det er meget svært at sige hvor meget du skal bruge da det afhænger af sporeopløsningens konsenstration. det skal også lige siges at det er bare den mængde jeg bruger og det variere meget fra person til person.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Mange tak for rådene! :D Og jo, Mightyper, det er det.. ;)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvorfor lever du ikke bare lidt af pasta og køber nogle glas med sovs? Mad og glas på én gang.

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Hvorfor lever du ikke bare lidt af pasta og køber nogle glas med sovs? Mad og glas på én gang.

Ja for satan. Og det behøver ikke engang være glas, du kan nøjes med noget i plastik, for den sags skyld.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]