Det er ikke sikkert at det er tørringen, der er problemet. Jeg har bare for nyligt haft nogle Panaeolus som ikke var tørret ordentligt - jeg havde ikke tænkt så meget over det udover at jeg havde noteret det var lidt sjovt jeg hurtigt endte med at tage dobbeltdosis af hvad andre beskrev de gik helt i koma af, men uden at jeg syntes det var specielt vildt. Med en ny knastør pose af samme strain og vækstmedie tog jeg igen en rimelig høj dose for Panaeolus, 2g, denne gang, og var helt paralyseret af farver og striber i 4 timer. Så derfor mistænker jeg i det tilfælde tørringen for at være problemet med de første, men det betyder jo ikke at det er det for dine.
Du kan i hvert fald næste gang udelukke at det er tørringen der er problemet hvis du bruger blæsere (fx til computerkøling, de kan fås for 10-20kr afhængig af typen eller pilles ud af en gammel computer) og calciumchlorid fra Matas fx så behøver det ikke tage så lang tid at tørre svampene. Se evt her for nogle ideer.
http://forums.mycotopia.net/harvesting-drying-teks/Der er næppe noget galt med dit print, Men du kan evt. også prøve en anden strain næste gang.. søg efter et gratis print fra Holland fx.
Men altså 1-2 gram - hvis folk er sådan rimeligt tolerante, eller "hardheads" så kan det jo sagtens ske de ikke har mærket så meget selvom svampene er ok. og særligt hvis det er tættere på 1 end 2 gram. Så indtil videre er de vel kun "rigtigt" blevet testet af ham, der tog 3-4g. Du må hellere også lige prøve dem selv.