Velkommen til. Det er en ok guide du tænker på at bruge. Jeg har gjort noget lignende, og det har ikke givet problemer. Det er en rigtig god idé at bruge tegnestifter til at håndtere hattene.
Jeg synes dog denne guide:
http://fsre.nl/index.php?option=com_con ... 3&Itemid=1 alt i alt er den mest overskuelige .. og jeg tror helt klart det er bedst at folde på forhånd fremfor bagefter - i forhold til at reducere kontaminationsrisici.
Jeg tror meget gerne vi må låne billederne til at lave en dansk udgave af guiden her, hvis nogen gider.

Et alternativ til at folde printene sammen er at lave 'åbne' print (dvs ikke sammenfoldede) som så puttes i ziplock poser. Ziplock poser kan fx købes i boghandleren eller en hobbybutik. Fordelen herved er selvfølgelig at man kan se printet. Desuden er der nogle, der synes det er helt fantastisk at lave sporeopløsning i en ziplock pose, da man derved sparer et par trin i forhold til at lave det i et glas, og således måske opnår lidt lavere kontaminationsrisiko igen igen, hvis man ikke har en god glovebox. (Steriliser sprøjte indeholdende vand, efter afkøling sprøjt det ned i ziplock posen med printet og "nulr" på printet som hurtigt bliver opløst i vandet og sug det derefter op i sprøjten.)
Jeg har forsøgt mig med ziplock metoden men har ikke helt håndelaget til det, jeg kommer konsekvent til at stikke hul i posen.. Men hvis man har andet end tommelfingre kan man jo prøve.

Ziplock poser er dog under alle omstændigheder gode at bruge til at opbevare print, også selvom de er foldede og det måske ikke er 100% nødvendigt at bruge en hermetisk lukket pose til dem. Og ja, mørkt og køligt er perfekt.
Angående fugt, så tror jeg det er vigtigere at tørre printet ordentligt efter man har fjernet 'hatten' fra glasset, end det er at "ventilere" mens der printes. Så jeg tror ikke du skal bekymre dig om, om fugten kan komme ud fra glasset.
Staniol er at foretrække fremfor papir bla fordi kombinationen af fugt og næringsstoffer i papir kan få sporerne til at begynde at spire... hvilket ikke er ønskeligt.
Et trick jeg har opsnappet men ikke selv afprøvet endnu er følgende: start med at lade svampene printe i 5-6 timer. Derefter smid første runde print ud, og gentag igen. Man kan nogle gange printe op til 2 gange mere herefter, også flere gange. Pointen med at droppe første runde er at hvad der måtte have samlet sig af skidt mens svampene har opholdt sig i semi-sterile 'fruiting chambers' dermed er væk før man tager de print man vil gemme.
Glovebox og handsker er måske ikke strengt nødvendigt, men jeg ville aldrig gøre det uden, hvis jeg havde muligheden for at bruge disse værktøj. En smule isopropylalkohol kan bruges til desinfektion - men i meget små mængder. Bruger man en god glovebox kan man nøjes med at bruge den slags kemiske remedier når man gør den ren til at begynde med.
Nogle går så langt som til at bruge UV-stråler til at sterilisere overfladen af hatten med, etc, det er måske overkill. Men rene sporeprint er nu en god ting.
God fornøjelse! Og god appetit