Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ren luft.??
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
Hej der ude.

Da jeg langt om længe har fundet et skab der opfylder mine krav til dyrkning, ville jeg bare høre om det er vigtigt at den luftudskiftning der bliver, hvor vigtigt er det at den er ren?????

Har lavet det sådan at 6 stk kasser (ala bedroller) er tilsluttet den samme pumpe, og skal siges at der er mulighed for at smække HEPA på hvis det skulle være det bedste..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Jeg har selv brugt sådan et lowtek system med at boble luften igennem et glas med vand, så man klarer luftfugtigheden samtidig. Det er dog en smule besværligt at kalibrere, så man opnår det perfekte indeklima, synes jeg.

Det burde ikke være nødvendigt med HEPA filter, men det skader da ikke, så hvis du har et eller andet filter (hvilket!?), så kan du da bare sætte det på. Bare vær opmærksom på at filteret ikke skal være alt for effektivt - for så kan en akvarieluftpumpe ikke længere følge med, hvis det da er sådan en du bruger.

Det lyder som et seriøst setup du har fået dig. God fornøjelse. :-)

Medlem
Brugeravatar

langt om længe et svar.. hehe tak.. Jeg har haft det til at køre i et stykke tid uden kager, og luftfugtiheden ligger på 98% når jeg kun lufter ud i 3x10 min om dagen.

Tror jeg smider HEPA på så, det er godt nok en akvariepumpe men det er en industri pumpe så den kan godt klare det.

Medlem
Brugeravatar

ville lige vise mit setup

Billede

Dedikeret medlem

Ja det lyder jo til at være helt perfekt for kager, og der er da plads til en del af slagsen, en 3-4 gange flere end i mit lille skab i hvert fald. :-) Hvordan med temperaturen, kan du også styre den?

Har du et hygrometer der rent faktisk kan måle luftfugtigheden så præcist? Nu må man jo ikke nævne forhandlernavne, men et par søgehints til Google ville jeg påskønne. Jeg har haft meget dårlige erfaringer med billige hygrometre, (<50kr) men er blevet anbefalet at købe et analogt hygrometer, man bruger til at måle luftfugtigheden når man opbevarer cigarer. Det er nu ikke billigt. Men det ville være genialt hvis man kunne få noget digitalt, der både fungerede og var til at betale, evt med forbindelse til computer så man kunne logge temperatur og luftfugtighed.

Medlem
Brugeravatar

de står i et rum hvor der er AC på som holder temp på 23 grader. jeg har fundet et digitalt fra jacob jensen de står normalt til 3-400 kr. ved ikk hvor præsist det er men mine kager pinner da som de skal... smil

Dedikeret medlem

Tak! Hygrometeret fungerer sikkert fint, det skulle det også helst i den prisklasse. :-) Med sådan et og når en CO2 måler måske engang falder lidt i pris også så ville man virkeligt kunne holde styr på dyrkningsparametrene. Man har jo lov til at drømme.

Men fedt dyrknings-setup du har lavet. :)

Medlem
Brugeravatar

ja men jeg synes ikk co2 virker som det store problem, så de skal sku noget ned i pris før sådan et kommer til at indgå i mit setup..Hehe
Tak, er faktis også glad for det lille skab

Dedikeret medlem

Det ville kunne hive al snakken om luftudveksling og frisk luft op på et lidt højere plan, hvis man havde en CO2 måler. Men du har da ret i at CO2 niveuaer ikke er noget man behøver at få hovedpine over, når man dyrker Ps. cubensis i hvert fald, og de CO2 målere jeg har set er da helt sikkert i en prisklasse, hvor jeg ikke overvejer at købe en. Så er der så mange andre ting, jeg ville købe først - en stor HEPA flowhood og et digitalt mikroskop f.x. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]