Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2984

Citat:
Q: Do high temperatures, such as boiling water, truly degrade psilocybin/psilocin? If so, at what temperature does degradation occur?
A: Psilocybin and psilocin are sensitive to oxidation, with psilocin being particularly sensitive. This process is accelerated at higher temperatures. There is no specific temperature at which this breakdown occurs, however, the longer you expose the psiloc(yb)in to a raised temperature (in the presence of oxygen or an oxidizer), the more will be degraded.

To my knowledge, there has been no study or report of anyone quantifying the amount of degradation at various temperatures. Qualitative reports however seem to indicate that less than an hour of boiling or steeping seems to have little to no effect on the potency of psiloc(yb)in water solution.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

:gud:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Om shanti skrev:
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2984

Citat:
Q: Do high temperatures, such as boiling water, truly degrade psilocybin/psilocin? If so, at what temperature does degradation occur?
A: Psilocybin and psilocin are sensitive to oxidation, with psilocin being particularly sensitive. This process is accelerated at higher temperatures. There is no specific temperature at which this breakdown occurs, however, the longer you expose the psiloc(yb)in to a raised temperature (in the presence of oxygen or an oxidizer), the more will be degraded.

To my knowledge, there has been no study or report of anyone quantifying the amount of degradation at various temperatures. Qualitative reports however seem to indicate that less than an hour of boiling or steeping seems to have little to no effect on the potency of psiloc(yb)in water solution.

Vil det sige, at man godt kan lave sig en te, som står og simrer i f.eks 45 mins, så man slipper for at æde de ækle svampe rester?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Du kan jo prøve. :-) Jeg garanterer ikke noget, men jeg vil gerne høre resultatet, hvis du prøver.

Her er en teopskrift, der hævder, at hvis man brygger sin te indtil vandet bliver helt brunt, ved at holde det lige under kogepunktet i en halv time til en time eller mere, så har vandet optaget alt godt fra svampene. Han skriver at man kun skal putte halvt så meget i som man normalt ville. "I'll put money that a 2 gram dose of my recipe will wreck you more than a 3-4 gram dose of any other tea tek. Gauranteed! I'm feeling the effects right now as I speak."
http://forums.mycotopia.net/feasts-food ... a-tek.html

Under kemisektionen for psilocybin på Erowid står at molekylet har et smeltepunkt i nærheden af 200 grader C, men jeg ved ikke hvad man kan tolke af det andet end at det vel teoretisk kan overleve ved den temperatur (!?). Men om det så samtidig reagerer på en eller anden mærkelig måde så halvdelen af det samtidig forsvinder, det må man vel spørge en af alkymisterne om.

Junior medlem

Tak for alle tippene! Mig og weeeeeerner valgte simpelthen at koge en god gang hekse-te, og hygge os hele dagen i haven :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Smelt noget Marabou chokolade i et vandbad dyb dine tørrede svampe heri og stil i køleskabet. Men pas på med denne metode hvis du ikke har prøvet at blande chokolade og psilicybin for mit vedkommende booster det trippet en hel DEL selvom mange folk mener det ingen effekt har.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Subsonic skrev:
Tak for alle tippene! Mig og weeeeeerner valgte simpelthen at koge en god gang hekse-te, og hygge os hele dagen i haven :D

ja det var sgu en mega griner dag vi havde der min ven ;)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige sige at jeg prøvede at kværne 1,5 g cubensis som jeg lod stå ved omkring 90 grader i 90 minutter, filtrerede svampemassen fra og drak væsken. Det har været et af mine stærkeste trips hidtil, føltes i hvert fald som over 3 gram, som jeg også har prøvet. Så jeg vil sige at man gør mere tilgængeligt end hvad man får nedbrudt og derfor min fremtidige fremgangsmåde ved alle trips. det er klart anbefalelsesværdigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]