Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nu har de fået lov til at stå i et par dage, men det virker ikke som om der er særlig fugtigt inde i posen - har jeg hældt for meget vand fra? Temperaturen ligger på 22 og opefter, så det skulle være fint nok.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Man kan ikke hælde for meget vand fra. Alt vandet skal hældes fra! Myceliet skal bare være mættet når det er dunket. Det gælder om at holde luftfugtigheden høj men uden at der ophober sig så store mængder kondens at det bliver til vandpytter.
Et par grader højere temperatur ville nu ikke skade, hvis det kan lade sig gøre. Men der skal da nok komme svampe ved den temperatur også.

Medlem
Brugeravatar

Om shanti skrev:
Man kan ikke hælde for meget vand fra. Alt vandet skal hældes fra! Myceliet skal bare være mættet når det er dunket. Det gælder om at holde luftfugtigheden høj men uden at der ophober sig så store mængder kondens at det bliver til vandpytter.
Et par grader højere temperatur ville nu ikke skade, hvis det kan lade sig gøre. Men der skal da nok komme svampe ved den temperatur også.

Nice. Blev helt nervøs, men det er nok normalt når det er første gang man dyrker :) Regner også med at der kommer større temperatur, når der kommer lidt mere sol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvis din paranoia bliver for meget koster et hygrometer(fugtmåler) kun cirka en halvtredser online. Men jeg tror heller ikke det er et problem, kittet er jo fyldt med både vermiculite og perlite.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Gratis hygrometer

Junior medlem
Brugeravatar

Mht. lågene skal du ikke nødvendigvis panikke.. Da jeg modtog mine 5 kits for nylig, var et af lågene skåret/revet op hele vejen rundt, så der næsten var helt åbent derind til.. Men sjovt nok har det kit vist sig være det der kaster mest af sig, f.eks en svamp på 33,7g (der nåede sløret ikke engang at slippe, fordi den væltede pga. vægten) og en svamp på 27,5g..

Og mht. luftfugtigheden, så har jeg flere gange læst herinde at det skulle hjælpe lidt på det, hvis du tager f.eks et cd-cover og vifter foran filteret på posen en gang i mellem..

- Stefan

Medlem
Brugeravatar

Smart fundet på Flimmer :) Men ved ikke helt hvor jeg skal få en kogle herinde i byen.

Jeg tror nu heller ikke, at der har været noget problem. Det virker som om alt går efter planen. Jeg kan ihvertfald se, at det går frem ad, for det ser ud som om de er i gang med at pinne (tror jeg)

Medlem
Brugeravatar

Lige en lille update om hvordan det går.

Svampene vokser i ufattelig hastighed :) Er blevet lidt overrasket. Den ene boks er hel fyldt, mens den anden kun er halvt fyldt. Temperaturen ligger på 26 grader lige pt og de ser ud til at have det fint. Her er lige et par billeder:

Billede Billede

Hvor lang tid tror i der går før jeg kan høste første flush? Vil helst være sikker på at være hjemme :lol:

Medlem

Der er sku ikke lang tid igen, som du selv siger vokser de ufatteligt stærkt ! jeg ville sige 1-3 dage. men det er vel lettest for dig at bedømme, hattene skal jo bare folde sig ud :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
De fleste ved vel at psykedeliske stoffer, ikke er ''legetøj'' eller noget man tager for sjov.

Men det kommer vel meget an på HVILKE psykedeliske stoffer der er tale om, der er jo mange der f.eks tager LSD og 2C-B til fester/raves/på poskilde.

Nu er det sådan at jeg har noget DMT, meskalin og LSA liggende - LSA har jeg prøvet før.
Men jeg har hverken prøvet DMT eller meskalin.

Jeg kan forstå på mange at det ville være en EKSTREMT dum idé at tage DMT med, så det lader jeg være med.
Det skulle splitte sindet til atomer? - Ikke noget jeg har lyst til på roskilde ;)
(nogen der har erfaringer?)
Hvad hvis det er lavdosis DMT?

Jeg kan dog forstå at meskalin ikke skulle være SÅ besværligt psykedelisk, - forstået på den måde at man godt ville kunne tage det på roskilde, sidestillet med psilocybinsvampe og LSD?

Jeg har resarchet en masse, men vil gerne lige høre jeres ord om det :P

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg høstet første flush, (der er godt nok mange :D) men er lidt i tvivl om jeg har gjort det for tidligt, men de største havde foldet hele hatten ud -hvad siger i? :wink:

Billede

Jeg er nu ved at dunke det igen, men hvad med ham her nede i siden. Skal han bare blive liggende? Ifølge guiden på hjemmesiden jeg har fået kittet fra, skal jeg bare lade den ligge.

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu hvor den ligger så højt burde du sagtens kunne grave/hive den op, så der ikke går råd i den hvilket kan ødelægge dit kit. Og så tag lige at få afskærmet de sider, hva'!

Junior medlem

Slettet af moderator.

Junior medlem

Slettet af moderator.

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Nu hvor den ligger så højt burde du sagtens kunne grave/hive den op, så der ikke går råd i den hvilket kan ødelægge dit kit. Og så tag lige at få afskærmet de sider, hva'!

Ja, jeg ved det godt, men glemte det da jeg satte boksen ned i posen og turde ikke ændre på det pga. kontaminering. Men jeg sætter tape på nu - lesson learned ;)

Edit: Jeg steriliserede en kartoffelskræller og brugte den til at få få svampen op med, hvilket fungerede overraskende godt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kunne sagtens have høstet de største først, men det betyder ikke noget at de alle er høstet nu. De kunne måske have blevet lidt større, men hvad pokker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]