Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Nu hat jeg læst i et par posts herinde, at det er ekstremt vigtigt at svampen er HELT lige i formen.
Hvis ikke, er svampens potens lav/lavere.

Er dette korrekt?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
nej, det er det ikke. Tror at der hvor det står er det et par vigtig pråse der ikke har taget spørgsmålet seriøst da de selv er meget kloge og det virker som et latterligt spørgsmål.
det er ret ligegyldigt hvordan den ser ud i formen. Selv de helt små der ikke bliver til noget rigtit kan brugest og er potente.
svampene vender sig efter lyset og vil altid blive mere eller mindre skæve, derfor kan de virke som et latterligt spørgsmål, når man ved bare en lille smule om planter og svampe. De tænker ikke at der også er folk der rent faktisk ikke ved noget om svampe, så at helt logiske spørgsmål kan blive til store bekymringer for de uerfarne og begyndere.
De tænker heller ikke på den forvirring det giver i et HR forum at de laver grin med tingene og at andre newbees kan tage det seriøst da man ikke aner noget om den slags og derfor spørger.

Junior medlem

Opis skrev:
nej, det er det ikke. Tror at der hvor det står er det et par vigtig pråse der ikke har taget spørgsmålet seriøst da de selv er meget kloge og det virker som et latterligt spørgsmål.
det er ret ligegyldigt hvordan den ser ud i formen. Selv de helt små der ikke bliver til noget rigtit kan brugest og er potente.
svampene vender sig efter lyset og vil altid blive mere eller mindre skæve, derfor kan de virke som et latterligt spørgsmål, når man ved bare en lille smule om planter og svampe. De tænker ikke at der også er folk der rent faktisk ikke ved noget om svampe, så at helt logiske spørgsmål kan blive til store bekymringer for de uerfarne og begyndere.
De tænker heller ikke på den forvirring det giver i et HR forum at de laver grin med tingene og at andre newbees kan tage det seriøst da man ikke aner noget om den slags og derfor spørger.

Tak for svaret.

Jeg er ikke den store svampe ekspert, men min egen sunde fornuft sagde mig også at det ikke kunne finde sted.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Opis skrev:

Hahaha! Dem er jeg en af, jeg tror der er tale om denne tråd, hvor jeg selv tager gas på trådstarter. Dog skal man altid læse det med småt, prøv selv at læs efter og se om vi er så slemme igen.

Men hvis du gerne vil have dine svampe til at gro lige kan du jo sætte et køkkenrulle-rør omkring din pin.

Dedikeret medlem

for mig ser det bare ud som en streg der har forvildet sig og jeg kan ikke se hvad der står med småt der. Men jeg burte også gå med briller hehe

Men fint at i er glade og har humor, det er bare ikke altid humor kler sig når det er seriøse spørgsmål om seriøse ting. Spæsielt et sted hvor man gør meget for at få seriøs viden ud til folk for at bryde fordomme og uvidenhed.

Men jo jeg grinede også, men jeg ved det jo, så for mig er det også lidt sjovt at flok kan få de tanker at de ikke duer hvis de er deforme. Men hvis man ikke ved noget om det så er det logisk at tænke at de deforme ikke duer da deformitet som regel er tegn på at noget er gået galt.

Engang troede jeg også at grise var sådan nogle små nuttede nogle, men så så jeg en so og sagde nejtak til at se svinet ;) Det var noget af et shock at se hvordan en fuldvoksen gris så ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis skrev:
for mig ser det bare ud som en streg der har forvildet sig og jeg kan ikke se hvad der står med småt der. Men jeg burte også gå med briller hehe

Men fint at i er glade og har humor, det er bare ikke altid humor kler sig når det er seriøse spørgsmål om seriøse ting. Spæsielt et sted hvor man gør meget for at få seriøs viden ud til folk for at bryde fordomme og uvidenhed.

Men jo jeg grinede også, men jeg ved det jo, så for mig er det også lidt sjovt at flok kan få de tanker at de ikke duer hvis de er deforme. Men hvis man ikke ved noget om det så er det logisk at tænke at de deforme ikke duer da deformitet som regel er tegn på at noget er gået galt.

Engang troede jeg også at grise var sådan nogle små nuttede nogle, men så så jeg en so og sagde nejtak til at se svinet ;) Det var noget af et shock at se hvordan en fuldvoksen gris så ud.

Hvis man nu havde læst lidt op på emnet, bl.a. i de opslag der er her i dette forum, så ville man vide at svampe gror efter lys. Desværre kan jeg ikke rette indlægget, men så lad det da være sagt her - højt og tydeligt:

Det er ligemeget om svampen er skæv, krøllet eller abort. Der er psilocybin/psilicin/baeocystin i alligevel. Svampe gror efter lyset, derfor kan de blive skæve og sågar lægge sig ned oven på kittet/kagen. Det er helt normalt, bare rolig, og det påvirker ikke potensen.

Dedikeret medlem

Opis skrev:
da de selv er meget kloge.

Tak for at vise at jeg ikke helt tog fejl her ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis skrev:
i er glade og har humor

Det skulle du prøve, det er rart. Sarkasme, du ved.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]