Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey!
Jeg har med stor fornøjelse læst en masse gamle posts igennem for at finde svar, men trods en masse god info fandt jeg ikke lige svar på mit undren!

jeg har en growbox (cubensis) stående og mine svampe er vokset rimeligt hurtigt, men pludsellig er væksten så godt som gået i stå (dette kan skyldes vandforstøvning så vidt jeg har forstået?!) - der er utroligt mange svampe i forskellige størrelser, men de har næsten allesammen fået en slags hvid "pels" op ad stilken?! Er det et dårligt tegn!?!? Jeg var meget i tvivl om hvornår de skulle høstes, men for lidt siden høstede jeg dem jeg mente var store nok, og lod resten stå. Er det bedst at lade dem stå, eller skulle jeg hellere høste hele lortet og dunke kittet igen selvom de ikke er så store?! hm?
I øvrigt er de også meget blålige nede i bunden og dufter godt! : )

håber i kan komme med lidt råd!

Hilsen Mathias

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
For det første findes der en tråd til growbox-spørgsmål.
Dernæst hjælper det sommetider med et billede, men såvidt jeg har forstået er det ikke så udpræget, at det kan være noget særligt. Denne "pels" - det er mycelie - er nemlig helt naturligt - og føles sjovt!

Junior medlem

okay...tak! Ja, sorry...troede jeg fik puttet den ind i growbox-tråden, men det gjorde jeg så ikke!? hm.

Dedikeret medlem

Ahh, duften af svampe er nu noget helt specielt :D
Det med pels op af stokken er vist noget der sker, når der er meget høj luftfugtighed. Det er ikke farligt, men post gerne et billede, så vi kan se de små pus.

Junior medlem

Så er der billeder - her har jeg lige høstet de største svampe...

Man kan ikke rigtigt se det hvide mycelie der er kravlet op ad svampene her på billederne, men tilgengæld kan man se hvor blå de er nede ved bunden - næsten sort (er det et skidt tegn?) ...men det eneste jeg er lidt usikker på nu, er om jeg skal lade de sidste her stå og se om de vokser, eller bare høste dem og starte forfra?!

BilledeBillede

BilledeBillede

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det kunne tyde på at luftfugtigheden i din beholder er for høj. Løsning = en smule mere udluftning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]