Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens

Jeg er ligesom alle jer andre (går jeg ud fra) på jagt efter Spids Nøgenhat. Jeg bor i Århus, men har ikke boet her i lang tid, så har ikke styr på hvor der er heste, køer osv. Mit bedste bud er Moesgaard. Er der nogle Århus folk der eventuelt kan hjælpe mig med at finde de rigtige steder? Har i nogle favoritter?

Alt hjælp er velkommen (:

Mvh.

Hest

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tag ud på djursland, så har jeg ikke sagt for meget :) Der er nemlig rigtig mange komarker derude af. Vi bor omringet af marker der virker som potentielle spids nøgenhat-habitater.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej Hest

Du kan selvfølgelig være heldig at få noget hjælp, men generelt holder folk den slags informationer for sig selv. Du kan sikkert selv regne ud hvorfor. Så ud og led selv eller med et par venner, for du bliver højst sandsynligt skuffet over at sidde og vente på svar her.

Mvh

Junior medlem

Haha, jeg tager sgu på svampe-roadtrip med vennerne, det skal nok blive hyggeligt :D

Tak for svarene, det ser også ud til at blive regn de næste par, det er en god ting så vidt jeg har forstået.

Mvh.

Hest

Junior medlem

Hov glemte lige en ting, nu kan jeg ligeså godt hi-jacke min egen tråd :-) Men jeg har været ude og kigge lidt på marker i weekenden, men synes bare ikke, at man kan vade ind på landmandens mark med hegn og det hele? Har i nogle forholdsregler når i er på udkig? Kan ikke rigtig gå ind og sige "Hej! Må jeg gå ud og kigge din mark igennem for svampe jeg egentlig ikke må plukke?"

Mvh.

Hest

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hest skrev:
Hov glemte lige en ting, nu kan jeg ligeså godt hi-jacke min egen tråd :-) Men jeg har været ude og kigge lidt på marker i weekenden, men synes bare ikke, at man kan vade ind på landmandens mark med hegn og det hele? Har i nogle forholdsregler når i er på udkig? Kan ikke rigtig gå ind og sige "Hej! Må jeg gå ud og kigge din mark igennem for svampe jeg egentlig ikke må plukke?"

Mvh.

Hest

Hvad med: "Hej! Må jeg lede din mark igennem for mark-champignon?" og så håbe på at vedkommende ikke ved at markchampignon gror på heste-marker. Når du så kommer traskende tomhændet nogle timer siden, hvis du møder vedkommende, kan du sige; "Nå, jeg havde lige misset at det var på heste- og ikke ko-marker."

Insane psychedelia user!

^hehe, den har jeg nu aldrig brugt...

jeg plejer sku bare at vade ud på marken. så længe du ikke smadrer hegnet, vælter hans køer, eller på anden måde er en vandal. så kan jeg ikke se problemet i det.
har sku heller aldrig oplevet en muggen bonde. selvom jeg har brugt adskillelige timer med røven i vejret, på diverse marker...

:peace:

Junior medlem

Tak : ) det prøver jeg - og vejret er også til det. Det er perfekt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Husk at det er jagt sæson, der bliver skudt fra marker til skovbryn og læhegn så hav øjne og ører med jer hvis i går ind på en mark uden tilladelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
jim fear skrev:
Husk at det er jagt sæson, der bliver skudt fra marker til skovbryn og læhegn så hav øjne og ører med jer hvis i går ind på en mark uden tilladelse.

Fed warning, tusind tak for det! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]