Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cooker skrev:
Som jeg skrev i en post tidligere oppe, skete der næsten ingenting på svampetrippet, og derfor fik vi fat i noget hash for at booste det.
...
Vi har alle fire aftalt at vi skal have en lidt vildere tur på svampene inden så længe, og derfor finder vi nogle andre svampe, da vi beskylder dem vi spiste for at være dårlige.

Til sidst skal det siges at ham der trippede på dragon-fly også havde et vellykket trip, dog ville han også gerne have haft det var lidt vildere.

Der er lidt forskellige ingangsvinkler til det her. Sagen er den - i hvert fald for mig - at jeg har utroligt let ved at trænge det psykedeliske i baggrunden, når jeg er sammen med andre mennesker. Det er som om bevidstheden bliver optaget af det ydre og slår nogle "overlevelsessystemer" til. Du ved: "fuck den hallu, jeg skal lige undslippe løven" ;) Jeg tog f.eks. en Trentemøller koncert på 2,5 gram P.Cubensis og 250 mg. methylon, og det var helt og aldeles uproblematisk og meget lidt visuelt vildt (men en meget øm oplevelse med nogle himmelske øjeblikke).

Samtidig er min oplevelse, at visuals er mest udtalte, når man har fred og ro, samt omgivelser, der bevæger sig meget lidt. Det er som om man skal "tune ind" på "zonen" for at bringe svamperiet ud. Hash hjælper gevaldigt for dette. Min lommefilosofiske forklaring går noget i denne retning: når du tager svampene påvirker du et begrænset område af hjernen, men der er store dele af hjernen der stadig fungerer normalt, og disse systemer danner en ring uden om det rum, hvor svampefesten foregår. Når du så ryger, så sænker du en lang række af disse forsvarsværker og tillader svampefesten at brede sig længere ud over hjernens moduler.

Husk at svampe fungerer i et samspil mellem selve svampen og din hjerne. Svampen overtager sjældent hele arbejdet, men det kan godt ske ved højere doser. Det er naturligvis mere risikabelt at indtage en dosis, hvor svampen så rent faktisk gør alt arbejdet - men du mister også kontrol ved de ultra-høje doser. Jeg tænker f.eks. nemt at du kunne indtage både 4, 5 og 6 gram svampe og have en nogenlunde fin oplevelse (og ret så vild), men også at du i et øjeblik, hvor du lige går ud for at trække noget frisk luft, pludselig står og falder i staver, zoner ud, og så åbner porten sig på vid gab og svampen viser dig, hvad den i sandhed kan lære dig.

Jeg havde en smuk oplevelse engang. Jeg var egentlig til en studenterfest hos min nabo fra mit fødehjem. Vi spiste og drak noget vin, men jeg holdt rimelig igen og følte mig rimelig ædrug omkring midnat. Her sneg jeg mig så hjem og indtog 1,5 gram P. Cubensis og tog tilbage til festen, der var rykket ud i en længe på gården. Den røde lyskæde var flot og tingene bevægede sig en hel del, men ikke noget vildt. Ved 02:30 tiden tager jeg hjem fra festen (den var slut) og ryger lidt cannabis, da jeg kunne mærke peak var ovre og gerne ville booste. Og så kapow ryger jeg ind og ud af "zonen" mens jeg står ud i haven i månes skær og med en dug-våd græsplæne og de store, tunge træer, som bøjede sig ind over mig. Hele grænsplænen blev fuldstændig fraktaliseret, og det var bare en perfekt tilstand.

Inden du kaster dig over doser, hvor svampene gør alt arbejdet for dig, så prøv en session med vennerne (eller alene), hvor du får lov til at opleve svampen under rolige forhold. Prøv evt. at se mine triprapporter under kombinationer (fordi jeg oftest kombinerer med hash) - jeg tror ikke jeg kunne have opnået de ting i selskab med andre.

Så alt i alt har der sikkert ikke været noget videre galt med jeres svampe. Man skal bare lige lære den at kende ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Vores trip foregik hjemme i stille og rolige omgivelser.
Og den føromtalte erfarne tripper, snakkede også om at jeg skulle fange den "zone" som du snakker om, Malkavian.

Jeg tror jeg fangede den en enkelt gang, hvor enkelte steder på loftet skiftede farve til grøn, i intervaller af 2½ sek. hvis jeg fokuserede, så var det ligepludesligt hele loftet som blev grønt, men jeg skulle virkelig koncentrere mig om dette, så går ud fra at det er lidt det samme som du mener.

Jeg tror jeg vil gøre som du siger med at "prøv en session med vennerne (eller alene), hvor du får lov til at opleve svampen under rolige forhold", bare med nogle andre svampe, og måske en højere dose..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Cooker skrev:
Jeg tror jeg vil gøre som du siger med at "prøv en session med vennerne (eller alene), hvor du får lov til at opleve svampen under rolige forhold", bare med nogle andre svampe, og måske en højere dose..

Hvis du får fat i nogle hawaianske svampe skal du ikke øge dosen, da den er en del kraftigere end cubensis.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Minimal skrev:
Det er ikke sikkert, at svampene har været dårlige. Der er rigtig meget forskel på, hvad folk får noget ordentligt ud af på svampe og lignende, specielt i Jylland synes jeg, at mange mennesker skal have høje doser for at trippe igennem.

Hehe, det er fordi vi er totalt brændt af herovre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Cooker skrev:

Hvis du får fat i nogle hawaianske svampe skal du ikke øge dosen, da den er en del kraftigere end cubensis.

Det var bare en formuleringsfejl fra min side af, det jeg mener er at hvis vi får mexikanske igen, så øger vi dosen.
Med hawainske svampe regner jeg med omkring 0,5 g?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Personligt bliver jeg rykket mere rundt af en del tjald end 2g cubensis... Men folk er jo så forskellige

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sway skrev:
Minimal skrev:
Det er ikke sikkert, at svampene har været dårlige. Der er rigtig meget forskel på, hvad folk får noget ordentligt ud af på svampe og lignende, specielt i Jylland synes jeg, at mange mennesker skal have høje doser for at trippe igennem.

Følte du dig truffet? Du er da også en af de mange jyder, jeg har mødt, som holder liv i fordommen. :P

Men hvis Cooker får hawaii, og han og de andre gerne vil voldtages lidt mere end mildt, ville jeg nok tage lidt mere end et halvt gram, måske 0,8 eller op til et gram.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Sway skrev:
Minimal skrev:

Følte du dig truffet? Du er da også en af de mange jyder, jeg har mødt, som holder liv i fordommen. :P

Men hvis Cooker får hawaii, og han og de andre gerne vil voldtages lidt mere end mildt, ville jeg nok tage lidt mere end et halvt gram, måske 0,8 eller op til et gram.

Okay, så må jeg jo prøve det! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
De første par gange jeg tog svampe fik jeg heller ikke ret meget ud af det eksperimenterede også med høje doser og sådan men følte stadigvæk ikke jeg fandt hvad jeg søgte. Så prøvede jeg LSD et par gange og nu når jeg tager svampe, tager jeg aldrig mere end 1,5 gram cubensis i en te og den virker hver gang. Mine svampe trips er blevet utrolig visuelle og mange flere spændende mønstre efter et par gange på LSD andre der har oplevet det samme ?

Site Admin

Jeg hælder også til løsningen om at undgå trip killers, men HVIS man skal have gang i nogle kan en lav dosis GHB være er god måde. Det virker let angstdæmpende og samtidigt beroligende.

MVH
KenIshii

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Minimal skrev:

Hehe, ja det kan du jo have ret i :). Men jeg kender ingen andre herovre der helt som mig. Får fx ikke rigtig noget ud af 1,5g + hawaii udover let muskelspændning og en slem kvalme :p

Ontopic: jeg vil også give xpert ret i at man til tider skal ret højt op på cubensis for ordentlig effekt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]