Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle psychonauter :)

Om en uges tid har min ven og jeg planer om at skulle tage vores første svampetrip, som også bliver vores allerførste indtræden i den psykedeliske verden af enhver art. Jeg vil her forklare lidt om, hvad vores planer for dagen er, og det vil i den sammenhæng glæde mig meget, hvis I havde nogle kommentarer til set, setting, dosering osv. i den forbindelse....

Allerede i marts måned begyndte jeg at læse de første trip-rapporter, og på alle mulige og umulige måder at lære om svampene og den psykedeliske verden. Jeg har læst både gode og dårlige erfaringer med svampe såvel som LSD og meskalin, og jeg føler mig derfor rigtig godt rustet til trippet i det henseende. (Jeg har mere eller mindre nærmest dagligt siden marts måned søgt informationer om svampene og har snart læst samtlige triprapporter her på siden - så jeg tror næsten ikke der er mere tilbage at lære 'indirekte'; nu skal de altså prøves ;))

Igen og igen læser jeg, hvor fornuftigt og anbefalelsesværdigt det ér, at have en erfaren tripsitter med sig til især de første gange man tripper. Da jeg ikke kender nogen IRL, der nogensinde har taget et psykedelisk stof, er dette desværre ikke nogen mulighed :( Som kompensation har jeg dog fundet hele to tripsittere, der dog som sagt ikke har nogen erfaring. De er begge nære venner af både min medtripper og jeg, og planen er den, at jeg printer nogle gode HarmReduction-sider ud, de kan ty til, hvis tingene skulle tage en ubehagelig drejning.

Set & Setting er også et begreb man ikke kan undgå at støde på, når folk spørger, hvilke forholdsregler der skal tages før et trip. Til "Set" er der næsten ikke noget at sætte en finger på - livet kører bare på skinner for tiden: Jeg (vi) er lige blevet studenter, og har derfor ligenu sommerferie. Både fagligt, artistisk og socialt møder jeg enorm anerkendelse og fremgang for tiden, så det kunne ikke være bedre :D

Angående "Setting," har vi haft en del overvejelser. Indtil videre lyder planen på, at vi starter trippet ud et roligt og isoleret sted i skoven, for at få det naturlige aspekt med i trippet. Vi tager en ghettoblaster (og ipod's, hvis ikke vi gider høre det samme) med, med både glad og psykedelisk musik, samt noget kakao, slik og evt lidt mad med. papir og blyant er ligeledes et must, hvis vi føler for at skrive nogle tanker ned, vi evt. måtte få under trippet :) Hvis det bliver for overvældende at befinde sig udenfor i naturen, har vi også den mulighed at blive kørt hjem af den ene tripsitter til hans lejlighed, og trippe færdig der.

Sidst vil jeg nævne dosering. Tanken var, at vi ville indtage 1 gram tørrede cubensis hver, og evt. have 2 x ½ gram (½ gram til hver) parat til redosering efter nogle timer, hvis ikke effekten er stor nok. Her skal det så være tripsitternes ansvar at vurdere, om det er ansvarligt, at vi indtager mere.

Nå, det blev alligevel til en længere post! Vi har så vidt muligt prøvet at skabe perfekte omgivelser for et trip, men det ville alligevel være fedt at høre folks kommentar til planlægningen af vores jomfrurejse :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det lyder som om du/I har godt styr på hvad det er I skal i gang med. Min eneste kommentar er at I skal passe på at sitterne ikke får en slags politibetjentrolle. Meningen med dem er ikke at de skal sidde med en HR-tjekliste og vurdere det I gør, men mere at I som tripper har et par personer I stoler på og er trygge ved, der kan lytte til jer på godt og ondt, og give et frisk perspektiv på tingene hvis den psykedeliske effekt er ved at blive for meget.

Doseringen lyder fornuftig for førstegangsbrugere - I vil nok ikke blive skudt afsted til månen, men det er en super idé at give sig selv sådan en introduktion til svampene. Det er skønt at være i skoven/naturen når man har indtaget et psykedelisk stof og lidt god musik, lidt sødt til ganen osv. lyder lige som det skal være. - Frisk frugt er et must for mig på psykedelika, men alle har jo deres egne rutiner og små ting, der bare skal være der.

Godt at se en ny bruger, der selv har læst på tingene og som er interesseret.

Safe journey :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
En bold eller frisbee er også god at have med. Fysisk aktivitet og leg, kan bruges til afledning, hvis trippet får en negativ drejning.
Det bliver spændende at høre fortsættelsen.

God tur herfra :wink:

Junior medlem

Tak for kommentarerne og tak for lykønskningerne ;)

Det er selvfølgelig svært at sige, når jeg aldrig har oplevet rusen, men jeg kunne sagtens forestille mig at en frisbee ville være sjov at have med - det gør vi helt sikkert :D

Trippet bliver højst sandsynlig på tirsdag - men jeg er lidt bange for, at de ikke når at gro færdige til da. Det er et P. cubensis growkit fra holland, og pt. er den største svamp ca. 10-12 cm høj, tror jeg. Er det sandsynligt at de kan blive "færdige" på 3/4 dage?
Hvis det bliver på tirsdag kommer vi i så fald til at skulle spise svampene friske. Bare for at være 110% sikker: Når svampene er friske skal doseringen være 10 gange større, ikke? Dvs. vi skal indtage 10 gram friske hver.

Medlem
Brugeravatar

Hvis forholdene er gode tror jeg ikke det burde blive et problem at få 20 gram friske ud af det :P. Og ja, i skal indtage 10 gram friske hver.

Junior medlem

Lyder godt :)

Jeg har læst, at svampene 'skal' plukkes når hatten folder sig ud. Hvis det ikke er sket på tirsdag, kan vi vel godt plukke dem og spise dem alligevel, ikke? :/ Det er ikke sådan, at psilocybinen først kommer ud i svampene, når de er helt modne..? :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Apfe skrev:
Trippet bliver højst sandsynlig på tirsdag - men jeg er lidt bange for, at de ikke når at gro færdige til da. Det er et P. cubensis growkit fra holland, og pt. er den største svamp ca. 10-12 cm høj, tror jeg. Er det sandsynligt at de kan blive "færdige" på 3/4 dage?
Hvis det bliver på tirsdag kommer vi i så fald til at skulle spise svampene friske. Bare for at være 110% sikker: Når svampene er friske skal doseringen være 10 gange større, ikke? Dvs. vi skal indtage 10 gram friske hver.

- Svampene kan måske godt nå at blive færdige, men stil dem varmt, så går det mægtigt meget hurtigere.
- Hvis i kun guffer 10g friske P. Cubensis hver, TROR jeg ikke i får noget videre trip. I kan dog blive ret filosofisk høje. Det svarer jo til ~1g tørrede svampe, hvilket er en mini-dose af cuberne..

Citat:
Jeg har læst, at svampene 'skal' plukkes når hatten folder sig ud. Hvis det ikke er sket på tirsdag, kan vi vel godt plukke dem og spise dem alligevel, ikke? :/ Det er ikke sådan, at psilocybinen først kommer ud i svampene, når de er helt modne..? :P

- Jo, hatten skal lade kysen slippe stokken og folde sig ud, helst uden den når at drysse for mange spore ud.
- Har alrig hørt at psilocybinen kun skulle være tilstede i fuldmodne svampe - blot er de jo bare større, og dermed er der mere sprængstof i alt.

Men held og lykke, for det lyder jo som super sikker sjov i skal ha! :D

Medlem

Lakhippien skrev:
- Hvis i kun guffer 10g friske P. Cubensis hver, TROR jeg ikke i får noget videre trip. I kan dog blive ret filosofisk høje. Det svarer jo til ~1g tørrede svampe, hvilket er en mini-dose af cuberne..
Pas nu på at du ikke råder gutterne til at gøre noget "overmodigt" :) .
Jeg synes at 1g tørrede/10g friske cubensis lyder rigtig fornuftigt til et førstegangstrip. :)

Medlem
Brugeravatar

Jep, jeg synes det er godt du lige nævner dette, men gutterne virker som om de har styr på det hele - også i tilfælde af dårligt trip. De virker modne og overvejede i deres beslutninger, så selv om et baddy ikke kan udelukkes - og nok ikke efter vi sidder og omtaler det her - ønsker jeg dem blot en historisk oplevelse. Jeg formoder at de slet ikke har tid til at tænke dårlige tanker, når nu de skal prøve noget spændende nyt.
Jeg husker selv mit første trip; en overmodig heltedose på 12 frø HBWR, hvor ALT var nyt og fantastisk i alle aspekter.

Og til gutterne: Hvis i hviler i jer selv og med åbent sind kan konfrontere evt. rystende tanker, så kan man næsten altid få noget positivt ud af et trip.

Medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Lakhippien skrev:
Pas nu på at du ikke råder gutterne til at gøre noget "overmodigt" :) .
Jeg synes at 1g tørrede/10g friske cubensis lyder rigtig fornuftigt til et førstegangstrip. :)

Der er jeg altså også enig. 10 g friske/1 g tørrede er vel nærmest "standard dosen" for et første gangs trip. Og det blev da også mit eget.. Synes man skal lære stoffet at kende og man ved sgu ikke om der pludselig er nogle dårlige tanker der rammer en under trippet.

Så kan man altid eksperimentere senere.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Denmark
Goddag, alle sammen :)

Ja, jeg er så apfe's ven, og ville bare lige informere om, at vi kom godt igennem vores jomfrurejse ind i den psychedeliske verden! Som flere af jer havde pointeret, så var dosen ikke voldsom høj, og vi blev bestemt heller ikke skudt til drømmeland (desværre ;)). Det vildeste jeg oplevede var en flydende spilleplade og en buet væg, hvilket også var ganske underholdende :P

Jeg tror jeg taler på begges vejne, når jeg siger, at vi ikke kan vente til næste trip ;D Næste gang regner vi med at øge dosen en smule, så vi virkelig kan opleve effekten, men vi er selvfølgelig stadig fornuftige og bliver heller ikke overmodige :)

Da trippet ikke var mere intenst end det var, mener vi ikke at en trip-rapport ville være synderligt interessant at læse, men vi regner med at en trip-rapport vil være at finde efter næste trip ;)

Til sidst vil jeg lige høre ad, hvor meget dosen skal øges næste gang? Er der nogen der har nogle forslag til dette, ville vi sætte stor pris på det :)

- Low

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Det lyder som om i fik et rigtig hyggeligt mildt trip. Tillykke med det :D
Jeg tror godt at i kan lave dosen næste gang til 14-17 g friske Cubensis og eventuelt redosere med 5 g, så skulle i gerne få et 3'er trip i en skala fra 1-5 sådan ca. Hvad siger i andre?

Medlem
Brugeravatar

Forresten min egen dose på et 3'er trip er omkring 20-24 g hvis det er friske Cubensis og jeg er 178 cm høj og normal af bygning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Omkring ~2g tørre eller ~20g friske burde være nok til et godt trip, når i nu også har prøvet det før og derfor kender lidt til det nu.

Hvis i er utrygge ved sådan en dose så start med 1-1,5g og redoser evt.

Jeg er nu personligt ikke meget for at redosere, kommer an på hvordan man vil have sit trip.
Det betyder dog ikke at det ikke er smart at gøre, for det er det, ISÆR for nybegyndere :)

Med redosering får man et meget smooth come up, og et måske lidt mere 'fladt' plateau. Sådan har min erfaring i hvert fald været.

Medlem
Brugeravatar

At sige "hvad sagde jeg" giver ingen mening i denne sammenhæng ang. styrken af trip, for i havde et godt og sikkert trip - og det var det vigtigste. Godt at høre i fandt ud af skoven igen og fortælle os om det!

Hypnotized skrev:
Forresten min egen dose på et 3'er trip er omkring 20-24 g hvis det er friske Cubensis og jeg er 178 cm høj og normal af bygning.
Ja øv måske, men nu er det jo ikke først og fremmest et datingsite her. En dose ift. ens vægt siger vel alt medmindre det er ligesom med alkohol, hvor høj fedt% = større relativ virkning. Man kan jo være normal af bygning men samtidig tøndetrilletyk, for lige at fneppe det :) og der lader du ikke at være i farezonen. Men lad det nu være..

Medlem
Brugeravatar

Ja det er selvfølgelig rigtigt, nu mente jeg bare normal af bygning som værende normalvægtig med normal fedt%

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det er dejligt at høre at jeres første trip var en succes og at I har mod på mere :) - Men husk at holde pauser mellem hvert trip. Uden at jeg vil lyde alt for hellig skal man passe på med entheogenerne, selvom det kan være svært at tøjle entusiasmen i starten.

I kan jo prøve at sætte dosen op til 1,5 - 2 gram cubensis næste gang. Hvis I ønsker et hurtigere og mere intenst onset kan I lave te på svampene. Husk at tage højde for at fordøjelsessystemet godt kan begynde at brokke sig lidt hvis man spiser psilocybinsvampe i de mængder. - Det er helt normalt og er almindeligvis bare en lille ting :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]