Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Til august starter jeg op STX med biologi på A niveau.

Jeg har her i ferien læst i en biologi bog, men vekslingen mellem de forskellige emner er stor og der er en del ting som ikke tiltaler mig lige nu.

Jeg er derfor mere specifik og har valgt svampe som mit fordybelses emne. Jeg har brug for mere praktik for at lærer succesfuldt og derfor er det fantastisk at jeg kan dyrke svampe hjemmefra.

Jeg skal dyrke en lovlig svamp.

Jeg har to krav:

1. Svampen skal være spiselig og den må meget gerne smage godt
    2. Svampen skal kunne dyrkes ligesom psilocybin indholdende svampe da jeg bruger PF TEK metoden

Har i nogle forslag?

To andre spørgsmål:

Hvor kan jeg skaffe lovlige spore printer?

Kan i anbefale en bog som mere detaljeret gennemgår svampes dyrknings processer?

Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg forstår ikke helt hvad det helt præcist er du vil opnå med dette projekt? For sjov, eller som brug til forståelse af biologien sammen med en uddannelse?

Den nemmeste måde at få et sporeprint er vel at gå ud og lede efter svampe. Hvis altså du beslutter dig for at dyrke en som du kan finde her i området. Det eneste du skal gøre for at få et sporeprint, er at finde en svamp, derefter fjerne toppen, og lægge den med bunden nedad på et stykke papir, evt med et glas over. Så venter du bare natten over, og så burde man kunne se sporerne på papiret.

Men lad endelig vær med at spise nogle svampe som du selv har fundet, og så kultiveret ud fra sporeprint, hvis ikke du ved hvad du gør.

Den hurtigste måde at fordybe dig, ville være en enkel søgning på google og wikipedia. Der står masser. Der burde også stå noget om genetisk arv i biologi bøgerne til 1. års STX'er, som kunne hjælpe med at få en forståelse for hvordan svampe spreder sig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Godmorgen. Det er bestemt muligt, og du behøver ikke starte med sporer. Du kan gå ned i det lokale supermercato og købe f.eks. en østershat. Herefter skærer du den op og lister lidt mycelie ud af stænglen, som du så dypper i lidt H2O2 og enten smider direkte i rug eller steriliseret, næringsholdigt vand. Begge metoder starter kulturen op, hvorefter du kan kultivere det enten direkte i rug (så vidt jeg husker) eller i f.eks. halm. Om du kan bruge ris og hvad der nu end anbefales i den famøse PF Tek ved jeg dog ikke, men fremgangsmåden er på sin vis meget lig.

Se forresten også denne tråd:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =2&t=23842

Og så lige et sideskud:
Bilkas havecenter solgte på et tidspunkt champignon-growboxe!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]