Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Solo trip
Medlem

Geografisk sted: Derude
Hej psy.
sidder her med nogle SN. sagen er den jeg længe har ville trippe på dem alene.
hvad skal jeg være opmærksom på når jeg tripper alene?

mvh P

Titel: Re: Solo trip
MEGATRON

Almindelige "regler" for set&setting, evt med ekstra vægt på at set er iorden. Held og lykke med dit solotrip, det kan være med givende end et gruppe-trip da du har mulighed for at fokusere 100% på dit eget trip uden forstyrrelser osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pyskow skrev:
Hej psy.
sidder her med nogle SN. sagen er den jeg længe har ville trippe på dem alene.
hvad skal jeg være opmærksom på når jeg tripper alene?

En tripsitter er der til at hjælpe den tripper, der mister grebet og har brug for hjælp. Så dit mål er at undgå en situation, hvor du mister grebet og panikker :)

Råd:

- byg din rus langsomt op, spis max 1 gram i timen, måske endda kun 0,50-0,75 gram i timen nu da det er de forholdsvist stærke Spids Nøgenhat. Jeg taler naturligvis om de tørrede svampe. Med en langsomt opbygget rus bliver tæppet ikke revet væk under dig, og det er en fordel som selv visse garvede tripper benytter sig af.

- For at punkt 1 kan fungere: lad dig ikke narre af svampen. Du vil til tider bliver ramt af den brilliante tanke at "fuck motherfucka mothergrmbl ... de satans svampe virker jo ikke en skid". Giv lige dig selv 5 minutter til at vurdere sandhedsværdien af dette, for svampen er kendt for at lyve :)

- start med en konservativ dosis: du kan få voldsomt indsigtsfulde trips på bare 1 gram SN, men ved blot 1 gram mister du ikke fodfæstet, du har kontrol. Med SN: gå max til 2 gram hvis det er første gang (og indtag ikke det sidste gram før end minimum 1½-2 time henne jfr. punkt 1). På helt tom mave kan du forvente fuld virkning efter måske så lidt som 30 minutter, men med en normal aftensmad og blot 4 timers faste er det nærmere 1-1½ time før effekten sætter ind med fuld styrke.

- vid at hash potentierer svamperusen i ekstrem grad, det bedste er at undlade cannabis eller ryge ekstraordinært tilbageholdende. Du kan ikke udregne denne synergi selv om du både har prøvet hash og svampe før: sammen er det noget nyt.

- kombiner aldrig med MAOi (mono amine oxidase inhibitors). De findes i nogle anti-depressiver (og ayahuasca-urter).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Yep, SN er stærke, og de bedste svampe at lave the på. Jeg lavede engang the på bare 1 gram SN. Da jeg skulle indtage min tredje kop(50% af psilocybinen udtrækkes, så for at få nær fuld udbytte skal man trække på dem 3-4 gange.) følte jeg fysisk et sug inde i hovedet da jeg kiggede ned i koppen, hvor theen nu udgjorde en hvirvelstrøm, som truede med at suge min forstand derned. :lol: Jeg fik dog løsrevet mig, men det føltes ret kraftigt.

Medlem

Geografisk sted: Derude
hahaha jeg hygger mig helt vildt.. hvorfor har jeg dog ikke gjort det her noget før :D
tak for jeres svar. dejligt med hurtige svar :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
som sagt er det vigtigt at du har fuldstaendig styr paa hva du har taenkt dig, du har kun dig selv i saadan et trip og alt kan bryde loes, jeg har som regel en kammerat jeg kan ringe til hvis jeg skulle faa brug for det.

husk at holde dig fokuseret paa det positive og lade trippet gaa sin gang.
soerg for mad og drikkelse foer du begiver dig ud i trppet.

maa aerligt indroemme at jeg er holdt op med at trippe alene da jeg foeler der er en staerk tendens til at det ender i badtrip, saa nu goer jeg det altid med en kammerat da et bad trip er sindssyg voldsomt hvis man ligger alene og roder med det. man kan sku hurtig bruge en uge eller 2 paa at komme sig efter det.

men hold den positive stemning og vigtigst af alt, konfronter frygten hvis den begynder at komme, ellers rykker den dig rundt hvis du forsoger at flygte fra det.

hvis du vaelger at ryge hash, saa tag kun et par enkelte sug af jointen og sluk den indtil du maerker hvor stor en forskel det goer, stille og roligt proev dig frem mester.

held og lykke :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har trippet rigtig meget alene, og det er for mit vedkommende langt mere interessant, end sammen med andre.

Samtidig er det, som flere pointere måske ikke det smarteste. Hvis man er alene med et bad trip, kan man ende i en rigtig ubehagelig situation.

Det fede ved at trippe alene, er i mine øjne, også det der kan gøre det ufedt. Nemlig at man hurtigere kommer "langt ud". Jeg har en tendens til at "hænge" for meget fast i den virkelige verden, når der er andre tilstede. -Og når man så tripper hårdt, ved man aldrig hvad man får lyst til!

Måske synes muligheden af, at man får lyst til at hoppe ud fra et højt sted, sætte ild til sig selv, ringe til sin mor og fortælle hende hvor fedt du har det, eller ringe til ekskæresten, og fortælle hende, at du vil have hende tilbage (indsæt selv flere farlige eller pinlige situationer) ikke så nærliggende nu, som efter en håndfuld SN.....

Jeg er holdt op med at trippe alene ( i hvertfald for en tid....), da man aldrig rigtig ved hvad man kan finde på.

Hvis du alligevel vælger at gøre det, så prøv at forberede dig så godt inden (indkøb, musikvalg etc.), at du ikke lige pludselig skal udenfor....

EDIT: jeg har lige set, at der allerede er trippet.... :roll: men jeg lader mit indlæg stå, så andre kan læse mit ævl senere.......................

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Har rigtig meget erfaring med solotrips - dog ikke på svampe - men på LSD.

Som der bliver sagt tidligere er det en god ide at bygge trippet langsomt op, især hvis det er første gang.
Sørg for du har alt du skal bruge, sådan du ikke skal ud efter noget. Det kan være meget svært alene, at hente ting i butikker og andre steder, lettere hvis man er en gruppe... eller nogen venter på en...

Sørg for dit musik er let tilgængeligt.

Sørg for du ikke få gæster eller sådan noget - men sørg også for at have en buddie stående stand-by - du kan ringe efter - som kan komme hvis det bliver noget slemt... Lad være med at ride bølgen af alene når det er på solo-trip og du er grøn... Det ikke særlig smart;)

Men det jo ren set&setting det hele og så skal du sgu stole på dig selv....

EDIT: jeg skal vist lære at læse.....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det er fedt, at i kommer med jeres erfaringer, selv om, at han har trippet.. Mange andre kan jo få brug for det. Sååh.. Keep em' coming! :wink:

Og til trådstarter: Fortæl endelig om dit trip, her eller i triprapport sektionen. Godt at høre, at det gik godt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]