Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lovgivning
Medlem
Brugeravatar

Nu vil jeg snart have mit svampetrip. Har læst det sidste gode stykke tid om det og kigget på butikker i Holland. Jeg har søgt mange gange og fundet stort set alle tråde på psy der omhandler dette, men synes ikke jeg har fået et helt entydigt svar. Så nu håber jeg ikke nogen bliver trådt over tæerne :)

1. Hvis nu de bliver konfiskeret i tolden tæller det så som besiddelse fra min side? Og hvad er chancerne egentlig?

2. Er der forskel at få dem sendt som friske eller tørrede mht. lovgivning?

3. Er der forskel på growboxes og friske/tørrede svampe også mht. lovgivning?

og

4. Kan ikke finde det på nettet: Hvad er straffen? Og kommer det på den private straffeattest hvis de bliver snuppet i tolden?

Overvejer blot at bestille omkring 2-3 gram til en ven og jeg.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

De fleste forhandlere er meget diskrete omkring sendinger med denne slags indhold :) Nu til dine spørgsmål:

1. Som udgangspunkt er du ikke ansvarlig for hvad andre sender til dig. Dog kan der komme problemer hvis forhandleren vedlægger en faktura, der stadfæster at du har bestilt sendingen.

2. Nej. Psilocybinsvampe er ulovlige i både tørre og friske.

3. Nej. Sporer fra psilocybinholdige svampe er så vidt jeg husker også blevet ulovliggjort.

4. Det kommer da så sandelig an på hvor meget du bestiller. Hvis tolderne napper fem gram svampe i i et brev til dig tror jeg at de fniser lidt og æder dem på vej hjem. ;)

Godt trip! :)

Medlem
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod skrev:
De fleste forhandlere er meget diskrete omkring sendinger med denne slags indhold :) Nu til dine spørgsmål:

1. Som udgangspunkt er du ikke ansvarlig for hvad andre sender til dig. Dog kan der komme problemer hvis forhandleren vedlægger en faktura, der stadfæster at du har bestilt sendingen.

3. Nej. Sporer fra psilocybinholdige svampe er så vidt jeg husker også blevet ulovliggjort.

4. Det kommer da så sandelig an på hvor meget du bestiller. Hvis tolderne napper fem gram svampe i i et brev til dig tror jeg at de fniser lidt og æder dem på vej hjem. ;)

Super svar, tak skal du have :). Har du erfaringer med om man bare kan skrive til butikken og bede dem om ikke at vedlægge faktura og pakke den neutralt evt.? Men anyways, med få gram svampe har jeg ikke så meget at frygte? Er jo ellers et fornuftigt og lovlydigt menneske, som gerne vil kunne få nyt arbejde i ny og næ, selvom man vil udvide bevidstheden :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Andreas/Saiko-Pod skrev:

Super svar, tak skal du have :). Har du erfaringer med om man bare kan skrive til butikken og bede dem om ikke at vedlægge faktura og pakke den neutralt evt.? Men anyways, med få gram svampe har jeg ikke så meget at frygte? Er jo ellers et fornuftigt og lovlydigt menneske, som gerne vil kunne få nyt arbejde i ny og næ, selvom man vil udvide bevidstheden :)

De fleste anerkendte forhandlere vedlægger ingenting. Det ville også være dumt for deres forretning. Du vil blot få et maxibrev, hvor intet står på udover din adresse og navn, og indholdet er forhåbentligt bare dine svampe. :) Hvis de endelig blev snuppet, tvivler jeg på, at de ville gøre så meget ud af det. Og da det bliver sendt fra Holland, som jo er inden for EU, så er chancen meget lille for, at det skulle blive tjekket.

Medlem
Brugeravatar

Gæst skrev:
GangsterMark skrev:
Andreas/Saiko-Pod skrev:

De fleste anerkendte forhandlere vedlægger ingenting. Det ville også være dumt for deres forretning. Du vil blot få et maxibrev, hvor intet står på udover din adresse og navn, og indholdet er forhåbentligt bare dine svampe. :) Hvis de endelig blev snuppet, tvivler jeg på, at de ville gøre så meget ud af det. Og da det bliver sendt fra Holland, som jo er inden for EU, så er chancen meget lille for, at det skulle blive tjekket.

Tak for svaret. Jeg prøver sgu lykken :)

Medlem
Brugeravatar

Hey. Så er de kommet og har fået kigget på dem. Glæder mig. Så nu ville jeg lige bede om hurtige råd. Er det meget dumt at bruger MAOi som første gangs bruger(ved godt man skal finde sin tærskel osv. men vil jo gerne spare på den smule jeg har :))? Dernæst, hvis jeg vælger at tage 1,5 g burde jeg så starte med 0.75 og så redosere det sidste efter jeg har mærket effekten af det første? Har haft et forholdsvist intenst LSA trip på ca, 5 frø. Jeg kunne styre det for det meste, bortset fra et enkelt uheld pga. dårlig setting. Peace :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg ville i din situation nok starte med 1 gram og evt. redosere efter ca. 2 timer (Husk at triptiden bliver forlænget).. Glem alt om MAOi, lær svampen at kende først. MAOi i kombination med andre psykadeliske stoffer kan sparke benene væk på selv den mest garvede bruger og der er desuden nogle kostmæssige forholdsregler du skal tage dig, det kan du læse mere om på bl.a. erowid.org

Men som sagt, start med 1 gram, det er rigeligt til at få en uforglemmelig oplevelse, man behøver ikke større dosis for at få noget ud af et svampetrip, tværtimod kan en forøgelse betyde at trippet bliver for meget / forvirrende og ikke til at finde hoved og hale i, især hvis det er første gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]