Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: gro svampe
Junior medlem

hej jeg vil gerne gror mine ejne cubensis
men hvordan skal jeg gøre og hvilke ting skal jeg bruge og hvor kan jeg købe dem
-har læst om en måde men den var for besværlig og dyr (noget med at man skal bruge en trykkoger og lysstofsrør til en million) har jo læst af jer herinde at det skulle være nemt :)
-så hvis nogle har en nem fremgangs måde så skriv endelig . tak :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige foran skærmen
Har du prøvet at :google: growbox så tror jeg du finder hvad du søger.

Medlem
Brugeravatar

http://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

Se alle delene af filmen linket er kun til første del...
de bruger ikke en trykkoger, og resultatet bliver fint. jeg har også selv gjort det samme uden nogen kontamineringer, held og lykke

Junior medlem

forstår godt part 1 men de 3 andre er jeg helt lost i. er ikke så sny til det med engelsk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Så start med at lære engelsk istedet. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Der er også flere andre teknikker der er lette at gå til.
Du kan bruge brintoverilte - H2O2 - på stortset alt, ligefra træ og papir - til de træ-spisende psilocybe svampe, til halm for de mere almindelige gødnings-glade svampe såsom P. Cubensis. H2O2 kan købes i x.

Derudover kan du også pasteruisere de fleste medier, hvilket mindsker effektiviteten ved de sporer du ikke vil dyrke, således at dine psilocybe sporer vil være betydeligt stærkere end disse, og bruge dem til næring og beskyttelse.

Des stærkere mycelie-kultur, des mindre fare for kontaminering - indelysende nok - men dette tager noget tid at fremavle.

Det absolut nemmeste vil selvfølgelig være en growbox, og skønt overprisen giver det en udemærket fornemmelse og introduktion, synes jeg selv. Halm og komposteret kogødning er dog nok den allerbilligste tek, og er ganske velrennomeret.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det er under normale omstændigheder nødvendigt at starte myceliet i et steriliseret medie. Dvs det er ikke nok at bruge et medie, der er behandlet med h202 eller pasteuriseret til at starte en kultur i fra sporer. Det koloniserede medie overføres så til fx pasteuriseret halm+hestegødning. H2o2 er mest til kloning, agar og lignende. Det kan ikke dræbe de "endosporer" som er i feks rugkerner ("endo" = inde).

--> Neo, er du gammel nok til at dyrke denne her slags svampe? Hvis ja, så læs de udmærkede sticky tråde der er lige for næsen af dig her, skrevet af hhv Piercer og Child of Gaia. De er alt, hvad du behøver at læse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Om Shanti skrev:
Det er under normale omstændigheder nødvendigt at starte myceliet i et steriliseret medie. Dvs det er ikke nok at bruge et medie, der er behandlet med h202 eller pasteuriseret til at starte en kultur i fra sporer. Det koloniserede medie overføres så til fx pasteuriseret halm+hestegødning. H2o2 er mest til kloning, agar og lignende. Det kan ikke dræbe de "endosporer" som er i feks rugkerner ("endo" = inde).

Nå for pokker! Jeg har ellers læst følgende:

R. Rush Wayne, Ph.D.: Growing Mushroomes the easy way skrev:
The peroxide radical is a reactive form of oxygen which attacks various organic compounds. In
living cells, it damages the genetic material, cell membranes, and whatever else it finds to
react with. By doing so, peroxide in sufficient concentration can kill bacteria, bacterial
endospores
, yeast, and spores of fungi, including mushroom spores. It apparently can also kill
small airborne particles of fungi, and the contaminants associated with human skin cells, which
are said to be continually flaking off of the mushroom cultivator. Hydrogen peroxide thus acts to
some extent against all commonly-encountered airborne contaminants of mushroom culture, including
mushroom spores themselves.

Men jeg undskylder misforståelsen

Junior medlem

ved ikke hvad du mener med "at ikke være gammel nok" ?
-hvor for man fat i spore henne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
I en svampespore butik :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]