Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej.
Jeg er lige flyttet ud på en gård med stor grund, drivhus, indhegning til heste, traktor og alle mulige andre finurligheder. Vi har så skiftende to større heste, eller som nu: en meget lille og en temmelig stor gående ude på vores mark. Fantastisk syn skal det lige siges, flot udsigt med skov, bakker og en enorm smuk solnedgang og så to græssende heste :) kønnere kan det ikke blive. Glad er jeg blevet i hvert fald!

Nu da vi er flyttet ud og har fået vores egen grund, med græssende heste. Ville det være passende at gå på opdagelse efter de små psyller her til efteråret, men jeg er kommet i tvivl om der vil være de store chancer for mig i at finde dem :S Grunden til dette er netop fordi, at vi ikke skal have dem gående hele året her oppe, men vi sætter dem tilbage på rideskolen efter sommeren. Åh nej, åh nej sagde jeg også bare, men hvis nu at det ikke betød noget alligevel så ville jeg blive hamrende glad :D Jeg tænkte bare at de hestepærer som ligger på marken, de tørrer ind og jeg kunne forestille mig at psilocybiner ikke gider gro omkring gammel møg, men kun frisk møg??

Tak tak, og så må i have en dejlig regnvejrsdag :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Der hvor jeg har fundet en ny P. semilanceata mark sidst, kom de efter 4-5 år, med græssene kvæg om sommeren og brak om vinteren. Så der kan jo godt blive muligheder :wink:

Medlem
Brugeravatar

Det lyder lovende :D Altså jeg ved at den forrige ejer også havde græssende heste gående så der har i hvert fald været gødet i gennem længere tid.

Ps. lige en anden ting. På vores mark vokser der mange mælkebøtter og det er en meget lerholdig jord. Er dette skidt? For jorden er meget hård i forhold til meget andet jord, men græsset vokser nu fint alligevel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Tja, det burde jo være i vejen, eftersom en kage jo heller ikke skal være en hård klump uden plads til myceliet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hvis de er der, så er det intet problem.
De gror som ukrudt. Jeg fandt selv en del på en kortklippet græsplæne imellem to veje (en form for midter rabat). Så tror at din mark er udemærket.
Med mindre jeg misforstod spørgsmålet.

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Dr.Divinator jeg tror ikke helt du forstod mit spørgsmål. På min mark vokser der mange mælkebøtter (er de i vejen eller er det lige meget?) Og det andet spørgsmål gik ud på at vores jord ude på marken er meget lerholdig og derfor enorm hård. Er det ligemeget eller skal jeg ikke regne med at jeg finder det helt store til efterår ? :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
det må fandme være nice at havde sin egen hestemark med friske svampe.. så skal man ikke ud og luske rundt hehe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]