Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Haha og mine ekskæreste har lige beklaget sig over at hun synes jeg behandler svampe respektløst fordi jeg tripper hver 2. måned. :D

Min holdning er at jeg tit dagen efter kan have lyst til mere men det er som om at de indtryk jeg får på at trip ligesom forstærkes når det er ved at være uger eller måneder siden jeg sidst trippede, som om de står i kontrast til min dagligdag og jeg pludselig ser det som noget meget mystisk når det er tid siden. (Jeg er en palle til at forklare mig skriftligt lige nu)

Du må jo ind og mærke i dig selv hvad du synes er forsvarligt rent mentalt for dig. At være ude at rejse kan også være fint og vi har forskellige grænser for hvornår vi har fået nok og gerne vil hjem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Ja jeg tror også jeg har lært at man skal hvertsætte et svampetrip, og det gør jeg skam HELT BESTEMT også.. men jeg synes nu godt trippet måtte være dobbelt så langt :P ehhe

Jeg må bare lære at vente, og tænkte nogle af de ting igennem jeg har lært på trippene...

Det er sikkert også sundest for krop og sjæl

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
@ Gaia, nej du er ikke en palle. Jeg har det umiddelbart på samme måde. Dagen efter kan man godt have lysten til at blive sendt afsted igen, men som tiden går, og man får tænkt tingene igennem, så har jeg en tendens til at føle mig mættet.

Titel: ..
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
hov.. glemte helt at indsætte linket :P . haah
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=19751

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er der nogle der kan fortælle lidt mere omkring hvilke receptorer/signalstoffer psilocybin/psilocin anvender, og hvordan det indvirker på tolerancen overfor svampe?

Med f.eks. MDMA er det jo som bekendt serotonin-lagrene, der bliver udtømt, og som helst skal have min. en måneds regeneration for at man kan få samme virkning ved den samme dose.

Hvordan er tilfældet med svampe, og passer det med den påståede pause-periode på 5-7 dage? (det lyder på mig som en smule for lidt)

- Silver_Bullet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg skal ikke kunne sige, hvilke receptore psilocybin/plsilocin går ind og berøre, men mht. pause på 5 - 7 dage, er det fordi du inden for en uge ikke kan opnå effekt af svampe, medmindre du øjer dosis drastisk. Det er jo ikke tilfældet med MDMA, hvor du sagtens kan opnå effekt, det er bare ikke det samme, hvis du ikke holder den nævnte pause.

Jeg synes det er fornuftigt, at holde meget lange pauser mellem svampe trips (gælder for alle psykedelika), da hovedet har meget at skulle have bearbejdet. Med MDMA snakker vi jo i højere grad social komsammen, hvor psykedeliske stoffer i høj grad ikke egner sig til en tur i byen eller en lørdag aften med vennerne.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg har lavet en tegning om tolerance.

Billede[/img]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Levose (eller andre):

:lol: Hvad er det der 5-HT2a-ting for noget, sådan lidt mere detaljeret beskrevet?

Titel:
Flueknepper kongen

Det er en undertype serotoninreceptor.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
hehe mega grinern! men tror jeg har fået det ud af det som jeg skal bruge.. jeg skal bare holde nogle pauser.. 5dage - 1mdr ville nok være det sundeste ;) men kan sku ikke holde over 1mdr.. trips er bare for sjove :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Delysid skrev:
Men igen. Hvad er folks erfaringer med MAOi ? jeg har læst en enkelt kommentar med det på søgemaskinen og der stod at vedkomne frarådet det og mente man skulle spise nogle flere svampe istedet for...?

Bliver trippet negativt ved indtagelse af MAOi ? Burde det ikke bare bliver meget stærkere og varer længere?

MAOi er ikke løsningen på dit receptor-problem. Det kunne godt lyde sådan, men det MAOi gør er at det sætter din krop ude af stand til at fjerne psilocybinet fra din krop (hæmmer i hvert fald en hel del).

Med alt det hejs, der er omkring MAOi, så er det rimeligt at sige, at det er for eksperter og ikke begyndere, der dårligt nok kan vente en uge inden hvert trip.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]