Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jaspar skrev:
Jeg har så lige et spørgsmål.

Har svampe en størrere sandsynlighed for at fremtvinge en psykose, end LSD har?

Nej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Lilleso skrev:
blazR skrev:
Udover OT vil jeg gerne fraråde dig psilocybin svampe, til dit (måske kommende) første trip.
Jeg har ikke selv prøvet andre psykeldeliske stoffer end svampe, men ser ikke svampe som noget end førstegangsbruger skal rode sig ud i.

Er det ikke lidt selvmodsigende?(dobbeltmoralsk er måske et bedre ord) Du har ikke prøvet andre psykedeliske stoffer end svampe, men synes alligevel ikke at det er noget han skal rode sig ud i, som sit første psykedeliske stof? Uanset hvad, vil jeg erklære mig uenig. Jeg tror svampe ville være fint for dig, eventuelt ved lav dosis - der er de ikke særlig "grove" imo.

Jo, det er muligvis en smule selvmodsigende, men da jeg ikke har prøvet andet end svampe kan jeg ikke komme med et bedre alternativ.

IMO kan svampe også have en "grov" virkning og jeg synes personligt ikke det var særlig godt de første gange.

Fanny skrev:
Og du er et ignorant fjols at høre på! Hvis du ikke kan få dybe oplevelser uden brug af psykedelika, kunne det være at du skulle prøve at kigge indad!

Citat:
Udover OT vil jeg gerne fraråde dig psilocybin svampe, til dit (måske kommende) første trip.

Og jeg vil gerne råde dig til psilocybin. Jeg har selv brugt svampe til at introduceret mange for deres førstegangs psykedeliske oplevelse, og det har altid været godt.

Citat:
Jeg har ikke selv prøvet andre psykeldeliske stoffer end svampe, men ser ikke svampe som noget end førstegangsbruger skal rode sig ud i.

Hvordan kan du så overhovedet råde mowgli til at tage noget andet, når du kun kender svampe??

Hov hov hov!

Nu har jeg jo aldrig skrevet at JEG ikke kunne få dybe oplevelser uden psykedeliske midler!

De erfaringer du har gjort dig med førstegangstrippere og psilocybin, giver dig et andet billede af tingene, end det jeg har. Kan ikke sidde og råde folk udfra dine erfaringer!

Og til sidst; LÆS hvad jeg skriver!

Har aldrig tilrådet nogen at tage noget jeg ikke selv har prøvet i praksis. Har frarådet psilocybin. Grunden til dette, er naturligvis mine egne personlige erfaringer.

Hvordan kan det jeg har skrevet dog tolkes, som at jeg tilråder Moowgli at tage psykedelika jeg ikke selv har prøvet?

//blazR

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
blazR skrev:
Nu har jeg jo aldrig skrevet at JEG ikke kunne få dybe oplevelser uden psykedeliske midler!

Læs dit svar til Banisteriopsis igen. Du gør nar af hendes udsagn om, at der findes andre måder end psykedelika til at opleve livets storslåethed på, hvorefter du sætter en rollersmiley på, som er det samme som at sige, at hun er åndsvag at høre på. Det pissede mig af.

Citat:
Har aldrig tilrådet nogen at tage noget jeg ikke selv har prøvet i praksis. Har frarådet psilocybin. Grunden til dette, er naturligvis mine egne personlige erfaringer.

Ok, det lød lidt som om du rådede ham til at tage noget, så længe det ikke var psilocybin, men der overfortolkede jeg nok. Sorry.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Fanny skrev:
Læs dit svar til Banisteriopsis igen. Du gør nar af hendes udsagn om, at der findes andre måder end psykedelika til at opleve livets storslåethed på, hvorefter du sætter en rollersmiley på, som er det samme som at sige, at hun er åndsvag at høre på. Det pissede mig af.

Det har kun været i god mening at lave sjov med svaret. Jeg har ikke selv oplevet den slags oplevelser uden psykedelika.

Synes bare at navns nævnelse af substitutter var på sin plads.

"Jeg gider ikke ryge cigaretter.. Findes der er substitut?"

- "ja, der er mange andre måder at indtage nikotin på."

Tyggegummi, plaster, pibe, cigar osv ;)

Det er jo fint at nævne at der er et alternativ, men det kan ikke bruges til noget hvis ikke alternativet nævnes..

Men jeg beklager hvis mit svar har virket provokerende.. Det var ikke min mening.

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]