Nu har jeg aldrig snuppet et helt trip alene med svampe, da jeg somregel altid har haft en god ven i baghånden, som jeg enten har opsøgt fra starten af og lidt ind i trippet eller hen mod slutningen.
Men derimod har jeg trippet på andre stoffer alene, hele trippet igennem. Så det er udfra disse erfaringer, at jeg giver dig mine råd.
Det vigtigste er selvfølgelig, at du skaber den perfekte set og setting. Udover det har jeg selv erfaret, at det er godt at smide en masse puder og dyner ud på gulvet, lave en skide god, LANG playlist og så ellers sørge for at have købt ind. Herudover kan det være en god idé at have en trip-killer liggende (eks. benzodiazepiner), hvis der skulle gå noget galt. Det gør der nok ikke, men som man siger:
better safe than sorry.
Når man tripper alene, har man, udfra mine erfaringer, nemmere ved at være introspektiv, og man kan derfor få utrolig meget ud af at trippe alene, hvilket er, hvad jeg har oplevet.
Så alt i alt handler det meste om at gøre dig selv klar på at trippe alene. For dyb introspektivitet kan jo også resultere i, at du ser noget ved dig selv, som du ikke er interesseret i at se.
Jeg bruger selv psykedelika netop for at se disse sider af mig selv, og så bearbejde dem under trippet. Men man skal være helt klar på at modtage alt dette, før man beslutter sig for at trippe - især hvis man vil trippe alene!
Når alt det så er sagt, så vil jeg mene, du bør forsøge dig frem med 1g Psilocybe cubensis i første omgang. Herudover skal du ønskes et godt trip, og under trippet skal du bare nyde det og lytte til god musik. Mere behøver man ikke, når man tripper alene, efter mine erfaringer.