Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
De "opskrifter" jeg har set, til tørring af svampe ved hjælp af en oven siger "put the mushrooms into an oven (with the fan on if there is one) with the heat set to 30 to 35 C (~90 F). Wait 2 to 6 hours. Higher temperatures, even 40 C, destroy psilocybin and psilocin."

Skal dog lige siges, at de fleste ovne har en minimums varmeværdi på 50 grader, så de 30 grader kan være lidt svære at ramme ;)

Ellers, så skulle en såkaldt "Snack Master" (food dehydrator) være ideel til tørring af svampe, men de kan være svære at finde. Jeg har indtil nu ikke haft held; jeg har prøvet min lokale isenkramer og Amazon, men de shipper ikke til DK med den givne vare.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
flimmer skrev:
Nu vil jeg også blande mig lidt.
Svampe skal være knas tørre, altså ikke indeholde noget fugt overhoved, hvis man ikke vil have at psilocybinen bliver nedbrudt.

OG KUN HELT KNAS TØRRE SVAMPE BLIVER TIL STØV, NÅR MAN TRYKKER PÅ DEM.

Så kan de tilgengæld holde nærmest evigt.

Hilsen Gammelpot
(Flimmer)

Nu skal du huske på at de unge nu til dags ikke venter ret meget mere end 5 skoledage før de fråder dem. De er mere besørgede over at de evt. rådner og de må fråde slim.

Men jeg kan kun give dig ret, jeg har selv gemt knastør P. Semilanceata som pulver fra 1984 og det var super potent år 2004. Så det er fremgangsmåden, hvis man vil gemme det til evt. ens egne børn kommer i den alder.
At jeg har spist spids nøgenhat der er ældre end mange brugere herinde kan jeg godt hygge mig lidt over.

Hilsen Gammelsnøvs

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Kaktus Klausen skrev:
At jeg har spist spids nøgenhat der er ældre end mange brugere herinde kan jeg godt hygge mig lidt over.

Hilsen Gammelsnøvs

Det er sgu' sjovt
:lol: :lol: :lol:
Det er altid godt med årgangs svampe, 1984 var et rigtigt godt år, med fin bouquet og farve(r), den har bare tendens til at blive mere tør med alderen :wink:

Hilsen Gammel Smølf

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]