Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
jeg har et par teoretiske spørgsmåll, som jeg stiller fordi at jeg nægter at søge selv, jeg er en doven luder.

Lys:

Det lyder til at der er uenighed om hvorvidt man har brug for ordenlige pærere til at få svampe til at gro, jeg kan forstå og læse mig til at de teoretisk ikke har brug for det til andet end at finde vej. - men påvirket det deres styrke? - og hvor stærk pærer tror i man bør bruge, for at de kan gå efter den?

Varme:

har hørt, at kagerne har det bedst i et varmt rum, hvad bør man bruge til at varme fks. et skab et par grader op? har brug for et forslag, til en ting der bestemt ikke larmer.. en halugenlampe ville være perfekt, men tror bare jeg futter hele mit hus af med sån en.. :D

trykkoger:

folk anbefaler self. at man bruger en trykkoger - men kan det lade sig gøre uden? og i så fald, bør man så bare koge sine kommende kager i længere tid? - og er det overhoved muligt? har det en indflydelse på styrken?

milijø:

ja, har læst over det hele at alt skal være så sterilt som overhoved muligt, specielt der hvor man skal koge og fixe kagerne, før de skal stå. - men hvad med stedet de skal stå? hvor sterilt skal det være? hvor sterilt skal stedet de skal gro være?

desuden har jeg flere slags svampe voksende på min krop, mest i underlivet - kan dette have en indflydelse? eventuelt gøre at der går mug i mine kager?

udluftning:

ja, de har jo brug for nyt luft - men hva skal man gøre for at der ikke kommer spore med ind derfra? og hvor vigtigt er det at man har aktiv udluftning, kontra passiv? - skal siges at der er mange spore i luften på mit værelse, da jeg bor der.

ud over dette tænkte jeg på, de glas jeg skal bruge, er der nogen former for mad på glas, som smager godt, for jeg har det lidt dårligt med tanken om at skulle spise 15 glas gelé :(

undskyld for at jeg misbrugte jeres tid, hvis i nåede at læse herned til, før i tænkte jeg var uden for pædagogisk rækkevide. - btw. dette post er udelukkende lavet for at få postcounts, jeg er for uintelligent til at gro svampe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Jeg tror sku ik du skal regne med at få dyrket svampe med den indstilling!

:utfse:

Nu har jeg gjort lidt af arbejdet for dig:
http://www.shroomery.org/4/Grow-Mushrooms
http://erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_mmgg.shtml

Flimmers projekt er også guld værd hvis du vil igang med at dyrke: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16694

Så må du selv søge videre derfra.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
byebyebye skrev:
btw. dette post er udelukkende lavet for at få postcounts, jeg er for uintelligent til at gro svampe.

:lol:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
byebyebye skrev:
jeg har et par teoretiske spørgsmåll, som jeg stiller fordi at jeg nægter at søge selv, jeg er en doven luder.

byebyebye skrev:
undskyld for at jeg misbrugte jeres tid, hvis i nåede at læse herned til, før i tænkte jeg var uden for pædagogisk rækkevide. - btw. dette post er udelukkende lavet for at få postcounts, jeg er for uintelligent til at gro svampe.

Hvad sker der for indstillingen? :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
simpelt nok

Der er skrevet et utal af posts herinde, chancen for at jeg ville kunne finde noget der delvist ville kunne svare mig på mine spørgsmål er næsten 100 -

og ja, der er massere af guides, det er sådan set meget specifikke spørgsmål, skrevet på en latterlig fason, fordi jeg ved at der vil blive fluekneppet...

og teoretiske.. self er de det, der er ingen herinde der gror svampe eller kunne finde på den slags, det er jo ulovligt!

og læg mærke til at jeg stadig ikke har fået et eneste svar, dog har en person været så venlig at fortælle mig at jeg skal gennemlæse internettet <3

mangler bare at få at vide at jeg har postet et forkert sted :D

anyways, ku jeg få lidt svar på mine spørgsmål?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Lys er ikke så vigtigt, det bruges kun fordi at svampene gror imod lyset, for at komme ud i det fri og sprede sine spore.

Varmen kommer an på vilken slags svampe du vil dyrke, men mellem 20 -30 grader er ok.

Trykkogeren bruges fordi fremmede svampespore dræbes ved temp. over 120 grader. Du kan bruge en ovn 160 grader i 4 timer istedet. problemet er at du mister fugt i mediet, som så skal tilsættes påny, med risiko for at forurene det hele igen.

Miljø: ja det skal være rent.

Udluftning: Du kan godt lade låget blive på kagerne, det tager bare længere tid. Når først de er fuldt koloniseret er de meget modstandsdygtige.

Hvis du vil have andet en gele og kaviar, har jeg set nogle glas med andepaté fra frankrig, men så er det 25-30,-kr pr. stk.

God fornøjelse

Hilsen Flimmer

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Spar har Arfmann sennep på tilbud. 7.95 for et glas.

Titel:
Medlem

byebyebye skrev:

og læg mærke til at jeg stadig ikke har fået et eneste svar, dog har en person været så venlig at fortælle mig at jeg skal gennemlæse internettet <3

mangler bare at få at vide at jeg har postet et forkert sted :D

anyways, ku jeg få lidt svar på mine spørgsmål?

siger det ikke lidt sig selv, at folk ikke gider hjælpe, når du siger du nægter at søge lidt selv?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]