Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
hey allesammen.. ville lige høre om hva der normalt er mest kraftigt af et trip på Hawaii svampe eller et på mexicanske.. har prøvet begge dele og synes egentlig der sku flest til af de mexicanske... kan det passe at de er kraftigere???

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
yes, hawaii er stærkere, kan ikke lige huske præcist hvor meget, men søg og der skal findes!! :wink: Og velkommen til! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ok, har lige checket, i følge vores eget leksikon har hawaii 0.85 % Psilocybin og cubensis 0.63 % ...

http://psychedelia.dk/leksikon/?ent/psilocybin/info

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
okay.. synes også godt jeg ku mærke en del forskel.. men tak for hjælpen mester... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

En normal dosis af tørrede Psilocybe cubensis ligger mellem 1-3 gram afhængig af hvor stærkt et trip man vil have.

En normal dosis af Panaeolus Cyanescens (Copelandia) ligger mellem 1/3 til et gram afhængig ah hvor stærkt et trip man vil have.

Dvs. at IMO så er de såkaldte "hawaii" 3 gange så potent end de Mexikanske..
Dog har jeg prøvet Psilocybe cubensis af Hawaiian strain, som var ufattelig potent.. Tak Elybator :twisted:

/Kaptajn Knark

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg synes altså mexicanske giver det fedeste trip.. Synes man bliver blæst på en anden måde af hawaii

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Theis J skrev:
Jeg synes altså mexicanske giver det fedeste trip.. Synes man bliver blæst på en anden måde af hawaii

Nu indeholder Psilocybe Cubensis jo også en større mængde af stoffet Psilocin, og selvom dette såvidt jeg husker omdannes til Psilocybin i kroppen, så betyder jo ikke at rusen bliver helt den samme.
GBL omdannes jo også til GHB i kroppen, men derfor beskriver de fleste alligevel rusen som værende mere "beskidt" og "alkoholagtig."

Måske eksperterne har lyst til at kommentere på denne forskel, og hvorvidt den medfører nogen signifikant forskel?

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Nu indeholder Psilocybe Cubensis jo også en større mængde af stoffet Psilocin, og selvom dette såvidt jeg husker omdannes til Psilocybin i kroppen
Mener nu det er omvendt.. Phosfor-gruppen bliver vist sorteret fra i et "blod-bane-filter" kroppen..

Psilocybin -> kroppen -> Psilocin -> trip

/IC

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Infected Cope > Det er muligt, det er somsagt længe siden, jeg har læst om det. Anyways, så er det jo same differance i forhold til det andet jeg skrev.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er Psilocybin der bliver omdannet til Psilocin (ihvertfald i teorien).

I TIHKAL skriver Shulgin:
Citat:
There are two generalizations implicit here, one of which I am quite at peace with, but the other is both complex and disturbing. The OK item is the casual equation between the hydroxy compound psilocin, the acetate ester, and the phosphate ester, psilocybin. As I had discussed in the CZ-74 to CEY-19 entries in 4-HO-DET, there is no proof that the ester goes to the indolol metabolically, but it is a good guess, and there have been no demonstrated differences in their pharmacology. Ditto here, with psilocin and psilocybin. I have explored both of them as pure chemicals, and I find them completely interchangeable as to their pharmacological properties.

Når folk bare skriver mexikanske eller Hawaii er det fuldkommen umuligt at vide hvad i snakker om da både Psilocybe Cubensis og Panaeolus Cyanescens har strains kaldet "Hawaii".

Jeg har i øvrigt også set både Cubensis og Cyanescens blive solgt under navnet Hawaii dengang staden stadig var åben.

Her er lidt info om indholdet i analyserede svampe http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]