Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
Nogen som har prøvet dette?

Gummihuasca

Citrus

Kort fortalt drejer det sig om at man skal kunne potentiere svampene op til 5x så kraftigt trip med forskellige frugt-juicer med lav pH. Jeg har ikke lige fattet hvorfor det virker, men det ser ud til at det er godt gennemtestet og jeg skal da helt klart selv prøve dette næste gang (snart).

Citat:
This is all with 1g of powdered cubes, nothing special about the strain or anything, I usually took an eighth of these to trip with good visuals. With this 1g in the shotglass grapefruit juice method I got more than I normally get off 3.5g -- I know mushrooms and I know my body, this was no placebo. I'm not ever doing shrooms any other way.

Havde da været lækkert hvis man kan få op til 5x så meget ud af svampene med denne metode :P

Ps. sorry hvis dette er old news

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Room 420
Jeg tror ikke, der er noget, som kunne få mig til at drikke 75 cl koncentreret Ribena... :P
Men sig endelig til hvis du forsøger!

Det med citronerne lyder dog ret tiltalende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
hehe ja jeg synes osse det lyder af meget med ribena-tricket der.

Men den anden metode med at pulverisere svampene og drikke dem i et shot med tranebær,citron og/eller lime juice skal da prøves.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kunne ikke lige se, hvor I læser det med citron...

Skulle det være i bare en af delene (tranebær, citron eller lime) eller skulle det være alle tre?
Og skulle det være saften direkte derfra eller bare en gang Rynkeby?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat fra tezcatlipoca's første link:
Citat:
dingleberrysalad's report on Lemon/lime Juice:

I agree 100%! I tried this method out for the second time on friday and it kicked my ass again! It was totaly amazing! I will problably never eat a full eight of shrooms again in my life because there is no need for it! If there is anyone out there who hasn't tried this yet, WHAT THE FUCK ARE YOU WAITING FOR!

I took one lemon and one lime and juiced them and mixed well with only 1.7 grams of dried shroom powder and let it sit for 5 minutes and then drank it. I normaly take 3.5 grams of shrooms, but with only 1.7 grams and 1lemon and lime I had the most vivid visuals I have ever seen!!! I was laying on my trampoline after smokein a bowl topped with kief and staring at the stars. The whole sky was covered with a hallucination of red, yellow, and orange all swirling and twisting together and the stars were twinkling through. I have never seen an open eye visual that amazing and vivid and real! And from only 1.7 grams! It blew my mind.
This really works people so be carefull. You could end up tripping hard than you even imagined possible!

Og lidt længere nede i samme tråd skriver en anden:
Citat:
Its long been common knowledge that if you drink cranberry juice before and during shroom consumption it potentiates it to some degree.

:roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Tak for det.
Det er da et ganske brugbart råd for os fattigrøve :-) Lidt ligesom når man som knægt prøvede at drikke øl med sugerør, fordi man havde hørt, man blev mere fuld!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Mht. til citron-tricket, ser det ud til at de fleste mener, at det er den lave ph-værdi, som omdanner (en del af?) psilocybinen til psilocin "på forhånd", altså sådan at kroppen ikke selv skal metabolisere det hele.
Citat:
And to reiterate my hypothesis: The acidity in the juice causes a significant amount of the psilocybin in your cup to be converted to psilocin, which means that your body has little, if anything, to metabolize when you drink it. -"Pre-digested"

So three things contribute to the 'increased' effects:
#1: The psilocin starts working its magic (entering the bloodstream and brain) faster and easier than usual, since there is a much smaller amount of psilocybin to be metabolized than usual.

#2: Your juice drink is highly concentrated. That is to say, a high ratio of mushroom-to-juice. Swallowing that in one or two gulps is a no-brainer for explaining why things happen faster.

#3: The mushrooms are powdered. Maximum surface area = minimum amount of time to digest it.

Så er der også en der mener, at C-vitaminerne som den antioxidant den er, kan være med til at "beskytte" alkaloiderne, sådan at de ikke går til spilde?

Citat:
Vita-C is a good antioxidant (correct me if i'm wrong), thus it could help to prevent oxidation of the alkaloids are they are passed thru the body and on their way to the liver to be converted to psilocin/nor-b). it also seems possible that some psilocin isnt proccessed into the brain the first time thru the body, and may degrade before its "used" , so maybe the concentrated anti-oxidants in the blood system helps to "preserve" the alkaloids in the body.

Er ikke kemiker/biolog nok til at afgøre om dette holder, men det skal da afgjort testes inden længe. Rapport følger :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lyder spændende. Klart et forsøg værd :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja, det lyder rigtig spændende! Meld endelig tilbage!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Tja, så er det afprøvet. Jeg synes ikke, jeg har nok erfaring med svampe til afgøre om det virker eller ej. Jeg har skrevet om det i denne triprapport http://psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=852. For at gøre en lang historie kort, oplevede jeg en lille intensivering af trippet og et lidt hurtigere onset (ikke specielt behageligt), mens en kammerat jeg trippede med, insisterede på at det virkede virkelig godt.

Kan kun opfordre til, at nogle mere erfarne svampehoveder afprøver denne metode og kommer med deres vurdering.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har også forsøgt med 1,5g blendet Cubensis og saft fra en lime og en citron.

Jeg var allerede begyndt at trippe efter 20 min. og da der var gået en halv time peakede jeg så onsettet bliver helt klart hurtigere. Mht. om det blev mere intenst ved jeg det faktisk ikke. Peaket varede måske et lille kvarter hvor der virkelig var knald på og derefter var resten af trippet ret roligt og ikke spor intenst.

Jeg må bare få noget mere erfaring for at kunne vurdere det bedre, men regner jeg ikke med at jeg gider og arbejde med foreløbigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]