Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Hey vil lige spørge om man kan drikke dagen efter man har spist syller, for har ikke kunne finde det på nogle af de links jeg har set.
På forhpnd tak :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det kan du sagtens.. Ingen problemer dér. Selv om hvis dit ønske var at få noget konstruktivt ud af dit svampe trip så er det måske ikke en videre god idé, da du let glemmer meget efter at have drukket :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
endnu et grundlag for at holde sig fra alkoholen og holde sig til psilocybinen..

Smadrer ikke nær så mange hjerneceller, og du er frisk dagen efter, + De er meget vigtigere rent eksistentielt :D

Majn jeg elsker det stads!

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Alkohol og psilocybin påvirker hjernen ret forskelligt, så jeg skulle ikke mene at der er nogen neurologiske grunde til at man ikke skulle drikke dagen efter et trip. Eller under et trip for den sags skyld, jeg kan sgu godt lide et par bajere til syre 8). Til gengæld kan svampe godt være lidt hårde ved psyken, og jeg føler mest jeg har behov for at slappe af dagen efter et trip. Ovenpå sådan et trip synes jeg også at man føler sig ret fremmedgjort overfor det meste som har med alkoholindtagelse at gøre. Men det kan godt være at det bare er mig :)

Infected Cope skrev:
Smadrer ikke nær så mange hjerneceller

:x :x :x

Kunne du ikke udtrykke dig bare lidt mere uklart? Alkohol smadrer ikke hjerneceller, det dræber dem, og nyere forskning viser endda at det ikke engang er neuronerne det går ud over, men derimod de isolerende celler, gliacellerne. Og psilocybin går sgu ikke ind og dræber nogen former for hjerneceller. Det vil jeg i hvert fald gerne så noget dokumentation for.

Vil du ud med et budskab må du formulere det ordentligt, sådan noget ævl holder ingen steder. Du skal være velkommen til at skrive en eller anden flabet post, som du plejer når jeg irettesætter dig, men faktum er at du skriver noget forkert, og vi er mange, deriblandt admins, som ønsker en faktuel tone her på boardet.

Det er okay at du ikke kan lide alkohol, men vær nu lige en smule objektiv, og tænk over hvad du skriver. For hver gang der bliver skrevet noget forkert er der 10 Cola-Tonnyer som går ud og fortæller det videre til deres colavenner, og så har vi en ny myte kørende. Og det er vi vidst ingen der ønsker :roll:

Senest rettet af Dr. Phibes 10 nov 2005 21:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
*JENSUS*

Ok.. så laver jeg den om.. sådan at også du forstår mig..

Nedenstående er personlige meninger og påstande:
Psilocybin giver mig en følelse af at være ~endnu mere~ mig selv.
Alkohol giver mig en følelse af at mine hjerne holder op med at virke jo mere jeg indtager. Dvs. lige modsat svampenes virkning.
Med psilocybin er jeg frisk dagen efter, og har ikke ondt i hovedet.
Med Alkohol er jeg smadret, kan knap nok tænke, og har ondt i hovedet.

Jeg er ikke inde bag kemien ved alkohol, så derfor var min post en påstand. intet mindre.. Men med det jeg har skrevet overfor, synes jeg at have god grund til at sige at alkohol er langt mere usundt for krop og sjæl end svampe.

Alkohol og svampe er i følge min opfattelse komplette modsætninger.

Det kan godt være at du synes hele den del af verdenen der ikke interesserer sig for det samme som dig, er idioter.. hmm.. mener sågar du har skrevet noget i den dur engang :wink:
Men så synes jeg at du skal lave et forum hvor kun klog og overlegne mennsker som dig selv kan side og bitche hinanden fordi du (-/måske i) kan :roll:

du skriver selv at alkoholen ødelægger nogle celler. Men at psilocybinen ikke gør, eller at der ikke er fundet beviser for det. Og hvis psilocybin ødelægge hjerneceller, så vil du se beviser.
Hvorfor skriver du så, hvis vi er enige?

Nu har jeg argumenteret for svampene... og jeg kan godt blive ved..

Siden du skriver en kritik af det jeg skrev er det så logisk nok din tur til at argumentere for alkohol..

Pøj med det Jensus drengen :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Er godt klar over at sitet netstof.dk er amatørarbejde, men den animationsserie, som de linker til er faktisk ok, så vidt jeg kan se (det er 100% sikkert heller ikke dem selv, der har lavet den).

http://www.netstof.dk/site/Drugs_in_the_brain/

Her kan man blandt andet se alkoholens umiddelbare neurologiske effekter, det er sku en længere historie. Præcis hvordan alkohol nedbryder hjernen på langt sigt ved jeg ikke, ved bare at det er et organisk opløsningsmiddel og som sådan skadeligt for levende væv - og så har man jo hjerneskannet alkoholikere og har kunnet konstatere hvordan deres hjerner rent faktisk er skrumpet.

Der er desværre ingen illustrationer af psylocybin/psylocins virkninger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Cope* Jeg tror ikke at Jensus argumenterer for hverken alkohol eller svampe. Han pointerer bare at det er vigtigt at formulere sig så korrekt som muligt. Det kan jeg kun give ham ret i. Hvis vi formulerer os præcist, benytter fyldestgørende argumentation og ikke fremsætter uunderbyggede påstande er vi alle sammen med til at skabe en bedre vidensdatabase (som Psychedelia.dk jo efterhånden er). Og det er jo i vor alle sammens interesse. :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Halifaxxx skrev:
Hvis vi formulerer os præcist, benytter fyldestgørende argumentation og ikke fremsætter uunderbyggede påstande er vi alle sammen med til at skabe en bedre vidensdatabase (som Psychedelia.dk jo efterhånden er). Og det er jo i vor alle sammens interesse. :)

Nu mangler vi bare at få organiseret dén viden. :-)

Titel:
Medlem

jeg drikker nogle gange når jeg har gumlet svampe. et par øl kan være dejligt... jeg har dog aldrig den store lyst til at drikke meget når jeg er på svmpe da svampe godt kan give en trykken i maven, og så er det ikke altid lige dejligt at drikke, da det ofte for mig kan øge den trykken og ved "normal" druk dose kan jeg godt få kraftig kvalme... men et par iskolde bajere er jo næsten altid dejligt, så er det sgu næsten ligemeget hvad man er på synes jeg...

selvfølgelig ikke blandet med GHB ol. der kan gøre skade...

denne tråd er ikke en opfordring til at drikke når man er på stoffer, men et vidnessavn om at jeg nyder alkohol i små doser når jeg er påvirket af stoffer.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
funk_of_the_punk skrev:
selvfølgelig ikke blandet med GHB ol. der kan gøre skade...

Ikke mere skadeligt end alkohol, hvis man tager den rigtige dosis...

Titel:
Medlem

slettet

Senest rettet af deletedusername 16 okt 2013 14:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
jeg syntes altid at øl og andre substanser med kulsyre bliver ligsom en klat snot i munden på mig når jeg er på svampe el. lsd bliver altid mega noia om der er nogen der har spyttet i min bajer....
det er somom at alt med brus bare føles tykkere???
er der andre der har samme erfaring???

-tyk karse

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ahh, jeg troede du mente en kombo af svampe og GHB, ikke en kombo af svampe, GHB OG alkohol.

For mig at se er der ikke den helt store forskel på at indtage alkohol eller GHB når man er påvirket af andre substanser. Dog foretrækker jeg selv en kold øl (gerne en gylden dame), det smager bedre end GHB og jeg undgår den kvalme, der ofte følger med slutningen af en GHB-rus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]