Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Vil lige bakke op omkring, hvad der blev sagt om Salvia. Hvis Hash nåede et 1-tal på vildheds-skalaen, så nåede svampe et 4-tal, LSA et 5-tal, LSD et 6-tal, og Salvia lå oppe ved en 12 stykker. Jeg har prøvet det 2 gange, hvor jeg 2. gang var så uheldig at tage lidt for meget; hvad der er utroligt nemt at gøre.

Det var for et par år siden, og jeg venter mindst et par år endnu med at prøve hende igen. Hun er magtfuld, men også nådesløs og brutal. Jeg vil slet ikke anbefale hende så tidligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Så må jeg vist hellere lade være med det , og holde mig til svampe :shock:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Psyko skrev:
Der er altid en risiko, men et lavdosis badtrip vil som en tommelfingerregel være værre end et højdosis badtrip.

Vil du ikke uddybe det, jeg vil nu mene man nemmere kan styre sit trip ved lav dosis, og undgå et badtrip.. Eller minimere det i alt fald.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Converge2pi skrev:
Vil lige bakke op omkring, hvad der blev sagt om Salvia. Hvis Hash nåede et 1-tal på vildheds-skalaen, så nåede svampe et 4-tal, LSA et 5-tal, LSD et 6-tal, og Salvia lå oppe ved en 12 stykker. Jeg har prøvet det 2 gange, hvor jeg 2. gang var så uheldig at tage lidt for meget; hvad der er utroligt nemt at gøre.

Det var for et par år siden, og jeg venter mindst et par år endnu med at prøve hende igen. Hun er magtfuld, men også nådesløs og brutal. Jeg vil slet ikke anbefale hende så tidligt.

hvadfanden er det for en måde at dele psykedeliske stoffer op på? :(

Titel:
Dedikeret medlem

"vildheds skala" er et spørgsmål om dose.. alt bliver vildt, i den rette dose :wink:

Men istedet for de 15 stykker, opvej dem i vægt, og se hvad de vejer 0,5-0,7g det med 15 kan jo svinge noget mere i vægt, end sandsynligheden for en ekstra potent svamp kan rykke trippets styrke..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Det er da en udemærket måde at give en person der ikke har nogen erfaringer med div. psykedelia en forståelse for hvor kraftigt salvia er. Den er en slags pædagogisk korrekt vel sagtens :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
axia skrev:
Psyko skrev:
Der er altid en risiko, men et lavdosis badtrip vil som en tommelfingerregel være værre end et højdosis badtrip.

Vil du ikke uddybe det, jeg vil nu mene man nemmere kan styre sit trip ved lav dosis, og undgå et badtrip.. Eller minimere det i alt fald.

Godt du påpeger det, der er selvfølgelig tale om en slåfejl fra min side.
Jeg mente det omvendt! :)

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Varer et salvia trip ikke omkring 5 minutter? Så hvis man får et badtrip, så går det da hurtigt over igen.. det er da et plus ved salvia.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, heldgivis varer Salvia rusen kun kort tid. Alkohol og hash varer jo meget længere... men det har jo ikke så meget med vildhed at gøre.

Som Axia siger, så er det med "vildhed" min måde at opdele, hvor svært det er at styre. Det er udbredt på nettet, hvis man søger, at Salvia er meget uregérlig; selv DMT-hardheads siger ofte, at Salvia simpelthen er langt, langt sværere at holde under kontrol, hvis man tager bare en lille smule for meget (hvad der er nemt at komme til). Beskrivelsen af for meget Salvia er ofte, at brugerens øjne simpelthen minder om øjne fra et vildt dyr... og det tror jeg meget fint kan dække min egen oplevelse med hende. Selv mister jeg aldrig rigtig kontrollen under svampe eller LSD, men en moderat Salvia gjorde at jeg mistede mig selv mere end nogensinde før, og en overstærk Salvia fuckede mig fuldstændigt og aldeles totalt op. Komplet. Jeg forstod simpelthen slet ikke, overhovedet, hvad jeg lavede, og fortrød meget ikke at have vist hende mere respekt. Det var for to år siden, og der går mindst et par endnu, før jeg nærmer mig hende igen.

Anyhow, jeg tror at Armag kan finde meget mere sikre og positive oplevelser andetsteds, hvor jeg synes at svampe er et godt, første bud; at Salvia er lovligt, siger kun noget omkring hvor irrationelle vores love er. Iøvrigt tilhører Salvia en helt anden klasse og virkemåde end svampe, LSD, meskalin, og andre Entheogener. Kemisk og biologisk. Jeg er selv ca. lige så tilbageholdende overfor at kalde hende "psykedelisk", som jeg er overfor at kalde Ecstacy "psykedelisk". Ecstacy kalder jeg hellere en "empatogen", og Salvia skal helt sikkert også have sin egen kategori.

Senest rettet af Converge 22 sep 2004 16:59, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan man heller ikke styre Salvia, hvis man nu prøver et par tørrede blade, eller en 1x estrakt ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Ja, heldgivis varer Salvia rusen kun kort tid. Men det er IMHO intensiteten, det kommer an på; alkohol og hash varer længe, men det er lige meget.

det vil jeg så ikke give dig ret i, mange oplever badtrip fordi de ikke bryder sig om at være så langt fra deres almene sindstilstand i længere tid, men det er blevet diskuteret ganske fornyligt i en tråd om Meo-DMT.

Citat:
Som Axia siger, så er det med "vildhed" min måde at opdele

Hvordan definere du vildt? er det med mange visuals, stor tankeændring, almen blæst følelse, bodyload og eller ud af kroppen oplevelser?

Lad os lige slå fast at alle stoffer kan være vilde bare dosen er den rette + at alle psykoaktiver virker meget forskelligt fra person til person.

Jeg fx. har meget få gange fået en ordentlig virkning ud af salvia selv ved STORE doser, hvorved der med DMT altid er succes.

Citat:
Varer et salvia trip ikke omkring 5 minutter? Så hvis man får et badtrip, så går det da hurtigt over igen.. det er da et plus ved salvia.

et badtrip kan godt føles MEGET længere!!! :twisted:

Citat:
Kan man heller ikke styre Salvia, hvis man nu prøver et par tørrede blade, eller en 1x estrakt ?

Igen er det jo self meget foskelligt fra person til person, men hvis du fx. starter med bare at ryge bladene og holder dig fra ekstrakterne kommer du aldrig helt galt i byen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vil jeg starte med bladene :) Men jeg må hellere lige være fortrolig med svampene først :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig *kan* man godt styre Salvia, og det er selvfølgelig meget nemmere at styre med blade end med ekstrakt. Jeg vil dog mene, at der er signifikant større risiko for at man mister kontrollen over Salvia, sat i forhold til andre stoffer.

Altsammen meget subjektivt. Men det er forholdet imellem hash og svampe for den sags skyld også. Jeg tror dog alligevel, at du kan finde komparativt mange artikler på bl.a. Erowid og lign. der maner om enorm forsigtighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]