Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
okay... mig og en af mine venner har lige bestemt os for at prøve at spise lidt svampe når det bliver sommerferie...

1.i starten ville vi ud og samle spidsnøgenhat, men da jeg undersøgte det viste sig det vidst er for sent at finde nogen, er det rigtigt eller kan man stadig finde nogen rundt omkring?

2.så overvejer vi at købe et growkit, men så er det jeg ikke aner hvilke svampe man får med dem,eller hvilke sites vi burde købe et fra. Også om det er rigtigt nok at det kun tager 1-2 uger med growkit, og hvor længe det tager for svampene at tøre?`(for de skal da tøres inden man spiser dem ikke?)

grunden til tiden er en faktor er at vi skal helst kunne nå at spise nogen i den periode han er alene hjemme(4 uger)

på forhånd tak (=

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
1. Nej, de dør kort efter første nattefrost er faldet. Men til efteråret er der atter en sæson! :)

2. Du må selv finde ud af hvor du får dit kit fra. Hvis det er første gang du dyrker, vil jeg råde dig til at købe strain'en Psilocybe Cubensis. Det er den art som er lettest at kultivere. Fra du starter kittet går der omkring 2-3 uger før du kan høste første gang. Jeg har ladet mig fortælle af visse svampedyrkere, at svampe kan blive ved med at dukke op i op mod to måneder efter starten. Mht. tørring, så er det ikke en streng nødvendighed, hvis de skal spises med det samme. Men hvis de skal gøres langtidsholdbare, skal de nok tørres en 4-5 dage.
Held og lykke med det!

/karma!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
1. i skal nok ikke satse på at finde nogen, nej :)

2. ja, det passer meget godt med 2 uger før 1. flush er klar til høst. men med lidt held skulle i gerne kunne høste flere gange, med en uges mellemrum. men i må jo bare skille jer af med kittet når det er tid, og samle så mange i kan nå. der er flere forskellige growkits, men de mest udbredte er almindelige mexi'er.
tjek linksektionen for sites, eller brug google (det er verboten at udveksle kilder her). der er nogen udemærkede butikker i holland.
og nu har jeg ik selv prøvet at tørre svampe, men hvis jeg husker rigtigt tager det vist en dags tid, med mindre man bruger ovnen eller ligende... det er ikke nødvendigt at tørre dem inden indtagelse, men hvis man ikke er meget for smagen er det en fordel.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Spids-Nøgenhat er væk nu jo, den finder man nok først igen til efteråret, men der skulle være andre psilocybin indholdige svampe i DK, tjek evt. de andre topics om dette.

Svampene fra et growkit behøver ikke at være tørre, det behøver dem fra naturen heller ikke, du skal bare regne, med at æde ca. 10 gange så meget i vægt når de er friske.

Hvornår svampene i et growkit er færdige tror jeg er lidt forskelligt, de fleste jeg har hørt om er indenfor 2 uger. Men du kan heller ikke være helt sikker på hvor længe de er om at komme med posten.

Senest rettet af BRB 24 feb 2004 17:33, rettet i alt 1 gang.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
KaFFeGrums skrev:
okay... mig og en af mine venner har lige bestemt os for at prøve at spise lidt svampe når det bliver sommerferie...

1.i starten ville vi ud og samle spidsnøgenhat, men da jeg undersøgte det viste sig det vidst er for sent at finde nogen, er det rigtigt eller kan man stadig finde nogen rundt omkring?

2.så overvejer vi at købe et growkit, men så er det jeg ikke aner hvilke svampe man får med dem,eller hvilke sites vi burde købe et fra. Også om det er rigtigt nok at det kun tager 1-2 uger med growkit, og hvor længe det tager for svampene at tøre?`(for de skal da tøres inden man spiser dem ikke?)

grunden til tiden er en faktor er at vi skal helst kunne nå at spise nogen i den periode han er alene hjemme(4 uger)

på forhånd tak (=

1. Du skal være ufattelig heldig hvis du finder nogen... og der er simpelthen faldet for meget sne og vi har haft for mange frostgrader til at nogen svampe kan overleve. Så jeg ville ikke satse på det, hvis jeg var dig.

2.
a) For links til forhandlere, kig i linksektionen. Sats på mexicanske.

b) Det kan tage mellem 1 uge til 4 uger før svampene er helt fuldvoksne (ved 4 uger skal man dog være lidt uheldig - kender et par stykker der har oplevet det). Men det er meget typisk at der går fra 2 uger til 2,5 uge.

c) De behøver ikke at være tørre, før I spiser dem. Faktisk virker de bedst, når de er friske, da færre molekyler er ødelagte.

Grunden til, at folk vælger at spise dem tørre, er fordi de er nemmere at have med at gøre. F.eks. er det nemmere at veje dem, da der næsten ikke er mere vand i dem. Men en god tommelfingerregel er, at man dividerer med 10 for at sammenligne vægten af friske svampe med tørrede.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
tusind tak for alle de fine svar (=

jeg skal nok skrive om grow'et,trippet og det hele engang i sommerferien (=

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
En anden psilocybin svamp her i danmark hedder Panaeolus subbalteatus eller randbæltet glanshat (jeg skrev glanshat og ikke hjælmhat! Den sidste er dødelig giftig!)

Den kommer op i det tidlige forår og efterår, efter god regn, og den gror gerne på råddent hø og dyreekskrementer. Her er et link:

http://home8.inet.tele.dk/larri/HALU/HPDIV.HTM

Og her er en lang artikkel som er værd at læse:

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... cle1.shtml

Jeg er selv blevet lidt lun på svampen, og vil ud og finde den her til forår :)

Hilsen Fanny[/code]

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ja nu skal der jo ikke gå KlogeÅge i den - men det skulle efter sigende være muligt at finde Spids Nøgenhed, når temperaturen sniger sig over nulpunktet og holder sig dér et stykke tid. Altså om snart... Må dog indrømme at jeg ikke selv har haft det store held med at finde nogen på denne årstid, men jeg giver ikke op.
- Opfølgning følger...

*Jeg har tilladt mig at lave farven på teksten i dit indlæg om, da det gør det meget lettere at læse.
Mvh. Deres moderator, Saiko-Pod

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
@KaFFeGrums
Kom der aldrig nogen opfølning ang. hvordan dit grow-kit udviklede sig og om i nogensinde fik et godt trip i den alene måned i havde :D

Håber lige at høre fra dig hvordan det gik, jeg er selv helt ny på denne side og skal til at starte mit første kit op idag, håber sku det kommer til at virke.

Jeg opdatere udviklingen, du kan følge den i tråden, "at dyrke selv"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]