Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ey

jeg besluttede mig for præcis 6uger siden at jeg ville tage en pause med at ryge hash, men sys bare mit liv og min hverdag er fuckdt heeeelt op.... det er blevet svært at stå op og ellers bare få min skolegang til at fungere optimalt.. jeg sys selv at jeg tåger mere end denang jeg røg..
Have det slet ikke på samme måde da jeg stoppede på at tage snitter.. hvilket jeg ikke har gjordt siden sommeren ´03..

hvorlænge går der ca før jeg får kørt min hverdag ovenpå igen?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gi' det lige 2-3 måneder før du er klaret helt op...
Det er langt fra unormalt at få endnu dårligere hukommelse og motivation efter et massivt hashmisbrug.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det kan jo godt blive meget vanedannende, så det skal du lige ud af først. Man siger at den første måned er den værste, men i dit tilfælde ville jeg nok nærmere sige at de første 1-2 måneder er de værste.

Bare hav tålmodighed og hæng på i skolen - det skal du nok få gode resultater ud af i sidste ende, selvom det til tider ser meget håbløst ud :)

Ellers så sørg for hele tiden at have noget at lave, så du ikke sidder helt for dig selv og overgiver dig til tanken om at ryge hash for at få det godt igen/blive afslappet. Køb et spil der kan underholde dig i mange timer, sov ud efter skolen hvis du kan (så går tiden hurtigere), vær sammen med venner og familie så du har andet at tænke på, osv. I weekenderne kan du jo altid gå ud og drikke dig fra sans og samling med vennerne - det er hyggeligt og det skal nok også få dig til at glemme hash et øjeblik ;)

Bare hold dig selv beskæftiget, hæng på i skolen og ha tålmodighed - så gør du det lettere for dig selv. Som dex siger, så skulle en 2-3 måneder gøre det. Du er halvvejs :)

Held og lykke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
ja det er videnskabeligt bevist at man husker dårligere når man stopper med den fede.

jeg tror at det er fordi ens hjerne vender sig til at få thc, og den tilvænner sine funktioner(at huske), efter at den konstant har thc i sig, og når det hører op, skal den tilvænne sig til at den ikke får det mere.

Sørg for at undgå de venner der ryger, det er så vigtigt at du ikke falder tilbage igen :)

Flot at du kan holde 6 uger...

Og ja som de andre siger, hold dig selv beskæftiget!

Det som jeg gør for tiden er at opsøge så meget information omkring hash, og i det hele taget stoffer. Og få proppet ind i mit hoved at det er skadeligt. For at gøre det nemmere for mig selv at sige nej, for jeg kan slet slet ikke tåle det.
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... logi-4.htm

Men fortsat held og likke herfra ihvertfald! det er den rigtige vej

Titel: Enig
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bornholm
Jeg er enig med de andre.

Flot klaret. 6 uger er en fantastisk præstation.

Du skal nok regne med det tager 2-3 md før det er ude af hovedet. Den nemmeste måde, for mig ihvertfald. Var at gå til rigtigt meget styrketræning, Badminton,løb osv. Mens jeg var på ved ned. Dvs fra Dag 1 til dag 90. Udelukkende for at give kroppen noget andet at være afhængig af. Istedet for f.eks. Slik, smøger eller lign.

Så lav noget sundt. gå tur 1-2 timer om dagen. Det tager man ikke skade af.

Mvh
KBmaster

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
OzzA@ > Nu er der gået et par uger siden du skrev første gang. Hvordan går det? Holder du dig stadig fra hash, eller er du begyndt igen?

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Madpilot skrev:
jeg tror at det er fordi ens hjerne vender sig til at få thc, og den tilvænner sine funktioner(at huske), efter at den konstant har thc i sig, og når det hører op, skal den tilvænne sig til at den ikke får det mere.

Det som jeg gør for tiden er at opsøge så meget information omkring hash, og i det hele taget stoffer. Og få proppet ind i mit hoved at det er skadeligt. For at gøre det nemmere for mig selv at sige nej, for jeg kan slet slet ikke tåle det.
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... logi-4.htm

Men fortsat held og likke herfra ihvertfald! det er den rigtige vej

Tjah, mht din teori om hvorfor hukommelsen svigter, tror bare der forgår en masse andre ting i hovedet på dig...

men mht info, en god ide til motivation.. har selv lige læst "ud af hashmisbrug" en god og objektiv bog, der fortæller sandheder om kroniske skæve misbrugere, som mig selv. læs den, det kan jo ikke skade! :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Hey OzzA! Godt nok flot du har holdt i 6 uger - håber ikke du er faldet i :)

Ali: Vise ord. Helt klart noget jeg har taget til mig (Er selv igang med en pause fra hashen)

Titel:
Junior medlem

Fanny skrev:
OzzA@ > Nu er der gået et par uger siden du skrev første gang. Hvordan går det? Holder du dig stadig fra hash, eller er du begyndt igen?

Hilsen Fanny

Kan sige at jeg har tage et sug af en pind nytårs aften.. og har suget en lille streg samme dag.. og har ikk tænkte mere over det siden... Har været lige ved et par gange men den gamle dame som ikk have noget imod at jeg rykkede rundt på stoffer er blevet skiftet ud og det er ret possitivt :) så er det bare min bette bror som skal ud af det...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det var du søreme længe om at svare på!
Men tillykke med det.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Ja tog noget tid.. men har ikk været her inde i meget langtid...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]