Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 maj 2024 20:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jul 2004 10:16 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
-

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:43, rettet i alt 4 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004 10:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Hej Ali. Tough shit :(

Jeg må dog sige at jeg er lidt uenig, og vil komme med min mening (tag det ikke tungt, jeg bliver selv meget gnaven af at blive kritiseret når jeg er nede).

At pålægge sin kæreste restiktioner er gak, både IMO, og blandt "kærlighedsforskere" (jeg har læst bøger om forhold), det er ikke godt for et forhold. Der er selvfølger, så som at man ikke er sammen med andre osv. Men at tage stoffer har været med til at gøre dig den person som du er, og er en del af den person hun er faldet for. Hvis du ikke havde taget stoffer, så var du måske ikke udviklet dig i den retning, og hun var slet ikke faldet for dig. Det ville også være urimeligt at du krævede at hun ikke drak, eller at hun mente noget du ikke er enig i. Jeg mener ikke at man bør prøve at ændre hinanden i et forhold.

Jeg tror at de færreste piger er glade for at have en fyr på drugs, jeg har selv kæreste, og jeg har trippet en gang i den tid vi har kommet sammen,, også har jeg taget en del GBL og røget fede. Feden er det eneste hun kender til, og det siger hun ikke noget til. Jeg vil ikke sige at jeg er uærlig, fordi jeg lyver ikke om det, jeg skilter bare heller ikke med at jeg interesserer mig for rusmidler. Og det fungerer egentligt fint. Min ex havde en eller anden fordom om at jeg ville ændre mig totalt, hvis jeg tog stoffer. Alligevel opfattede hun intet, da jeg var totalt smadret efter et aMT trip.

Jeg kender godt det med at give fanden i det hele, og lamme sig. Og der kommer aldrig noget godt ud af det. Personlige problemer kan man ikke tage seriøs stilling til når man er påvirket, eller kvæstet bagefter, man skal helst være 100% ædru.

Jeg håber at svaret kan bruges til noget, jeg har svært ved at bevare overblikket og få det hele med, når jeg skal skrive længere svar. Og nu bliver jeg også nødt til at løbe, så når slet ikke at få så meget med som jeg egentligt ville.

Få det nu godt, selvom du er et svin synes jeg godt om dig :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004 13:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Uha Ali, det lyder godt nok ikke som om du har det sjovt for tiden. Jeg bliver igen forbløffet over din ligefremhed og din ærlighed. Træk man kun kan beundre dig for. Jeg håber at du kommer hurtigt videre med dit liv, selvom det måske ser sort ud lige nu. Hvis du vil høre mine 2 cents om situationen, så tror jeg det er vigtigere at være dig selv end en som andre, inklusive din kæreste, vil have dig til at være. Man kan ikke leve hele sit liv på en løgn ligegyldigt om det er i forhold til sin religion eller den man elsker. Ærliged, især over for én selv, må komme før alt andet og på et tidspunkt skal du nok finde en kæreste som kan acceptere og elske dig som den du er. Indtil da håber jeg du holder ud og kommer ovenpå igen.

/karma og varme tanker!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2004 18:28 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jeg er ked af det på dine vegne, kærlighed er sgu den værste narko
- Gør en afhængig lige med det samme, og giver den slemmeste nedtur!

Jeg har selv været i samme situation en gang, dog var jeg på daværende tidspunkt ikke i stand til at kunne fortælle om og vise hende mit syn på stoffer, på samme måde som du til nærmest perfekt har formået.

Det ærgrer mig, at din kæreste er så gennemsyret af fordomme (omkring stoffer), at hun ser så sort på dit respektable forbrug.
Det virker ikke for mig, som om at hun overhovedet forsøger på at have en positiv indstilning til problemstillingen!

Som Jensus skriver; Stoffer har hjulpet dig til at forme dig selv til den person du er i dag. En egenskab som jeg aldrig før i mit liv har set nogen benytte så hurtigt, som det er lykkedes dig i din korte "narko-karriere".
(Og tro mig, jeg har mødt adskellige hundrede stof-(mis)brugere!)

At hun på sådan en måde kan fordømme hvad du har gjort, vil jeg mene er et tegn på mistillid overfor dig! Hun stoler åbenbart mere på den antinarko-propaganda hun gennem hele sit liv er blevet påduttet fra de medierne og andre offentlige kanaler.

aliaarhus skrev:
Hun så ud til at acceptere det og kunne leve med det, men bag facaden var det helt anderledes. Hun var ked af det - hun har aldrig haft en kæreste der ikke tog stoffer, og hun troede at hun endelig fandt en person som hun kunne elske, og som samtidig ikke havde noget med stoffer at gøre. Hun tænkte meget, og Samsø Festival var en måde at komme væk fra det hele på.


Aha... Så hendes løsning på at hendes kæreste bruger psykedelika til personlig udvikling og selvbevidsthed, er at dyrke direkte virkelighedsflugt gennem alkohol (aka StatsNarko).

- Det er virkelig flot! :roll:

Kvinder har et medfødt talent til at få mænd til at føle sig så skyldige, at de ville påtage sig alle verdens krige, for blot at blive forsonet med deres kæreste igen... Det er for det meste ikke bevidst, men lad være med at lade dem udnytte det.

Påtving dog pigebarnet at læse dine utallige personlige og kvalitetsfyldige posts på dette board, før hun tillader sig at dømme dig - Især denne tråd!

Jeg er ked af den "hårde" tone, for jeg ved at mit post kan virke som om at jeg sparker til en mand der ligger ned - det er ikke min hensigt, jeg taler (skriver) blot direkte fra leveren, lige som du selv gør.

Held og lykke med det hele!

/Dex


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004 18:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
hvis ens kæreste ikke kan forstå, hvorfor man tager stoffer (hvis man vel og mærket har givet sig tid til at forklare), og helt uforstående med ens valg, er det nok ikke en god den rigtige kæreste man har fundet..?

Man kan altid finde en pige der kan elske, men hjælper ik så meget hvis hun ikke også kan forstå ens situation.!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004 23:32 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 22 aug 2002 01:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: 1553
Jeg kan udemærket sætte mig ind i Ali´s tankegang.

Jeg har haft en kæreste i snart 4 år nu som er meget imod stoffer og har på den måde samlet en del erfaring sammen.
Det er for nemt at forvente at hun skal acceptere din person som den er! (har prøvet, kommer jeg til senere) Man glemmer hurtigt hvor mange og hvor store følelser kærlighed har at byde på. Og hvis du har fundet en kvinde du virkelig elsker, og som elsker dig igen kan man hurtigt komme til den konklusion at det at droppe stofferne er et meget lille offer for kærlighedens skyld.

Jeg kan godt forstå den holdning som f.eks min kæreste har til mit forbrug af stoffer. Hendes og så mange andres kendskab til stoffer kommer fra medierne, forældre, skole osv. Kilder som hun normalt får alle hendes andre input fra. Så jeg forstår 100% nu hun vælger at stole på hendes forældre, lære, veninder istedet for mig der til tider kommer hjem midt om natten og kravler rundt på gulvet og leder efter mig selv fordi jeg ikke kan se 10 cm frem pga et farveorgie på min iris, mens jeg stadig påstår jeg har styr på det!!

Jeg har så prøvet at få min kæreste til at sætte sig ind i hvad det er jeg render og laver, men det er ikke så nemt hvis ikke man er drevet af lysten. Hvad jeg har brugt af timer på at læse om stoffer og miljøet omkring er ikke småting. Og jeg er sikker på at det samme er tilfældet for de fleste der skriver på denne side, den viden jeg og i har er ikke en man får ved at læse en enkelt bog lånt på biblioteket. Det ville ikke være humant at forvente ens kæreste skulle bruge samme energi på at sætte sig ind i det. Og som vi alle har lært kan man aldrig stole på junkien, han skal bare tales efter munden og derefter have alt den hjælp man kan finde til ham. Konklusionen er at jeg udemærket forstår folk der er imod stoffer, jeg mener dog ikke at de skal belære nogen om noget som helst de ikke ved noget om.

Men for at vende tilbage til min egen situation så scorede jeg min kæreste på E. Det vil sige hun var min ven, men efter et par lørdage i træk hvor jeg var på E endte vi som kærester. Hun lagde selvfølgelig ud med at sige jeg skulle stoppe med at tage stoffer. Det gjorde jeg så, ihvertfald et stykke tid og så begyndte jeg igen. Efter et par måneder opdagede hun det og der blev råbt og grædt og jeg lovede aldrig at gøre det igen. Jeg mente det da jeg lovede det (og har ment det hver eneste gang siden) men efter et par månder uden stoffer gør jeg det igen med den undskyldning over for mig selv at hun fornægter mig det på et forkert grundlag. Selvfølgelig går der ikke lang tid før hun opdager det og så starter det hele forfra. Sådan har det kørt frem og tilbage i snart 4 år.

Sidste gang skete der så det at hun sagde at hvis jeg løj for hende en gang til ville det være slut imellem os. Det tænkte jeg over i et par uger og kom frem til at stoffer (har taget dem siden jeg var 15) er så stor en del af mig og den jeg er at hun bliver nød til at acceptere det som en del af mig.

Jeg bor nu ikke længere sammen med min kæreste på trods af vi havde delt adresse i to herlige år. Hun bad mig flytte, vi er dog stadig sammen men det er på ingen måde det samme forhold. Hun acceptere nu at jeg en gang imellem tager stoffer, men jeg kan mærke at hun samtidig ikke rigtigt kan se nogen fremtid med mig. Det er pigen jeg elsker vi snakker om her....!

Jeg er på en måde glad for at jeg står ved den jeg er, men jeg er samtidig bange for at jeg om 5 år bliver voksen og ikke finder stoffer spændene længere og så kan jeg sidde og tænke på den pige jeg valgte fra for 5 år siden som måske var den jeg skulle have delt livet med. Bevares, der er massere af andre piger derude men det er ikke sikkert at der er nogen som hende.

Men stadig på trods af de her betragtninger vælger jeg stadig stofferne først istedet for kærligheden. Jeg gør det med den grund at det er den jeg er. Men jeg er meget bange for at det er en dårlig undskyldning jeg finder på.

Der er ikke noget facit i dette emne. Og hvis du Ali står ved din beslutning om at lægge drugs på hylden i et par år er jeg sikker på at du vil blive glad for det. Jeg håber dog at din rygrad kan bære mere end min. For jeg har mange gange valgt kærligheden frem for stofferne. Men når det bliver hverdag igen og dagene går forsvinder grundene til at lade være længere og længere væk og de gode minder kommer tættere og tættere på. Jeg er faldet i mange gange, håber ikke det sker for dig men nu er du advaret.

En ting er at tage beslutningen, en anden er at holde fast på den...

Held og lykke...

Nad


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2004 11:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
No offence Nad, men den holdning kan jeg kun tage som udtryk for manglende seriøsitet og engagement. Ved at give din kæreste gentagne løfter, som umiddelbart efter er blevet brudt, har du jo netop forstærket hendes tro i at en stofbruger er en junkie som ikke er til at stole på. Jeg kan kun opfordre alle til at stå ved deres holdning og blive ved med at prædike. I denne verden er der brug for folk som ikke blot bøjer sig for offentlighedens pres, men tør stille sig op og sige sandheden, uanset hvor stor modgangen end må være,

/karma!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2004 13:39 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 22 aug 2002 01:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: 1553
Jamen min holdning er såmænd ikke at man skal lyve om det! Jeg mener at enten skal man stå ved det eller også skal man stoppe når man siger at man stopper. Min pointe er bare at uanset hvilken man vælger er det vigtigt at man står fast, det var der jeg havde et problem. Altså ind til jeg valgte at holde på det var en del af mig. Det har som beskrevet haft nogle konsekvenser og det er dem jeg stiller spørgsmålstegn ved, om de er det værd...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004 12:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det er svært at holde fast på sin ret til at gøre noget, som flertallet anser som forkert. Men min holdning er altid at sige sandheden til folk som betyder noget for en. I sidste ende vil det skille rigtige venner/kærester fra dem som aldrig vil kunne aksepterer ens sande jeg.

Jeg synes det var flot Ali, at du fortalte din ex om dit forbrug af psykedeliske stoffer og jeg forstår udemærket godt din sorg over at miste noget så dyrebart som kærligheden til fordel for stoffer. Men på den anden side, så har dit forbrug af svampe/ mescalin/ lsd været med til at udvikle dig til den du er, -den hun blev forelsket i. Vi mennesker bruger alt for ofte kærligheden som undskyldning for at gå ind og lave hinanden om. Vi tager kærligheden som gidsel for at tvinge vores "elskede" i knæ og tror vi kan slippe af med hvad som helst hvis vi bare gør det i kærlíghedens navn.

Jeg tror det er vigtigt at sætte sine grænser over for hinanden, uanset hvor meget man elsker hinanden. Hvis du er glad for dit forbrug af stoffer, må du holde fast i det, fordi det er dig. Hvis du laver dig om for at tilfredstille en anden, mister du dig selv, -din sjæl, -din energi.

Du skriver at du vil holde en pause fra stoffer i et par år. Det tror jeg også vil være sundt for dig, fordi du har været igennem meget intense forandringer de sidste år og trænger måske derfor til et pusterum, hvor du kan få tid til at finde en hverdag og lade erkendelserne synke til bunds.

Jeg håber at du er kommet mere ovenpå nu, og har mod på livet :D

Kærlig hilsen
Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team