Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 maj 2024 08:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 maj 2004 11:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2001 02:01
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sjælland
Jeg har lige haft min, nok til dato, dummeste weekend. Der hvor man gør nogle ting, som man er udemærket klar over ikke er det smarteste, men vælger at lade være med at tænke for meget over tingene...
Nu skal jeg så finde du af at håndtere konsekvenserne, så jeg håber der er nogen der kan komme med lidt gode råd, eller måske har oplevet noget ligende.

Min historie starter lørdag eftermiddag, hvor der er dømt druk sammen med 4-5 gode venner hjemme hos mig. vi har en festlig aften, og da folk er ved at gå kolde sidst på natten (og jeg stadig er ret frisk), får jeg den "gode" ide at jeg skal prøve et par ecstasy-piller jeg har liggende (grøn ferrai). Jeg havde prøvet en én gang før, og der var ik meget effekt. så jeg tog to, og det var helt fantastisk. dejlige halluer, og et par fede timer.
Da folk begyndte at vågne op, op af formiddagen/middagstid, slappede vi bare af ude på terassen, og jeg drak et par øl for lige at få ryddet ud i køleskabet. Alle folk tog afsted kl 15, og jeg var stadig lidt bagstiv, og fik endnu en "god" ide. nemlig at få prøvet det hippyflip som jeg havde tænkt på så længe. jeg vidste jo godt at det var dumt at spise x to dage i træk og i forbindelse med alkohol, men jeg havde åbenbart mange dårlige argumenter klar til at overbevise mig selv om at det nok skulle kunne gøres.

Så ved 15.30 tiden begyndte jeg at spise en bunke svampe (mit gæt er ca. 3 gram), og derefter 2 piller. Det startede meget spændende. Jeg hørte noget høj musik, og på et tidspunkt kunne jeg hele tiden høre en af mine venner snakke i baggrunden. Jeg kunne ikke høre nogen specifikke ord, men bare ham. lidt efter begyndte jeg at kunne se folk der sad rundt omkring på værelset, ud af min øjenkrog. De forsvandt self. når jeg vendte mig.
Efter et stykke tid på den måde, begyndte jeg at svede helt afsindigt. Selvom jeg bare sad stille haglede sveden af mig, men samtidig begyndte jeg faktisk at fryse lidt. jeg havde mest lyst til at pakke mig ind i min dyne, men tænkte at det nok ik var smart at varme mig yderligere op. Jeg prøvede så godt jeg kunne at huske at drikke vand regelmæssigt, da jeg havde et ret stort væsketab på den bekostning.
Jeg begyndte ligeledes at få lidt lette vejrtrækningsproblemer. Hvert åndedræt var et dybt langt et, og jeg manglede for det meste følelsen af at få fyldt mine lunger ordentligt op.
Jeg kiggede på et tidspunkt på min mave, og blev vildt forskrækket... den så meget mærkelig ud, og jeg frygtede at der var sket en eller anden uheldig reaktion. men jeg besluttede mig for at vente med at gøre noget til jeg var lidt mere sober. Der var jo nok en god chance for at det var mit trip der fuckede med mig.

Efter 4 timer begyndte det endelig at stilne lidt af... jeg var stadig ret varm, men svedte ikke så meget mere. og jeg faldt i søvn efter en time eller to...


Da jeg vågnede mandag var jeg ik meget værd. Jeg kunne knap støtte på min venstre fod, havde fået en lang hudafskrabning på venstre ben, samt en kæmpe bule, og jeg kunne heller ik rigtig bøje fingerne på min venstre hånd. Så jeg konkluderede at jeg måtte ha styrtet, og taget fra med hånden. tror dog det er sket en gang lørdag nat/søndag morgen. men synes stadig det er lidt fucked jeg ik kan huske at jeg har hærget mig selv på den måde.

Hvad der var værre, var at jeg stadig havde lidt problemer med at trække vejret ordenligt, og jeg havde lidt problemer med svimmelhed.
Da jeg skulle sove mandag aften, var jeg lige ved at falde i søvn da jeg pludselig hørte en høj brummende lyd i mit hovede, og vågnede op med det samme. lidt senere da jeg var ved at døse hen, drømte jeg at jeg vandede blomster. da jeg vandede den sidste fik jeg et kæmpe stød, og jeg vågnede og trak min hånd til mig, mens jeg kunne mærke en let smerte i hånden.

Jeg var en tur hos vagtlægen i går for at høre ang. min vejrtrækning. Troede at det evt kunne være astma eller noget allergi. Det eneste han kunne sige var at det måske var noget birkepollen-allergi. men fodi jeg hyperventilerede (ikke hurtigt, men konstante dybe indåndinger), skulle jeg prøve at trække vejret i en pose. Det brød jeg mig godt nok ik om, og det lader heller ik til at det virkede særlig meget.

jeg havde heldigvis ingen problemer med at sove i går, men jeg har stadig problemer med at trække vejret ordentligt (det er dog lidt op og ned hvor slemt det er), men udover det er jeg næsten konstant svimmel og får af og til de der "hakker" man kan opleve i sit syn og tankestrøm når man tripper.

Mit håb er jo at det er fordi jeg har voldtaget mine naturlige stofcentre i hjernen, og ihvert fald svimmelheden vil fortage sig når den får chancen for at rekonstituere sig lidt i løbet af de næste par uger.
Jeg har siddet og overvejet lidt at tage op til lægen og fortælle ham historien, og høre hvad han siger... ved jo godt han har tavshedspligt og alt det der, men vil alligevel helst undgå det hvis det kan lade sig gøre. Så nu er det så at jeg gerne vil høre om der er nogen her, der har lidt erfaring med noget ligende?!?

/Bardo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2004 17:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
de der hakker du siger har jeg engang imellem, dog ik synes jeg ik der er noget slemt i det.. der er vidst et andet emne om det.. noget med nogle synapser der rammer hinanden eller noget..

og stød når man sover er os' meget normalt i mit tilfælde og tror bestemt ik det har noget med stoffer at gøre.. især lige når jeg er ved at falde i søvn så kommer der en stor brummen i mine ører og jeg får et hurtigt stød og så vågner jeg igen.. tror selv det er sjælen der skiller sig fra kroppen og når den gør det inden kroppen sover helt når man at opdage det og vågner igen :wink:

ingen grund til at ta det så tungt, tror jeg ik.. udeover det, det eneste lægen siger er "drugs are bad mmmkay" og det er den eneste grund han vil konkluderer...

ved ik hvor meget det hjalp, men det er os' kun min mening :wink:

_________________
http://www.soundcloud.com/confusionintrusion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2004 17:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
om jeg er begyndt at blive psykotisk aner jeg ik, men oplever også flere gange direkte synsforstyrrelser iløbet af dagen.. Men plejer at ignorer dem såvidt muligt, men de gange hvor ens tanker bare "flyder" rundt i skallen på en (lidt ala godt basket), er det lidt svære at ignorer idet man ikke kan tænke på så meget andet..

Men se om det forsvinder iløbet af ugen. held og lykke :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2004 18:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det med vejrtrækningsproblemet tror jeg osgå jeg har oplevet, når min krop har været stresset. Jeg tror det er fordi, man ikke slapper ordentlig af i den muskel som hedder ´"mellemgulvet", og det resulterer i, at man ikke kan trække vejret ordentlig igennem. Luften standser på halvvejen, og så prøver man at hyperventilerer istedet, og trække vejret så hårdt, at skuldrene ryger op. Mit råd er: tag den med ro nogle dage, gå ture, eller dyrk sport (for at bringe din krop og vejrtrækning tilbage i balance igen), spis masser af grønt, og lad være med at spind mere angst på den historie. :)

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2004 18:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2001 02:01
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sjælland
tak for svarene... ja, jeg har godt siddet og læst lidt om hyperventilering på nettet i dag. og har læst mange steder at det kan sættes igang pga angst. jeg syntes ellers ik rigtig at jeg panikkede, men måske har det været en eller anden let ubevidst angst jeg oplevede.
Lægen forklarede mig også om den der "onde cirkel", som jeg også har læst om, hvor kroppen tror den skal bruge meget ilt fordi man går og trækker vejret dybt hele tiden, og man derfor bliver ved. Det er sq irriterende, men det er vist i bedring... og ja, jeg må prøve at finde tid osv til lige at løbe en tur/ dyrke noget sport eller noget, for at få kroppen tilbage i balance.

Det med brummen i hovedet og "stød", var første gang, så jeg regnede jo med at det var en konsekvens af weekenden (tror jeg nu stadigvæk). men jeg tager lige en uges tid og ser om ik det bliver bedre, før jeg gøre mere ved det :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2004 12:13 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 07 okt 2002 01:01
Indlæg: 167
Geografisk sted: Vejle
Det med stødene/brummen er jo bare fordi du har spist kix 2 dage i streg + svampe som jo også går ind og påvirker dine serotonin receptorer.
Har en teori om at det er fordi at der ikke er så meget serotonin i hjernen.
Og når man så lægger sig til at sove bliver der frigjort melatonin, som hæmmer for udskillelsen af serotonin. Og når der ikke er så meget serotonin tilbage eller at serotoning strømmen blive ustabil, kan det godt udløse hypnogogia, hvor du vil få nogle meget livagtige mareridt/underlige drømme/høre stemmer ovs. samt stød i hovedet.
Derfor kan hash også trigger de stød i hovedet, dagene efter kix!
Dette er dog kun en teori, kender intet til hvordan hjernen virker, udover det jeg har læst på nettet. Men det lyder da meget logisk, ikke ;)
Men godbedring ihvertfald, og det skal nok gå over iløbet af ugen!!
Chill :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2004 21:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder interessant, at melatonin hæmmer for udskildelsen af serotonin. Det vidste jeg ikke. Men det giver mening i dette tilfælde.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team