Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 nov 2003 16:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
Denne tråd er skilt ud fra emnet "psykoser", da den udviklede sig til en selvstændig diskussion. Mvh. Child_Inside

vil salvia trips ikke være bedre, da de jo ikke er så lange igen.. og dermed er der mindre chance for man går paniken over det!, skal siges jeg ikke har prøvet salvia endnu, men ser frem til dagen..

Og har haft et badtrip lignene noget 1 gang på psyller... Nåede dog aldrig at blive rigtig blæst væk.. Fik bare klamme tanker (underlige og ret så ubehagelige!).. Endte ud med jeg 4 dage efter, gik og fik tvangstanker igennem dagene, og hørte folk som sagde noget til mig, uden nogen sagde noget(??)

Men gik så over igen, og har ikke oplevet sådan noget siden.. heldigvis :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003 17:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
sorn skrev:
vil salvia trips ikke være bedre, da de jo ikke er så lange igen.. og dermed er der mindre chance for man går paniken over det!,


Jeg vil absolut fraråde at starte med salvia! Det er da noget at det stærkeste og heftigste man kan ryge, specielt hvis man er bare en lille smule uheldig med afmåling af doser.

Selvom det er skideirriterende at få at vide, så har TM pg Psyko ret, vent med det til du er ældre, det kan godt være du har prøvet LSD uden problemer, men det er ikke ensbetydende med, at man skal prøve presse citronen og prøve igen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003 18:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
sorn skrev:
vil salvia trips ikke være bedre, da de jo ikke er så lange igen.. og dermed er der mindre chance for man går paniken over det!, skal siges jeg ikke har prøvet salvia endnu, men ser frem til dagen..


Vil give NONAME ret, har selv prøvet salvia*5, og det var satme heftigt, og er slet ikke anbefalelsesværdigt som "begynder" stof.. alm salvia kan man sagtens ryge, men syntes ikke det giver en særlig behaglig følelse, men så snart vi snakker ekstrater bliver det galt - jeg tør sku ikke prøve salvia *10, ikke endnu!!! :!:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003 20:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
uha :shock:

så skal jeg vist holde mig til de små psyller et par gange endnu, inden jeg springer ud i dybere vand og noget


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003 21:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
sorn skrev:
uha :shock:

så skal jeg vist holde mig til de små psyller et par gange endnu, inden jeg springer ud i dybere vand og noget


Jeg vil kraftigt fraråde at man tager psykedeliske stoffer inden man er helt igennem puberteten. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men har ud fra dine triprapporter fået indtryk af at du er forholdsvis ung(ret mig hvis jeg tager fejl). Hvis det er rigtigt, vil jeg opfordre dig til at vente nogle år, også med svampene.

Svampe er ikke, som mange tror, mere harmløse end andre psykedeliske stoffer. Et kraftigt svampetrip kan have en intensitet som fint kan måle sig med et kraftigt LSD-trip, kan være lige så berigende, men så sandelig også lige så rædselsvækkende. Kort sagt er det ikke legetøj. Og det er ikke noget jeg siger bare for at lyde smart.

_________________
Der er ingen planet B.


Senest rettet af йети 16 nov 2003 08:43, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003 22:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Stoffer er en individuel ting og jeg ved at dette gælder absolut ikke for alle, tværtimod. Men jeg har haft meget lettere ved LSD trips end ved svampe. Det kan så også godt have noget at gøre med at jeg trippede svampe da jeg var 15 og i dag hvor jeg er begyndt at indtage LSD er jeg fyldt 18. Det har det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2003 23:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
Besider den beskedne alder af 17 (18 om et par mdr og noget).. Og om man er moden eller ej, tror jeg stadig man kan blive bogstaveligtalt syg i skalden af alle psykedeliske stoffer, ligemget hvor udviklet ens hjerne er... om det så sker første gang eller om det så er gang nr. 1.000.000.. Men håber aldrig det sker for mig overhovedet, og derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve igen, og se om jeg ikke kunne frembringe en possitiv effekt.. og vil spille (omvendt)gammelklog nu, og sige at jeg holder mig fra det hvis jeg ikke får nogen possitiv effekt ud af det overhovedet :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003 11:34 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
men chancen er nok større som ung pga man nok ikke er rede til de ting man risikere (se hvad jeg skrev musejens... risikere) at se

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003 20:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
så blev jeg ejer af det flyttede forum :)

Men ja, jeg vil nok gerne tro i samme retning som din påstand om, yngre har større chance for at blive "freaked out"/ påvirket i en ret negativ grad.. Men igen, tror ikke man lader en 10 årig gå ud og spise svampe (ihvertfald ikke friviligt som forældre!)
Pointen med 10 årige er, jeg husker altid de mareridt jeg havde, kunne virke så livlige at ejg ikke turde ligge i min egen seng, men krøb op til mor og far på deres værelse midt om natten :roll:
Så kunne lige forestille mig deres reaktion på et psilocybin/mescalin/lsd trip, i forhold til de ældre som bare ligger sig til at sove efter en "ond" drøm igen :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2003 21:09 
jeg har altid fåde af hvide det er beste og vente til man er 18år og enst følse er fuld udvikle og man er 100% klar over hvem man er og står for :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003 13:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
trold skrev:
jeg har altid fåde af hvide det er beste og vente til man er 18år og enst følse er fuld udvikle og man er 100% klar over hvem man er og står for :)


Det vil jeg sku sige er induviduelt om man er "klar" som atten årig, jeg var lige fyldt atten da jeg fik mit første svampetrip (hawaii) spiste ca. 1 gram, og det var virkelig en åbenbaring...

Men SORN>>> set og setting ER virkelig alfa omega, vær 100% tryg ved dine omgivelser før du begiver dig ud i den anden verden, det er en god ide at huske sig selv på at man er altså på svampe, hvis de begynder at fucke for meget med dig hjerne og at trippet stopper efter et par timer...
Det at tage psychedeliske stoffer skal sku være en lækker oplevelse, og ikke skræmmende!
Hvis du selv føler at du er klar, og at din selvstændighed er stæk nok til at du ikke føler dig presset at homies der "bare" vil ud og trippe... et svampetrip er en social oplevelse, men der INGEN tvivl om at det i høj grad er en individuel oplevelse mht. tanker og forståelse for ting og det skal man være klar til, og ingen kan sige til dig at du er klar, det kan kun du!!!! :!: :!:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003 17:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2003 01:01
Indlæg: 269
Geografisk sted: Denmark
jeg har ikke selv været den helt store forbruger af psykedeliske stoffer...
men salvia varer måske ikke særligt lang tid men når man tripper på psykedeliske stoffer går tiden altså en del langsommere end normalt og man kan nå at få pænt syge tanker på 2 sec!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2003 22:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
var bare tænkt frem for lsd og svampe som vare flere timer i et trip jo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003 10:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Tid og sted er fulstændig opløst på Salvia, et trip på 10 min kan føles som en dag.. det er ikke mængden du indtager, det er dine oplevelser, og bare fordi at trippet ikke varer så længe, skal du ikke undervudere din psyke!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003 16:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
jaa.. men hvis et 10 mins psykedelisk trip, vare som 1 dag.. hvor hårdt mon det så ville være at overleve +10 timer :roll: aldrig prøvet lsd eller salvia (endnu), så bare ud fra begge stoffer har nogenlunde samme effekt.. så formodede 10 min vil være det "hurtigste" at overstå


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003 17:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
sorn skrev:
jaa.. men hvis et 10 mins psykedelisk trip, vare som 1 dag.. hvor hårdt mon det så ville være at overleve +10 timer :roll: aldrig prøvet lsd eller salvia (endnu), så bare ud fra begge stoffer har nogenlunde samme effekt.. så formodede 10 min vil være det "hurtigste" at overstå


Din pointe ville være god nok, hvis det vi snakkede om var sammenlignelige oplevelser. Men for det første er salvia-oplevelsens karakter markant forskellig fra alle andre typer stof-oplevelse, for det andet kan oplevelsen være ekstremt meget mere intens end LSD- og svampeoplevelser, og for det tredje er der ikke 2 psykedeliske trips der er ens. Pga. det sidste punkt jeg nævner kan man altså komme ud for at man på 10 minutter i ét trip kan opleve det forløbne tidsrum som værende længere end den oplevelse man havde i et andet trip, som varede 10 timer. 10 minutter af et trip kan også opleves som varende længere end de resterende 8 timer af det samme trip, også selvom disse 8 timer opleves som ekstremt langvarige.

Det som tæller mht. hvor nemt et trip er at styre, er dets intensitet. Jo højere intensitet, jo "længere væk" kommer man, og jo sværere er det at håndtere(der er masser af undtagelser fra dette, men det er dog oftest tilfældet). Salvia er et af de stoffer som giver en MEGET intens oplevelse, hvis man får nok til at bryde igennem, og det er ikke så nemt at dosere, hvis man kun ønsker en delvis effekt. Disse egenskaber gør det til et stof som jeg ikke finder hensigtsmæssigt for nybegyndere at tage, og selvom man har en del erfaring, bør man alligevel være varsom med det. Med din alder og erfaring tror jeg det ville være en ret dårlig idé at forsøge sig med.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team