Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 08:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2024 00:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2024 00:00
Indlæg: 6
Hej. Jeg står i den situation at jeg har taget tramadol dagligt i 2 år. Min dosis har været 400 til 500 mg.
Jeg vil enormt gerne ud af det nu og har tænkt mig at lave en udtrapning.
Hvordan vil i råde mig til at trappe ud af det? Og hvor længe skal udtrapningen foregå?

Mit sidste spørgsmål er: vil jeg nogensinde blive mig selv igen, efter at tage taget tramadol fast i 2 år?
Vil hjernen kunne normalisere sig selv igen - eller er der en risiko for permanent skade?
Inden jeg begyndte på tramadol var jeg glad og havde ingen former for depression. Jeg har været bange for, at jeg ikke vil komme tilbage til den tilstand igen. Er der nogen herinde som selv har haft et tramadol misbrug gennem flere år - og er i tilbage til jeres normal-tilstand igen? Hvor længe varede jeres PAW's ?

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2024 17:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Er det depot eller almindelig du tager?

Jeg fik 200 mg depot om dagen i tja 4 år, hvor jeg røg hash on off.
Når jeg røg trappede jeg ned og sparede sammen så jeg ku øge dosis til rygestop så lå og svingede fra 50 mg til 400 mg.
Edit jeg havde selvfølgelig også længe hvor jeg tog det efter lægens anvisning dvs 200 mg om dagen måske ca de 2 af årene.
Forsøgte en del gange og stoppe når jeg var nede på de 50, men det gik aldrig godt (søvn bøvl, svimmelhed, uro og depressiv sind) før her for ca 18 mdr siden.
Kørte en langsom nedtrapning over sommeren, begyndte at ryge da det blev stramt og havde dyrket lidt valmuer.
Så første dagen uden tram var der dømt te om aften og det forsatte 5-6 gange med 3-4 dages mellemrum og jeg var ude pånær lidt svimmelhed som forsvandt i tiden efter.

Din hjerne vil normalisere sig igen bare roligt.

Start med at gå ned på 300 mg dagligt når det føles stabilt så 200 - 150 - 100 - 75 -50.
Skriv endeligt og spørg hvis der er noget.

Kh


Senest rettet af Fso 22 mar 2024 20:45, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2024 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2024 00:00
Indlæg: 6
Tak for dit svar. Det er ikke depot-udgave. Dit forslag til nedtrapning lyder fornuftigt. Tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2024 20:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Jeg håber og høre fra dig med dine fremskridt.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2024 10:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2020 18:45
Indlæg: 7
Jeg er faktisk lige stoppet med tramadol efter flere års(4) forbrug/misbrug, nok mest det sidste. Jeg spiste også omkring 4-500mg hver dag, ind til en dag jeg fik nok, og så trappede jeg ned således at jeg gik direkte til og spise 50mg 3 gange dagligt, en kl 6 om morgen inden arbejde, en da jeg kommer hjem ved 16 tiden og så igen kl 22 inden sengetid, og det gjorde jeg uden de store problemer og fortsatte sådan i 5dage, aå droppede jeg den jeg tog efter arbejde, begyndte og få lidt "brain zaps" øm mave, træthed, og lyst til knap så meget, men det må man tage med, jeg kunne lede tankerne væk fra det ved at game og hører musik. Efter 5-6 dage på 100mg dagligt, droppede jeg den før senge tid, fordi jeg vurderede at det vigtigere jeg kunne fungere på arbejdet, og det gik også rigtig fint uden de store problemer, havde nu lidt løs mave, stadig brain zaps, mindre uro i kroppen, lidt forvirret, og efter 7-9 dage med 1, 50mg hver morgen kl 6, spiste jeg den sidste 21 marts kl 06, og har siden haft løs mave, forvirret(lidt), brain zaps, andre småting, men omkring dag 4 begyndte det og fade ud, og jeg er næsten mig selv igen, begynder og føle rigtig glæde igen, har stadig lidt brain zaps men de er stærkt aftagende hver dag, får dem nærmest kun om morgenen når jeg lige vågner.

Du skal nok blive dig selv igen det er jeg ikke i tvivl om, det tager bare tid, vi er alle forskellige og reagere forskelligt og derfor kan man aldrig rigtig sætte en præcis tid på hvornår det hele er godt igen.

Men nedtrapning er helt sikkert vejen frem, har forsøgt og stoppe cold turkey før og det er bare noget lort at gennemgå, har slet ikke oplevet de samme "abstinenser" den her gang som ved en kold.

Imodium kan købes de fleste butikker med håndkøbsmedicin det hjælper på diarré uundværligt
Ellers så beskæftig dig med noget når du får tramadol craving, jeg spillede en del konkurrence baseret computerspil og hørte en masse musik som afledte mine tanker væk det hjalp utroligt meget med og få tiden til og gå hurtigere.
Det er også sindsygt vigtigt du får rigeligt med søvn det kan ikke undervurderes, og drik en masse vand og kan du overskue det så gå ud og få frisk luft og bevæg dig det hjælper virkelig på humør og naturlig træthed.

Held og lykke med det!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2024 10:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2020 18:45
Indlæg: 7
En tilføjelse er at jeg nok undgik de værste søvnproblemer
Da jeg røg en joint inden senge tid hver aften, det har virket afgørende for min søvn, hvis du ikke vil eksperimentere med thc kan du eventuelt prøve noget cbd olie eller noget i den dur der ikke gør dig bøjet :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2024 14:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2024 00:00
Indlæg: 6
Tusind tak for dit indlæg Bandit420. Jeg har også erkendt at langsom nedtrap er vejen frem - da abrupt stop vil give alt for intense abstinenser...
Jeg har faktisk planlagt at bruge cannabis som redskab til min nedtrapning :-) En kombination af CBD og THC, som kan hjælpe med søvn mm.
Utroligt at du allerede føler dig som dig selv igen, efter så kort tid - taget i betragtning af hvor længe du har taget tramadol. Det er godt du har fået det bedre.
Jeg har læst lidt forskelligt på nettet. Mange giver udtryk for de har kæmpet intenst med stor depression i mange mange måneder efter ophør med tramadol (især dem der har haft et forbrug/misbrug gennem flere år)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2024 15:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2020 18:45
Indlæg: 7
Jeg er også selv sindsygt overrasket over hvor hurtigt jeg er blevet mig selv igen, jeg ved nedtrapning har hjulpet en del, og så kræver det bare man er disciplineret og at man virkelig vil det, man skal blive ved med og minde sig selv om hvorfor man vil ud af det, jeg har brugt meget tid på at læse på diverse internationale forum om andre folks erfaringer med det, og derfor kan jeg også konstatere at det er forskelligt fra person til person, hvor lang tid det tager at komme ud af.

Fedt du vil prøve med cannabis og cbd, det skal nok blive en stor hjælp i forhold til søvn og eventuelt appetit, og så er det ikke det værste at tage en kold tyrker på i hvert fald ikke i forhold til tramadol :)

Mange der her har døjet med depressioner efterfølgende i længere tid, har måske været på helt sindsygt høje doser igennem flere år, vi snakker 8-1200mg hvilket utvivlsomt vil give hårde abstinenser især ved hurtigt stop eller hurtig nedtrapning. Jeg tror ikke du skal frygte det i dit tilfælde, og som du siger var du også glad før tramadol, ligesom jeg selv var, jeg skulle bare lige prøve dem et par gange fordi det var sjovt, ikke fordi jeg gik og havde det nederen og bare ville flygte fra noget. Hvis du har brugt tramadol til og flygte fra deprimerende tanker osv så har man lagt et midlertidigt låg på der vil blæse af den dag man stopper med det igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2024 15:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2024 00:00
Indlæg: 6
Hej igen!
Jeg er lidt nysgerrig - brugte du tramadol hver dag (som i, hver eneste dag..) med en dosis på 4-500 mg?
Ja, jeg har også læst meget på internationale fora hvor folk har skrevet om at de har været på absurd høje doser i flere år.
Præsis - jeg var glad og stabil psykisk før tramadol. Har blot været bange for at min hjerne ikke ville omstille sig og blive normal igen som før. Men mit håb er vakt nu, jeg kan komme tilbage til min normaltilstand igen, det vil blot tage tid.
Tager du andre substanser dagligt lige pt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2024 19:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2020 18:45
Indlæg: 7
Ja jeg startede med kun og spise dem om aften for og blive ekstra "skæv" foruden cannabis, det var jo hyggeligt. Hver dag uden undtagelser, men som tiden gik blev jeg nød til og sprede dosis ud så jeg ikke fik abstinenser i løbet af dagen til sidst spiste jeg dem primært bare for og komme igennem dagligdagen, blev ikke skæv af dem mere og det var jo formålet med jeg spiste dem. Det eneste andet substans jeg har brugt imens er cannabis, og det bruger jeg endnu, har nok røget hverdag i 10 år efterhånden, hver dag efter arbejde. Ellers nej ingen andre piller eller noget som helst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2024 20:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2024 00:00
Indlæg: 6
Tak for svar :-)
Jeg står også i den situation, at jeg bliver nødt til at sprede det ud iløbet af dagen. Jeg skal minimum tager 100mg (2 piller), og det holder ca. 7 timer, hvorefter jeg begynder at få begyndende abstinenser (små-influenza-agtige symptomer)
Cannabis lyder som et super godt redskab i den her situation.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2024 01:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2020 18:45
Indlæg: 7
Selvfølgelig, du velkommen til og skrive hvis du har flere spørgsmål eller brug for flere råd eller noget i den dur.

Det er skræmmende hvor hurtigt de overtager ens liv og tankegang, du bliver så glad når du kommer ud på den anden side, det bare med at trappe ned hver gang du har vænnet dig til en mindre dosis så tager man abstinenserne i portioner, det er hårdt men den naturlige glæde og energi der venter på den anden side er det hele værd :D, det er individuelt med tid, så lad vær med og bliv utålmodig hvis du føler det trækker ud, for mig har det taget de her 5-6 dage at vænne mig til mindre dosis, før jeg var klar til næste reduktion.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2024 13:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Fedt med dit indspark bandit 420 og ja cannabis var også et afgørende støtteben da jeg stoppede.
Nvan årstidsmæssig er det også perfekt at køre det her i de tider hvor de lyse tider kommer.
Det giver mere energi og flere muligheder for at aflede sig selv i naturen når rastløsheden rammer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2024 15:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2024 00:00
Indlæg: 6
Tak til jer begge to for de støttende ord.
Fso: Du har helt ret. Det er nemlig det optimale tidspunkt at gøre det på, så jeg komme ud og gå i naturen og bearbejde rastløsheden derigennem!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team