Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 21:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 dec 2023 17:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Hej, i løbet af de sidste par måneder mistede jeg et eller andet sted kontrollen, og pludselig sugede jeg coke hver dag, og det gik bare lynhurtigt.

Jeg kunne dog godt se det havde taget overhånd og søgte derfor hjælp hos en ven og stoppede det efter et par ugers daglig indtagelse. Det var hårdt de første dage, men jeg er kommet oven på igen. Det er 12 dage siden jeg stoppede. Uden at have tænkt over det har jeg samtidig taget xanax hver dag, samtidig med at jeg sugede. (Tror jeg har taget dem hver dag i 5-6 uger). Ikke store mængder, nok 2-3 mg om dagen. Jeg tog den sidste xanax i tirsdags og har ikke kunne skaffe flere.

Jeg ville egentlig gerne stoppe fuldstændigt med det hele, men efter jeg løb tør for xanax har jeg ikke kunne sove. Og jeg har den vildeste uro i kroppen. Jeg falder først i søvn kl 5-6 om morgenen selvom jeg går i seng 12. Jeg ved ærligt talt ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Har ikke været på arbejde torsdag og fredag, for det kan jeg jo ikke når jeg ikke har sovet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre på mandag, hvis situationen stadig er den samme. Jeg vil gerne passe mit arbejde, og synes det gik fint med at stoppe mit misbrug, men jeg må indrømme det er lidt svært at komme ud på den anden side nu.

Hvad kan jeg gøre? Please fortæl mig at det bare er en bivirkning der varer et par dage.
Jeg ved desuden ikke om det er pga mit coke eller benzo misbrug, at jeg ikke kan sove nu. Jeg mistænker at jeg nok er blevet afhængig af benzoer uden at have lagt mærke til det.


Håber nogen har stået i samme situation og kan komme med et godt råd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2023 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Det er en almindelig bivirkning desværre.
Prøv med en kraftig dosis citronmelisse, passionsblomst eller de blandinger man kan købe med begge dem og baldrian og hør noget beroligende musik og lav vejrtrækningsøvelser.
Alternativt kan du skaffe nogle benzoer med længere halveringstid som Valium eks. og tage minimale doser af dem så du kan sove og skære gradvist ned derfra.
Lægen vil også kunne hjælpe med eks. Quetiapine som engangsrecept til at sove på evt.

Håber du kommer sikkert igennem


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2023 00:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Jibri skrev:
Lægen vil også kunne hjælpe med eks. Quetiapine som engangsrecept til at sove på evt.


Det kunne nok være en god ide, men skal jeg fortælle det som det er, at jeg har misbrugt benzoer (og kokain?) eller kan jeg mon bare slippe afsted med at sige jeg har haft søvnbesvær i en periode. Vil helst ikke fortælle noget, hvis jeg kan slippe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2023 02:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Tror ikke du behøver gå helt i dybden med det som sådan. Bare sig at det er sket og du har brug for hjælp til søvn i en kort periode


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team